..Maar ik vind het persoonlijk niet verstandig om een beginner met een groen paard te matchen.
Omdat de ruiter zelf dan nog heel veel moet leren, zelf waarschijnlijk nog niet zo stevig in het zadel zit en nog wat moet wennen aan het rijden. De hulpen nog niet zo goed kent, ect.
Dan vraag ik me af, hoe kun je iets overbrengen als je zelf nog niet zo goed weet hoe het moet.
Het paard heeft steun nodig aan de ruiter, zie even mijn paard als voorbeeld, hij is ook een groentje, heb hem zelf ingereden en doorgereden. Je maakt als beginnend ruiter sneller een fout wat niet goed is voor een paard dan een gevorderdere ruiter. Lijkt mij dan.
Daarnaast heb je dat het paardje nog in de pubertijd komt, (mijn is er nu in, heel leuk
) en je hebt de natuurlijke scheefheid.Om eerlijk te zijn zie ik niet zo snel een beginnend ruiter de natuurlijke scheefheid van een jong paard oplossen. (En ja uiteraard kunnen sommige gevorderde ruiters dat ook niet..)
En er zullen vast wel mensen zijn die het wel kunnen als beginnend ruiter, maar ik persoonlijk zou het nooit aanraden.
Zet het paardje nog even lekker in de wei ofzo en begin er later zelf aan, denk dat dat beter afloopt
die alleen voor de kar kon, dus niet helemaal groen, en ik kon ook nog helemaal niet rijden.
Dus mijn excuus als ik iets zeg wat al reeds besproken is.