3 jarige Ceasar @work in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:45

nou daar zal hij vast lekker van gaan ontspannen :7

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 10:52

opisop_shop schreef:
nou daar zal hij vast lekker van gaan ontspannen :7

Jaa daar moest ik ook even om lachen, ben benieuwd hoe haar eigen paard dan loopt :')

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:53

Hey ts! Ten eerste wat een onwijs leuk paard. En volgens mij ben ik regelmatig in het verleden met de trein langs de stal gekomen (aan dtc de huet toch?).

Ik rij zelf meerdere jonge paarden al jaren lang, wat ik gewoon erg belangrijk is dat het paard lekker los door zijn lichaam loopt zodat je hem ook goed recht kan stellen. Ik rij mijn drie jarige standaart met een fijn en rustig contact op het bit. Soms hebben ze wat moeite met het aannemen van het bit en kroppen ze zich wat op. Dit is meestal op de momenten dat ze aan mijn been gaan plakken, wat logisch is bij een jong paard die de hulpen nog niet duidelijk snapt. Op zo'n moment kom ik wat duidelijker in met mijn been en zet ik mijn hand voor, uiteraard wel met een ligt contact, een jong paard moet leren te snappen wat jou hulpen betekenen, en uiteraard (zie het liever veel te extreem) goed belonen als ze het goed doen. Focus je niet teveel op een ding, en rij gewoon fijn door. Wat je verder nog kan doen om wat meer lengte te creeeren, is veel slangevoltes rijden. Halve grote volte links halve grote volte rechts. Rij hem er een beetje uit, en weer rustig terug zetten. waar je uiteraard je tijd voor moet nemen, voor mijn part tien rondjes voordat die weer op jou tempo komt. Geef je paard de tijd om jou te leren begrijpen.

ik heb een paard staan die gruwelijk druk van zichzelf is, en ontzettend heet, en die wil ook wel eens achter de teugel lopen, en een versnelling verhogen, op zich niet erg, dan maar een paar rondjes over zijn tempo laten lopen totdat die je hand zelf weer opzoekt.. Ik denk maar zo, ze zijn pas 4, nog niet eens maar in de paarden termen wel.

Zie dit niet als kritiek, maar als een tip. want vind het er verder goed uitzien, alleen zal ik hem nog wat actiever willen zien. dat lost waarschijnlijk ook al een groot gedeelte van het achter de ll op.

Nadiee

Re: 3 jarige Ceasar @work in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:18

Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort dingen, maar ken dit probleem wat mijn paard ook gehad heeft en af en toe nog!

Vind het een erg leuk paard en je zit ook netjes, kan ook zo van de foto's van je andere topic al een kleine vooruitgang zien!

Wat ik als tip wil meegeven is dat je je nog niet zoveel op de voorhand moet concentreren wat betreft de nagevelijkheid.
Met het losrijden stel ik mijn paard altijd wat lager in zodat die goed over de rug kan komen wel is het natuurlijk belangrijk dat je contact hebt veel links en rechts buigen maar wel alert erop blijven dat je het neusje eruit rijdt. Veel overgangen rijden en daarbij je nog niet zo concentreren op de aanleuning, maak wel licht verbinding en zorg ervoor dat die met z'n neusje erbij blijft maar reactie op het been is het belangrijkste.
Blijft dit vooral veel oefenen, zodra hij alerter aan het been is zal je al snel merken dat hij het aan de voorkant ook beter gaat doen.
Wat ik als tip mee kreeg wanneer mijn paard in de houding ging lopen om voor de teugels los te laten en flink been geven, wanneer die er met z'n neus uitkomt en wanneer ik weer contact hebt, goed belonen.
Mijn paard is wel wat ouder, heb zelf geen ervaring met jonge paarden. Maar laat hem duidelijk het verschil merken wanneer hij het erg goed doet en ook wanneer hij iets doet wat jij niet goedkeurt zoals dus het in de houding gaan lopen.

Hoop dat je me begrijpt, het uitleggen is niet mijn sterkste punt, maar heel veel succes ermee!

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:50

trek je niet teveel aan van bokt ts, ziet er goed uit, je weet zelf wel waar je aan moet werken :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:12

Navidad schreef:
Hey ts! Ten eerste wat een onwijs leuk paard. En volgens mij ben ik regelmatig in het verleden met de trein langs de stal gekomen (aan dtc de huet toch?).

Ik rij zelf meerdere jonge paarden al jaren lang, wat ik gewoon erg belangrijk is dat het paard lekker los door zijn lichaam loopt zodat je hem ook goed recht kan stellen. Ik rij mijn drie jarige standaart met een fijn en rustig contact op het bit. Soms hebben ze wat moeite met het aannemen van het bit en kroppen ze zich wat op. Dit is meestal op de momenten dat ze aan mijn been gaan plakken, wat logisch is bij een jong paard die de hulpen nog niet duidelijk snapt. Op zo'n moment kom ik wat duidelijker in met mijn been en zet ik mijn hand voor, uiteraard wel met een ligt contact, een jong paard moet leren te snappen wat jou hulpen betekenen, en uiteraard (zie het liever veel te extreem) goed belonen als ze het goed doen. Focus je niet teveel op een ding, en rij gewoon fijn door. Wat je verder nog kan doen om wat meer lengte te creeeren, is veel slangevoltes rijden. Halve grote volte links halve grote volte rechts. Rij hem er een beetje uit, en weer rustig terug zetten. waar je uiteraard je tijd voor moet nemen, voor mijn part tien rondjes voordat die weer op jou tempo komt. Geef je paard de tijd om jou te leren begrijpen.

ik heb een paard staan die gruwelijk druk van zichzelf is, en ontzettend heet, en die wil ook wel eens achter de teugel lopen, en een versnelling verhogen, op zich niet erg, dan maar een paar rondjes over zijn tempo laten lopen totdat die je hand zelf weer opzoekt.. Ik denk maar zo, ze zijn pas 4, nog niet eens maar in de paarden termen wel.

Zie dit niet als kritiek, maar als een tip. want vind het er verder goed uitzien, alleen zal ik hem nog wat actiever willen zien. dat lost waarschijnlijk ook al een groot gedeelte van het achter de ll op.

ja inderdaad ze staan daar langs het spoor :D

Ik zie jouw post niet als kritiek maar als zeer nuttige tips ;)!!

@ nadiee ook bedankt voor je tips!

Vanaf woensdag heb ik elke week weer lekker les met hem :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:20

Ik weet hoe lastig het is om een paard wat uit zichzelf graag rond loopt met het neusje eruit te rijden (mijn paard doet het ook).
Veel tempowisselingen rijden, schakelen. Soms is het nodig iets in te komen met je hand, geef dan een ophouding en hand direct weer vóór.

Succes.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:32

Dankje :) :)

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:49

Wat een leuk ding!!
Met heel veel van het voorgaande ben ik het eens. Wat langer en lager. Ik denk niet dat je hem in die houding trekt, hij kropt zeker zelf een beetje op. Wel denk ik dat jij er (nog) een beetje moeite mee hebt, om hem lager te laten lopen.
Misschien een tipje dat voor jou en en leuke diertje kan helpen: Rij in je trainingen lekker veel overgangen en tempowisselingen. Volte, slangenvoltes enzo, gewoon om hem sterker en ontspannen te maken. Let daarbij natuurlijk er extra goed op dat je hem zoveel mogelijk uitnodigt om te zakken, door met je handen toe te staan, maar je nog steeds het gevoel heeft "controle" te hebben. Aan het eind van de les kun je dan eens je pony eenst proberen lekker te laten uitdraven aan een hele, lange slappe teugel. Ja, hij duikt dan waarschijnlijk compleet op de voorhand, ja, hij heeft dan misschien even een evenwichts probleem, ja, ook gaat hij misschien wel wat harder. Maar, als hij toch wat moeier is, en jij gewoon rustig blijft en met je stem hem "helpt" , kun je jezelf en hem eraan wennen dat je die "controle" van die teugels niet nodig heeft. Dan "durf" je misschien ook tijdens de echte trainingen wat meer toe te staan.

Ook ik vind je bipsje iets te groot voor voor dit zadel. (of dit zadel iets te klein voor je bips hahaha)
Gewoon lekker blijven training. En gewoon wat balkjes als afwisseling kan geen kwaad. (naturlijk nog geen uitgebreide, in/en uit schuif, galopbalktraining)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:09

aerdenhout1 schreef:
Je hebt een flink aantal maanden niet gereden en gaat dan balkjes lopen????
De logica ontgaat mij compleet!
!

Dat blijkt, daar is namelijk niet zo heel veel mis mee.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:13

Oeh, die aerdenhout kan zo lekker kattig zijn, alhoewel ik het op zich met haar eens ben...

Het is ook heel moeilijk om je paard niet achter de Ll te laten lopen, dat vinden ze zelf fijner...nu is het aan jou om op het moment dat je voelt dat ze aan het bit is om dan je handen mee uit te schuiven en dan al helemaal debiel doen als ze maar een of twee pasjes dat volgt!! BRaaaaaaf paaaard goed zo!!! hihi, ik ben ook zo'n debiel dia altijd praat tegen d'r paard...

Ik heb een 17 jarige die ook snel geneigd is om er achter te kruipen, heb 'm nu zover dat 'ie aan de Ll loopt.

Btw, super om te zien dat je nu al vooruitgang geboekt hebt in je andere topic!!

Goed bezig, hou je paard goed aan het been, dan komt het allemaal goed! Geniet ervan, ziet er goed uit!

xDressuurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:07

Ik vindt het zeker niet slecht eruit zien jullie zijn een leuke combinatie. Natuurlijk is er nog werk aan maar hij is ook nog maar 3 jaar en met veel oefenen komt dat echt wel goed,rome is ook niet in 1 dag gebouwt ;) Veel succes samen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:16

Er is al veel gezegd, en daar ga ik niet over in herhaling vallen.

Wat me opviel was dat je linkerhand inknikt, terwijl je rechterhand wel 'gewoon' recht op staat. Dit probleem heb ik ook, en ik dacht echt dat ik de enige was :+ Honderd keer aan denken en tegen je laten zeggen. Het is een klein verschil, maar het kan wel voor kleine storingen van voor zorgen is bij mij gebleken.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:44

Amaryllis schreef:
Er is al veel gezegd, en daar ga ik niet over in herhaling vallen.

Wat me opviel was dat je linkerhand inknikt, terwijl je rechterhand wel 'gewoon' recht op staat. Dit probleem heb ik ook, en ik dacht echt dat ik de enige was :+ Honderd keer aan denken en tegen je laten zeggen. Het is een klein verschil, maar het kan wel voor kleine storingen van voor zorgen is bij mij gebleken.

klopt inderdaad doe ik al jaren , binnenkort weer met brace gaan rijden anders gaat het weer zeer doen ;)
Maar krijg het er niet uit, en tja dan maar gewoon met brace rijden.
:)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:58

probeer vooral je benen meer naar achteren te leggen, dat alles in een rechte lijn komt te staan. Je mag je hakken ook wel wat meer uitdrukken en handen proberen rechtop te houden.

Voor de rest heb ik niet zoveel om kritiek op te geven, leuk paardje en veel plezier! :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:45

Wat een ontzettend mooi paard!

Betreffende het feit dat hij te veel opkropt, is naar mijn mening genoeg gezegd. Toch jammer dat de feedback soms niet geheel netjes wordt gegeven.

Afijn weer on-topic :+ Wat me opvalt is dat je, jou hakken optrekt en je benen wat naar voren steekt.
Vooral te zien in de foto's die je later in het topic hebt gepost. Ik heb hier zelf ook wat problemen mee gehad. Bij mijzelf lag het meer aan de beugelriem ophanging (als ik het zo goed omschrijf :o ) van het zadel. Ander zadel en het probleem was, grotendeels, opgelost. Misschien bij jou ook het geval? Probeer je beugels eens een gaatje korter te doen en kijken wat voor verschil dat maakt?

Veel succes!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:00

Ik moet je ten eerste feliciteren met dit practig paardje.
Wat mooi om te zien en al helemaal met het lekker zonnetje.

Wat mij betreft, kun je misschien het paard misschien vaker met langere teugel en het neusje naar beneden rijden.
Op deze manier kun je een beetje voorkomen dat ie opkropt.
Als je wat meer teugels geeft, dan heeft het paard op een begeven moment in de gaten, dat ie zich wat langer in de hals kan maken.
Verder inderdaad wat meer tempowisselingen maken, zo krijg je meer reactie op je been.

Maar hij is nog harstikke jong en doe lekker rustig aan. Een heerlijk buitenritje is ook goed om het koppie even leeg te maken na een training!

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:32

Ik wil niet aanvallen hoor..
maar...
waarom laat je een 3 jarig paard zo lopen?
Hij is nog in de groei, en heeft amper bespiering.
Daarnaast heeft hij net een periode stil gestaan..
En je trekt hem zo enorm hoog en diep??
Sorry dit kan gewoon niet..
Mijn vorige paard was 13 jaar Z2 en met de training liep hij nogsteeds vaak lang en laag..
Sorry dit is echt zo zonde van je paardje.. Tis een lekker dier namelijk!