Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daantjuhhh schreef:Haha.. nou die van mij was ook zo poeplief.
De manege kinderen zaten allemaal klaar voor een flinke rodeo tour door de bak..
En hij deed niks,.
De eerste 7 maand ging echt heel voorspoedig.
Ben zelfs een B wedstrijdje gaan doen voor de grap na 3 maand met dikke winst (ging nog wel slingerend door de bak)
Maar niks aan het handje.
Totdat meneer Droes kreeg wat naar binnen sloeg.
6 weken op rust gestaan, eerste 2 x super braaf.
3de keer er zo weer op zondeer longeren (dat was de 2de keer ook goed gegaan)
En hij had immers nog nooit wat gedaan, zelfs in de winter niet als hij de hele dag op stal had gestaan vanwege de sneeuw.
Nou dat heb ik geweten zeg:
Ik heb mij een rodeo tour gemaakt.
Ik ben eraf gevallen, was bewusteloos.
Bleek een hersenschuddinkje te hebben en mijn hele linkerkant was blauw/paars/geel/rood en lelijk.
Daarna is het nooit meer zo heftig geweest, maar sindsdien wil hij nog weleens een keer een flinke bok geven.
Of een keer een stukkie ervandoor vliegen.
Hij is in ieder geval echt een ontdeugende speelse ruin geworden (en nu 2 jaar later nog)
Ik kan het nu handelen en het gaat prima, maar hij is nog steeds erg ontdeugent af en toe.
Ik denk dat hij eigenlijk voor die droes gewoon nooit echt fit geweest is.
Misschien had hij het al een tijdje onder de leden.

Majolen schreef:hihi, ze gleed gisteren al dravend weg met haar achterhand, ze schrok er zo van dat ze een flinke knetter scheet liet en een bokje gaf van minder dan 5 cm, ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen.
Ik vind het fijn om te horen dat de meeste paarden die zadel make worden gemaakt toch wel heel braaf zijn en blijven, natuurlijk geloof ik ook dat het aan de ruiter ligt. Eerlijkheid, consequentheid, ontspanning het is allemaal zo belangrijk voor een paard.
Majolen schreef:Oh jee ja, ze is net 5 geworden dus dat puberen komt nog.
die van mij is nu precies 4,5 jaartjes jong...dus we wachten samen dan maar op het eventuele puberen van de kids

Ik heb vrijwel geen rondspringende, bokkende, weigerende en/of scheurende paarden en dit blijft ook zo wanneer het paard weer terug is bij de eigenaar. 
FahyaFemke schreef:ik maak paarden zadelmak voor andere mensen, en ik overbluf dus niet omdat ik, zoals ook anderen aangaven op pagina 1, geloof dat dat er later uitkomt op een uitspattende manier.
in 4 weken tijd maak ik dmv rust, vertrouwen én wederzijds respect een paard zadelmak, en komt er pas zweet aan te pas in de 4e week omdat het paard dan langere tijd leert lopen onder het zadel dus pas echt aan het trainen is. vrijwel elke paard is rustig tijdens de zgn "werkweek bij marielle"Ik heb vrijwel geen rondspringende, bokkende, weigerende en/of scheurende paarden en dit blijft ook zo wanneer het paard weer terug is bij de eigenaar.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de 'vervelende' trucjes, bokjes of streken die ze dan uithalen zijn 9 vd 10 keer te verhalen op de eigenaar, helaas voor hen :p én ik heb dan de onderliggende spanning dan dus ook al gevoelt tijdens het inrijden maar bij mij uiten ze dit niet, en als eigenaar dan wat soft is dan laten ze dit wel zien.
Dus zolang jij hier net zo koel onderblijft als je paard, zal het allemaal heus wel meevallen
mijn merrie van nu 8 jaar oud heb ik natuurlijk ook zelf beleerd, en die heeft ook nog nooit een stap verkeerd gezet in de zit van 'vervelend' bokken steigeren of gekkigheid uithalen. De stukjes bang voor vrachtwagens, jolig bokken in de berm of uitschieters vanwege iemand die uit de stal komt rennen die naast de bak ligt waar ik in aan het rijden ben, tel ik niet mee hoor. Dat kan elk paard met een beetje(of zelfs zonder)pit doen.
melissa256 schreef:ik heb oko mijn pony zelf zadelmak gemaakt en was echt heel erg braaf zo braaf had ik hem echt niet verwacht omdat die aan de hand overal van schrikt. Ik ben er toen 1x van afgevallen maar dat was mijn eigen schuld ik lette niet op en toen schrok hij en sprong weg en ik toen viel ik. maar als ik gewoon opgelet had dan was ik gewoon blijven zitten.
maar vorige zomer werd het echt een draak had me 1e officieele wedstrijd en met losrijden ging hij echt elke keer heel hard rennen ik hoefde maar van hand te veranderen en hup daar ging hij weer en het ging maar door. Toen had ik ervoor gezorgd dat iemand met meer ervaring hem bij ging rijden en toen ging hij elke keer recht over eind met opstijgen. Ik had hem nu de hele zomer vrij gegeven op advies van diegene die me heeft geholpen met zadelmak maken (met privelessen). nu ben ik nog bezig met een beetje conditie opbouwen.
Majolen schreef:melissa256 schreef:ik heb oko mijn pony zelf zadelmak gemaakt en was echt heel erg braaf zo braaf had ik hem echt niet verwacht omdat die aan de hand overal van schrikt. Ik ben er toen 1x van afgevallen maar dat was mijn eigen schuld ik lette niet op en toen schrok hij en sprong weg en ik toen viel ik. maar als ik gewoon opgelet had dan was ik gewoon blijven zitten.
maar vorige zomer werd het echt een draak had me 1e officieele wedstrijd en met losrijden ging hij echt elke keer heel hard rennen ik hoefde maar van hand te veranderen en hup daar ging hij weer en het ging maar door. Toen had ik ervoor gezorgd dat iemand met meer ervaring hem bij ging rijden en toen ging hij elke keer recht over eind met opstijgen. Ik had hem nu de hele zomer vrij gegeven op advies van diegene die me heeft geholpen met zadelmak maken (met privelessen). nu ben ik nog bezig met een beetje conditie opbouwen.
Dat is wel een vervelende reactie na een tijd zo braaf te zijn geweest, is hij braaf met conditie
training?
lailapri schreef:Onze 3,5 jarige is ook wel erg braaf geweest de 1e keer. Er was al op gehangen en een keertje gezeten, dus diegene die haar inrijd gaat zitten, maar wij waren nog in gesprek, de pony was bij opstijgen iets gespannen, dus bleven we nog staan kletsen, na 5 minuten slaakte ze een zucht en begon met lopen. Dus wij wat rondgestapt, werd ik weggeroepen. Mijn ponymeisje er naast laten lopen (ze moest serieus zijn, moeilijk voor adhdje) met toen ik terug kwam dit resultaat:
http://stal-myrza.hyves.nl/fotos/?ga_ca ... _state__=1
Goldy in het normale leven is snel geirriteerd wil de touwtjes in handen houden en heeft losse achterbenen, maar dit neemt ze erg serieus. Hopen dat het zo blijft.