Slofteugel en oprichting

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:55

Moll, ik vind dat je wel erg snel conclusies trekt.
De foto is van schuinvoor genomen, zelfs ik kan niet goed zien op deze foto hoe hij daar zijn achterbeen neer zet.

Hier vind ik namelijk dat hij hem wel goed neerzet: (Hier is hij nog niet opgericht)
Afbeelding

setteke

Re: Slofteugel en oprichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:59

Gewoon wachten op het oordeel van Moll :D .
Mijn oordeel meer naar voren rijden, je standbeen is nagenoeg verticaal. Bij tempo komt daar een betere hoek in.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:04

xLoki schreef:
Moll, ik vind dat je wel erg snel conclusies trekt.
De foto is van schuinvoor genomen, zelfs ik kan niet goed zien op deze foto hoe hij daar zijn achterbeen neer zet.

Hier vind ik namelijk dat hij hem wel goed neerzet: (Hier is hij nog niet opgericht)
Afbeelding

Dit is een ander moment, en ik zie dit liever, maar móet mee in het iets meer naarvoren rijden, maar niet te veel, nuance is hier belangrijk.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:10

Veel meer naar voren, deze foto duidt bijna naar draf op de plaats. Je handen niet vast zetten op de hals/schoft. Tenen naar binnen, onderbeen los en ademend.
Succes.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:14

Gelukkig. :)
Maar ik ben het nog steeds niet eens met dat hij niet los was op die foto, want een foto blijft een moment-opname, en hij is op die foto wel degelijk los.
Op de foto die ik hierboven heb gepost was hij minder los (waren paarden naast de bak aan het springen/crossen) en daar lijkt het alsof hij los is.

Maar om even ontopic te blijven: dat elk paard die regelmatig met slof gereden wordt een knik heeft klopt echt niet, anders zou iemand die ik ken echt niet Grand Prix rijden... :=

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:14

setteke schreef:
Veel meer naar voren, deze foto duidt bijna naar draf op de plaats. Je handen niet vast zetten op de hals/schoft. Tenen naar binnen, onderbeen los en ademend.
Succes.

Ook hier deel ik je mening niet, je gaat zo een plaatje creeren dat ze op de wedstrijd willen zien en rij technisch niet klopt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:15

Ook op het hoogste niveau wordt niet alles correct uitgevoerd..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:16

Sodeletuut schreef:

Maar een paard die op het hoogste niveau met een valse knik loopt rijdt gewoon geen winst. ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:18

xLoki schreef:
Sodeletuut schreef:

Maar een paard die op het hoogste niveau met een valse knik loopt rijdt gewoon geen winst. ;)

Omnzin er lopen genoeg paarden op hoog niveau niet correct in hoofd/hals houding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:19

ach ze geloven het toch niet want ik ken zo veel goede ruiters die nationaal rijden en die rijden altijd met slof, maar die kunnen er mee omgaan, veel mensen die hier op reageren rijden geen grand prix ( nou moet je me niet allemaal gaan aan vallen) als je echt gaat kijken bij die ruiters dan zie je pas hoe ze er mee rijden, en dat ze makkelijk zonder kunnen, maar ze moeten dan nog net iets meer hebben en dat werkt makkelijker met slof, dat kost minder kracht, en als je dan nog 10 paarden mee moet rijden.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:22

Een paard rijden op kracht is niet correct paard rijden, en dat het op hoog niveau altijd rij technish goed zou zijn, is onzin er word veel al niet rij technisch correct gereden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:24

nicky_rilana schreef:
ach ze geloven het toch niet want ik ken zo veel goede ruiters die nationaal rijden en die rijden altijd met slof, maar die kunnen er mee omgaan, veel mensen die hier op reageren rijden geen grand prix ( nou moet je me niet allemaal gaan aan vallen) als je echt gaat kijken bij die ruiters dan zie je pas hoe ze er mee rijden, en dat ze makkelijk zonder kunnen, maar ze moeten dan nog net iets meer hebben en dat werkt makkelijker met slof, dat kost minder kracht, en als je dan nog 10 paarden mee moet rijden.

Sorry hoor, maar alleen het woord kracht al, maakt je verhaal ongeloofwaardig, vind je dat zelf nou niet?

Edit: Sorry, ik zie net dat Moll ongeveer hetzelfde zegt hier boven.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:24

ik denk dat jij hun kent en ik denk dat als jij 10 paarden moet rijden op nationaal nivo dat je dat ook aardig wat kracht kost, en dan moet je nog 4 uur les geven er na

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:27

Heb je het nou over kracht als in spierkracht of als in energie?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:28

allebei

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:30

En waarom kost paarden trainen kracht?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:32

nicky_rilana schreef:
ik denk dat jij hun kent en ik denk dat als jij 10 paarden moet rijden op nationaal nivo dat je dat ook aardig wat kracht kost, en dan moet je nog 4 uur les geven er na

Wanneer paardrijden kracht kost gaat er iets fout, en dat zie je ook terug in de top, met hoeveel druk en door geslagen stangen de baan word rond gejakkert, circus dressuur, rij technisch correct, nee, dat dit kracht kost ja inderdaad.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:40

Moll schreef:
setteke schreef:
Succes.

Ook hier deel ik je mening niet, je gaat zo een plaatje creeren dat ze op de wedstrijd willen zien en rij technisch niet klopt.

Sure, nee, een wedstrijd is werkelijk de boeman. Als thuisexpert zou ik graag je mening willen horen. Wat kan hier verbeterd worden?
Goh, heb je ooit een cursus gevolgd van het een of ander? Sorry Moll, maar wat jij wil is niet te verantwoorden op enig niveau.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:46

setteke schreef:
Moll schreef:

Sure, nee, een wedstrijd is werkelijk de boeman. Als thuisexpert zou ik graag je mening willen horen. Wat kan hier verbeterd worden?
Goh, heb je ooit een cursus gevolgd van het een of ander? Sorry Moll, maar wat jij wil is niet te verantwoorden op enig niveau.

Hahahahahahah je bent wel leuk, en inderdaad de wedstrijd is de boeman, ik ben klassiek geschoold, en word nog steeds daarin geschoold, dat jij dat thuis expert wil noemen prima, daar lig ik niet wakker van.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:52

Thanx, en ik ben ook klassiek geschoold. Maar niet wakker liggen, hoor.
Volgens mij willen we hetzelfde, maar het grote verschil is, dat sommige hier houden van wedstrijden en jij niet :D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:56

setteke schreef:
Thanx, en ik ben ook klassiek geschoold. Maar niet wakker liggen, hoor.
Volgens mij willen we hetzelfde, maar het grote verschil is, dat sommige hier houden van wedstrijden en jij niet :D

Ik hou opzich wel van wedstrijden, mits er correct gereden word, en niet de bombarie van velen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:08

Dat is nieuw, Moll.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:16

setteke schreef:
Dat is nieuw, Moll.

Nee niet nieuw, maar niet veel gelezen denk ik, ik geef veel af tegen de gevestigde orde, van de circus dressuur, zoals je weet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:41

Klopt, dat is niet nieuw. Maar ik kan het niet rijmen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:49

setteke schreef:
Klopt, dat is niet nieuw. Maar ik kan het niet rijmen.

Hoe bedoel je, dat ik niks tegen correct rijden hebt in een wedstrijd, dat heeft toch niemand, het probleem is de spektakel en geweld wat de boven toon voert