Aqua8horse methode in vogelvlucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:29

jessy schreef:
Ja, dit is dus weer het bekende verhaal. Men verschijnt ten tonele, legt een spreekwoordelijke dr*l neer, en daar kunnen we het mee doen. Vragen? PB-tje. Opmerkingen? Koop het boek! Discussie? In Creil a.u.b.

AHA!!! Nou, je moet toegeven, best een slimme manier om je boek te (proberen te) verkopen. Knipoog
Nie dat ik t ga kopen....heb hekel aan vaagheden. Ik ben ervan overtuigd dat als je weet waar je t over hebt en je gelooft in jezelf/je eigen methode en het klopt ook nog allemaal, dat je dit dan heel goed onder woorden kan brengen/kan beargumenteren.

Zonder aanziens des persoons, maar uh, need I say more??

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 01:03

Ik vind het stukje van A8H niet vaag maar concreet en lekker kernachtig.
Kan dat komen doordat ik de boodschap begrijpen wil en snap wat hij/zij zegt? En ik niet in de illusie verkeer dat iemand mij hier in 1 berichtje tot het totale algehele weten kan of wil brengen? Of eis dat iemand mijn misschien totaal verrotte ongelukkige paard in een half uurtje tot vrolijk dansen brengt voor ik hem betrouwbaar acht? Ik vind het zeer de moeite waard om mijn energie in het lezen van dit soort bijdragen te steken en bedank A8H voor de moeite die hij genomen heeft.
En ik vind het ook leuk maar minder interessant te lezen dat iemand hier zijn fjord in orde heeft en zich voorneemt een boek daarover te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 01:08

Botervlieg is dit topic gestart om een toelichting te verschaffen op de manier waarop Aqua8horse te werk gaat. Dit topic is dus bedoeld om daarover te disussieren op een leuke manier. Dit topic is er niet voor om allerlei andere dingen te gaan bespreken en om users in een hoek te duwen. Let wel, de laatste opmerking geldt voor iedereen in dit topic. Friemel is een nieuwe bokker, dit is geen manier om die welkom te heten op dit forum. Het is al eerder gebeurd, maar ik hoopte maar dat het daarbij zou blijven.

Friemel, welkom op bokt, misschien wil je jezelf een keertje voorstellen, dat kun je doen op Algemeen of Forumzaken.

Graag weer terug naar het onderwerp, waar dit topic om gestart is.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 04:55

friemel schreef:
Moet ik mij nu gaan verantwoorden waarom ik hier niet maaaaanden geleden op gereageerd heb? Ziek Wat denk je zelf?

Ik heb niet de behoefte mij te verdedigen tegen jullie eigen suggesties en vooringenomen (onware) standpunten. Voel me ook niet uitgenodigd om iets inhoudelijks aan het topic toe te voegen. Jullie oordelen zijn reeds geveld, succes ermee.

Vraag me alleen af waarom jullie je genoodzaakt voelen om je tegen de boodschap van A8H te verzetten zonder inhoudelijke argumenten te noemen.

Wellicht omdat A8H zelf niets inhoudelijks kan vertellen over haar methode en alleen anderen afkraakt omdat zij andere methoden dan haar 'heilige' methode hanteert?

Ja sorry hoor. Je hebt gelijk als je zegt dat we misschien te snel met oordelen naar jou geweest zijn. En Rom heeft waarschijnlijk ook gelijk dat als je tegen was geweest er niets gezegd was maar lees eerst beide topics voordat je zelf ook hetzelfde doet.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 05:01

Friemel. Allereerst wil ik het dan even overdoen en je welkom heten. Ik hoop dat je begrijpt dat je in nogal een gevoelig topic binnenkomt en als je echt gaat lezen jij misschien ook wat wantrouwig was geweest. Sorry van mijnkant.

Om op jouw berichtje van 01:03 te komen: Als jij het stukje concreet vindt is dat prima. Daar is niets mis mee. Probleem is dat het overgrote deel hier er geen reet van begrijpt omdat A8 totaal geen inhoudelijks kan weergeven. En dit volgens mij ook niet echt wil. Het blijft een hele vage toestand en daar kunnen wij amper weg mee. Zie ook het topic 'Longeren zonder hulpmiddelen' waar regelmatig gesteld wordt dat mensen met hulpteugels verkeerd bezig zijn en zelfs hun paard kapotmaken. Iemand heeft het daar zelfs gequote. Dat is niet netjes van A8. Haar methode is niets revolutionairs maar al was het wel zo, heeft ze nog de methode van een ander te respecteren. Het is niet zo dat we ons paard een jaar nadien naar de slager moeten brengen omdat hij er zo slecht aan toe is hoor. Dus best een belediging voor hen die wel de hulpteugelmethode hanteren. Ik hoop dat je ons zo ook een beetje beter begrijpt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 05:07

Nog even uit het andere topic gekopieerd. Samsam had het geplaatst.

Samsam"]
[quote="Maaike"][quote="fsoudan"]
Heel logisch en als haar deze manier van trainen bevalt is dat prima. Daar wordt ze toch niet op afgez*ken? Wat ik dan niet snap is dat A8H wel moet worden afgez*ken omdat zij het op een andere manier bereikt.
[/quote]

Misschien omdat A8H het doet voorkomen dat zijn methode de enige is die werkelijk resultaat geeft en mensen die het anders doen zijn dierenbeulen!

En het constante gepromoot komt een ieder nu onderhand ook de keel uit, ik geloof niet dat A8H ooit een post geplaatst heeft op iets dat niet hierover ging!

[quote="Aqua8horse"]
veel mensen stellen dat longeren zonder hulpteugels weinig zin heeft, hooguit wat conditie training. Omdat uit de praktijk is gebleken dat het tegenovergestelde waar is, ben ik benieuwd waar veel mensen deze visie vandaan hebben en hoe ze daar bijkomen.
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
Ik vind alleen de methode van LH niet diervriendelijk omdat het dwangmatig is. Is het vriendelijk en realistisch om spanning te kweken en daarna te denken dat je ontspanning kan vragen?
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
Nou wat je nu stelt is natuurlijk niet waar. Longeren zonder bijzet of touwtjes is namelijk veel beter! .
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
Even vergeten maar wel belangrijk uiteraard zonder bijzet of touwtjes, dat doet meer slecht dan goed
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
(=geen discussie over goed og slecht gebruik. Een slof is schadelijk!) !
[/quote]

Kijk A8H is benieuwd naar onze visie, maar als wij naar haar visie benieuwd zijn krijgen we niets te horen. Dat vind ik jammer.

En verder is dus duidelijk dat mensen met bijzet bijzonder slecht bezig zijn. En ook dat vind ik jammer want dat is niet waar.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:46

Friemel schreef:

Citaat:
En ik vind het ook leuk maar minder interessant te lezen dat iemand hier zijn fjord in orde heeft en zich voorneemt een boek daarover te schrijven.

Dit (het boek) was licht sarcastisch bedoeld. Zoals al eerder is gezegd wandel je hier een discussie binnen die al weken (zoniet maanden) aan de gang is in verschillende topics. Voordat ik me erin mengde heb ik die topics trouwens wel allemaal doorgelezen. Misschien als je iig er een paar probeert door te lezen, je beter begrijpt waar sommige mensen zich zo druk over maken.

Hoef je misschien ook niet meteen in de aanval. Mijn reactie was imo wel degelijk relevant.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:05

friemel schreef:
Of eis dat iemand mijn misschien totaal verrotte ongelukkige paard in een half uurtje tot vrolijk dansen brengt voor ik hem betrouwbaar acht?

En dit is niet vooringenomen???

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:35

jessy schreef:
Friemel schreef:

Citaat:

Dit (het boek) was licht sarcastisch bedoeld. Zoals al eerder is gezegd wandel je hier een discussie binnen die al weken (zoniet maanden) aan de gang is in verschillende topics. Voordat ik me erin mengde heb ik die topics trouwens wel allemaal doorgelezen. Misschien als je iig er een paar probeert door te lezen, je beter begrijpt waar sommige mensen zich zo druk over maken.

Hoef je misschien ook niet meteen in de aanval. Mijn reactie was imo wel degelijk relevant.

Dat meen je niet? Ik was nog zo geinteresseerd over je boek Jessy Haha!.

Kom op zeg, is toch duidelijk dat dat sarcastisch was. En laten wij hier nu niet met elkaar gaan ruzieen om iets wat iemand is begonnen die zich hier niet meer laat zien.

Ik ben nog immer benieuwd naar inhoudelijke stof.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:36

Aqua8horse"]
Dit komt op mij over alsof ik me ten opzichte van jou moet verantwoorden of moet bewijzen. Sorry, maar daar bedank ik beleefd voor. Doe het dan gewoon op je eigen manier zou ik zeggen.

Ik ben graag bereid om iemand inzage te geven maar niet op commando en met dwang(dikke letters) en al helemaal niet als het doel waarmee ik dat zou moeten doen niet objectief is.

Het spijt me, maar op deze manier kan ik mezelf niet motiveren om dat te doen. Ik zeg DUS NIET dat ik het NIET WIL DOEN......
[/quote]

[quote="friemel schreef:
Moet ik mij nu gaan verantwoorden waarom ik hier niet maaaaanden geleden op gereageerd heb? Ziek Wat denk je zelf?

Ik heb niet de behoefte mij te verdedigen tegen jullie eigen suggesties en vooringenomen (onware) standpunten. Voel me ook niet uitgenodigd om iets inhoudelijks aan het topic toe te voegen. Jullie oordelen zijn reeds geveld, succes ermee.

Vraag me alleen af waarom jullie je genoodzaakt voelen om je tegen de boodschap van A8H te verzetten zonder inhoudelijke argumenten te noemen.

In iedergeval reageren jullie wel hetzelfde, Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:45

Ik vind het absoluut niet hetzelfde gijsenkim, maar dan nog, bokt heeft op dit moment 10605 gebruikers en dan vind jij het gek dat er twee ongeveer hetzelfde reageren Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:48

Wel als die twee toevallig dezelfde standpunten hanteren. En dan zeker als dat op 10605 gebruikers er ongeveer 100 zouden zijn. The Odds my friend, the odds

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:02

Trek ik de lijn ff door, op AM zie ik vaak genoeg mensen met dezelfde mening die hun mening op ongeveer dezelfde manier posten. Kennen die elkaar dan ook allemaal denk je?

Misschien heb je het bij het rechte eind, dat kan best. Je trekt alleen wel heel gemakkelijk een conclusie over deze twee personen imo.

En dat van die 100 snap ik niet Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:19

Nou die 100 slaat op ongeveer het aantal mensen van die 10605 die wel een revolutionaire methode zien in het verhaal van a8h. Overigens vind ik de methode (voor zover ik hem ken) een beste methode, alleen is er niks revolutionair aan en dat is in mijnogen het grootste heikele punt in de hele discussie

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:26

gijsenkim schreef:
(voor zover ik hem ken)

En hoever ken je hem dan Verward
Ben je er geweest of kijk je alleen naar de tekst die geschreven is?

Citaat:
mijnogen het grootste heikele punt in de hele discussie

Daar heb je helemaal gelijk in! Je kan er heel erg conclusies trekken op basis van het geschreven. Ik benadruk nog maar een keer dat eigenlijk de einige juiste manier is om te bepalen wat deze methode is, er heen gaan is. Het is moeilijk het is om finesses in een bepaalde rijwijze onder woorden te brengen en daar schuilt een deel van het probleem in denk ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:31

Precies, ik wacht op een aqua clinic binnen een straal van 75 kilometer van Delft en ik ben zeker van de party. En als ik mijn mening bij moet draaien dan zal ik dat zeker doen.

Wat ik nu van de methode weet is dat wat iedere andere bokker ook weet en komt dus van een papiertje af, helaas weten we alleen dat. Ik had ook liever een betere en vooral bredere onderbouwing willen zien, wellicht in de vorm van een clinic die centraal in Nederland gehouden word

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:08

Ik kan niet voor A8H spreken, ook al zijn sommigen hier daar wel van overtuigd, maar begrijp het zeer goed dat deze persoon zich net zo min als ik laat verleiden om op ongenuanceerde aanvallende reacties en veroordelingen in te gaan.

Als je meer wilt weten over deze manier van scholing? ga dan kijken en vragen zou ik zeggen. Als het gesneden koek voor je is en je alleen nog maar revolutionair zoekt, blijf dan fijn wachten op die revolutie maar dwing A8H niet die revolutie voor jou te maken.

De reactie van Abby vind ik interessant. Jammer dat A8H door de aanvallende houding van anderen niet de gelegenheid krijgt met Abby een inspirerende dialoog aan te gaan waar wij van mee kunnen genieten.

Ik ga niet alle topics opspeuren maar heb wel ergens gelezen hoe een van de A8H leerlingen haar aanwijzingen verwoordt en ik ben van mening dat het super knap is dat zulke jonge meiden al met die inzichten over paardrijden praten. Hoezo niet concreet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:11

Ze is is zelf diegene die het over revolutionair heeft, zelfs in haat onderschrift, dan mogen wij toch ook wel iets vernieuwends horen lijkt me zo?
Vind je dat zo raar dan?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:22

Nou denk ik wel dat het voor veel mensen ook echt wel revolutionair is. Voor jou niet omdat je het geluk hebt gehad de juiste instructeurs te treffen maar voor degenen die niet zo fortuinlijk zijn geweest zal het zeker een openbaring zijn. Zelfs voor de personen die zeggen dit 'systeem' zelf toe te passen maar toch argwanend hebben gereageerd zouden er nog nieuwe ontdekkingen kunnen zijn. Als je nergens voor open staat, zul je ook nooit je eigen kadertje kunnen verbreden omdat je blijft interpreteren en zoeken naar bevestiging van je eigen mening en dat wat je toch al weet. En daarmee beperk je imo alleen jezelf. That's all. Need I say more? Pling

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:26

Voor veel mensen, maar dat maakt het niet revolutionair. Revolutionair is als ik NU een middel op de markt breng (een methode) waarbij spontaan alle paarden nageeflijk lopen, de hoge dressuur verstaan zonder teveel problemen. EN wanneer niemand maar dan ook niemand dit weet en kan. Beetje als het echt werkende verjongingsmiddeltje uitvinden. Dat is revolutionair. Revolutionair is niet iets wat ik wel weet en jij niet. Dat maakt het alleen voor jou nieuw. Simpelweg nieuw.

En vragen hebben we A8 genoeg. MAar helaas horen we niets meer dan vaagheden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:31

Ik sta voor alles open. Hoe meer methodes, manieren en denkwijzen hoe beter. Ikzelf filter er wel uit wat op mij van toepassing is, en pas mijn eigen methode, manier en denkwijze dan wel weeeeer aan. Paardrijden of uberhaupt de omgang met paarden is een continu leerproces dat pas ophoud wanneer men stopt met het omgaan met paarden. Alleen daarom moet je al openstaan voor een ander zijn of haar manier......... Maar als die ander zijn of haar manier als de enige echte bestempeld en een klassieke rijkunst als revolutionair dan ben ik toch echt, en dat zal ongetwijfeld een flouw in mijn karakter zijn, geneigd om er een beetje niet zo heel erg serieus op in te gaan. In iedergeval niet totdat mij het tegendeel bewezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:35

zo denk ik er ook precies over.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:23

runningkawa schreef:
Maar als ik mijn binnenbeen alleen aandruk, gaat mijn paard opzij.

tja dat moet die van mij dus ook, maar nu doet ie het niet zo goed meer. Het schijnt dat je dat weer op een andere manier moet oplossen. Met je gewicht ofzo. Als ik er nu even goed over na denk gebruik ik alles tegelijk bij elke oefening, en moet ik dat nu afzonderlijk gaan doen. Dat vind ik heel erg moeilijk, en weet ook niet of mij dat ooit zal lukken. Ik denk dat ik maar gauw weer mijn eigen methode oppak, ik moet a.s. zaterdag op voor bestgaand rijpaard, en wil hem even goed aan de gang hebben. Kan niet als je het op een manier gaat proberen die voor beide nieuw is.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:02

Wat moet A8H jullie nou eigenlijk bewijzen? Niets toch?

Jij (en ik) hebt een opdracht aan jezelf mbt de verantwoordelijkheid naar jouw paard en zijn welzijn. Die opdracht kun je alleen vervullen door je problemen te onderkennen hoe pijnlijk de confrontatie met de realiteit ook kan zijn, en werkelijk te leren leren leren. Ga er maar voor het gemak van uit dat je nog lang niet perfect bent. Je doet wat je kunt voor zover je weet. En wanneer je beter weet, doe je het beter.

Ik neem geen standpunten in over goed en slecht, ik vraag me alleen af hoe een aanvallende (je eigen situatie verdedigende) houding je helpt een andere of onbekende visie te doorgronden. Pas als je alles snapt, kun je imo een idee afwijzen. Maar dan wel na onderzoek en met argumenten op de visie. En niet op woordkeuze, accent, lokatie of andere irrelevante onzin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:06

nu weet ik het zeker Jammer