Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Navidad schreef:Hey ts! Ten eerste wat een onwijs leuk paard. En volgens mij ben ik regelmatig in het verleden met de trein langs de stal gekomen (aan dtc de huet toch?).
Ik rij zelf meerdere jonge paarden al jaren lang, wat ik gewoon erg belangrijk is dat het paard lekker los door zijn lichaam loopt zodat je hem ook goed recht kan stellen. Ik rij mijn drie jarige standaart met een fijn en rustig contact op het bit. Soms hebben ze wat moeite met het aannemen van het bit en kroppen ze zich wat op. Dit is meestal op de momenten dat ze aan mijn been gaan plakken, wat logisch is bij een jong paard die de hulpen nog niet duidelijk snapt. Op zo'n moment kom ik wat duidelijker in met mijn been en zet ik mijn hand voor, uiteraard wel met een ligt contact, een jong paard moet leren te snappen wat jou hulpen betekenen, en uiteraard (zie het liever veel te extreem) goed belonen als ze het goed doen. Focus je niet teveel op een ding, en rij gewoon fijn door. Wat je verder nog kan doen om wat meer lengte te creeeren, is veel slangevoltes rijden. Halve grote volte links halve grote volte rechts. Rij hem er een beetje uit, en weer rustig terug zetten. waar je uiteraard je tijd voor moet nemen, voor mijn part tien rondjes voordat die weer op jou tempo komt. Geef je paard de tijd om jou te leren begrijpen.
ik heb een paard staan die gruwelijk druk van zichzelf is, en ontzettend heet, en die wil ook wel eens achter de teugel lopen, en een versnelling verhogen, op zich niet erg, dan maar een paar rondjes over zijn tempo laten lopen totdat die je hand zelf weer opzoekt.. Ik denk maar zo, ze zijn pas 4, nog niet eens maar in de paarden termen wel.
Zie dit niet als kritiek, maar als een tip. want vind het er verder goed uitzien, alleen zal ik hem nog wat actiever willen zien. dat lost waarschijnlijk ook al een groot gedeelte van het achter de ll op.

!!
Honderd keer aan denken en tegen je laten zeggen. Het is een klein verschil, maar het kan wel voor kleine storingen van voor zorgen is bij mij gebleken. Amaryllis schreef:Er is al veel gezegd, en daar ga ik niet over in herhaling vallen.
Wat me opviel was dat je linkerhand inknikt, terwijl je rechterhand wel 'gewoon' recht op staat. Dit probleem heb ik ook, en ik dacht echt dat ik de enige wasHonderd keer aan denken en tegen je laten zeggen. Het is een klein verschil, maar het kan wel voor kleine storingen van voor zorgen is bij mij gebleken.

Wat me opvalt is dat je, jou hakken optrekt en je benen wat naar voren steekt.
) van het zadel. Ander zadel en het probleem was, grotendeels, opgelost. Misschien bij jou ook het geval? Probeer je beugels eens een gaatje korter te doen en kijken wat voor verschil dat maakt?