Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niveau van een instructeur zegt mij weinig over de kwaliteit
deeva schreef:Ik herken je verhaal helemaal ik heb zelf een jazz x balzflug merrie toen ik haar de eerste keer ging rijden bij de handelaar wilde ze niet rechtsom en lag ik er bijna naast.
Nu heb ik haar al weer wat jaren maar het blijft een lastige merrie waar ik veel geduld bij moet hebben en inderdaad alles met kleine stapjes.
Ik heb haar een keer bij mijn instructeur gezet omdat ik zelf ging verhuizen en na een week moest ik haar ophalen omdat hij niet meer kon opstappen ze sloeg dan gericht met haar achter benen naar voren en als iemand haar vast hield dan kwam ze omhoog.
Zelf kon ik wel gewoon opstappen dus ze zijn erg gevoelig en die van mij ook nog eenkennig.
Ik geloof niet dat jou paard iets mankeert. Het is echt een balzflug eigenschap.
Het komt zeker goed maar het kost wel tijd.
Al jou problemen met je paard zijn voor mij heel herkenbaar die van mij deed dat ook,boos worden helpt niet maar gewoon rustig door gaan waar je mee bezig bent.
Met mijn merrie moet ik eerst lange lijnen rijden voordat ik iets kan doen met haar en anders gaat ze ook staken.
Ik heb haar ook helemaal binnenste buiten laten keren door dierenartsen maar ook niks kunnen vinden.
Dit zit puur in haar karakter en inmiddels weet ik hoe ik met haar moet rijden maar andere mensen kunnen er niet op.
Active schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat je een paard hebt gekocht die een maatje teveel voor je is. Misschien is het handig om dat te realiseren en een fijn goed doorgereden paard te kopen die wel bij je past.
Th0mas schreef:TS heeft wel jaren ervaring met rijden, ik denk het wel dat ze haar nog kan gaan lukken met goede motivatie, plezier, consuquent, streng maar kalm blijven en blijven doorgaan.
deeva schreef:Ik heb haar niet bij mijn instructeur gezet om door te trainen maar ik ging verhuizen en ik wist verder niemand anders die haar met gevoel kon rijden.
Ze is altijd in het begin heel erg gespannen maar omdat ze heel veel tact en swung heeft zie dat niet je voelt het alleen maar dus ook tijdens mijn lessen liepen we daar tegen aan.
Toen ik haar bij mijn instructeur zetten voelde hij ook voor het eerst hoe gespannen ze is en hij had gehoopt dat ze na een week wel meer zou ontspannen als ze een beetje aan hem gewent was maar omdat ze ook zo eenkennig is kon hij niet meer opstappen hij heeft zelfs geprobeerd een vrouw er op te zetten kijken of dat verschil uit maakte maar die kwam er ook niet op.
Toen ik haar op ging halen wilde hij zien of ik misschien iets anders doe als hij tijdens het opstappen maar dat was niet het geval maar ik kon zonder moeite opstappen.
Dus daarom weet ik dat er wel degelijk paarden zijn met een moeilijk karakter en niet iedereen kan daar wat mee.
En hier lag het probleem niet bij mijn instructeur want die kent haar en zal haar nooit overvragen.
DDW1190 schreef:heb je al eens een ongebroken trens geprobeerd?