Dravers merrie weer eens aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:57

Jeetje ik schrik van deze fotos. het lijkt wel een brookhospital paardje.. schandalig.. het spijt me zeer maar meer kan ik er niet over zeggen en de rest is al gezegd :n

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:57

o0eefje0o schreef:
het dier heeft er veel slechter uit gezien en het is ook niet mijn verzogpaard!
Wish loopt nu door de goede begeleiding van een instructrische en voornamelijk longeren al veel ruimer! haar vacht glanst ze komt na de draad draven als je haar roept!
ze krijgt onbeperkt hooi staat buiten op de weide met soort genootjes heeft een mooie grote stal
krijg 2 kilo op een dag halve kilo mais mail, 2 scheppen omega 369 mix en een handje lijnzaad brok
en dan die maagcompositum van groene os voor haar maag

ik vind dat mel en al haar begeleiding instructrische en DA het super goed doen. en dat verschil is met een half jaar geleden met wish super groot!

en overstappen van DA is een half jaar geleden ook gedaan!

waarom heb je geen recente foto's dan als het dier zo zou glanzen? Zelfs de jaarlingen die bij ons op de wei lopen en in de modder rollen hebben nog een mooiere vacht. Sorry maar dit is een doffe ellende!

het kan zijn dat ze genoeg te eten krijgt, maar dan moet je het toch ergens anders gaan zoeken he als ze niet aankomt? Zou anders even naar de kliniek gaan of van stal verhuizen als ze zoveel stressfactoren heeft. Je kan wel van alles opnoemen, maar een Da die mij zou adviseren om op dit paard te rijden zou ik de deur wijzen!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:58

o0eefje0o schreef:
Wish loopt nu door de goede begeleiding van een instructrische en voornamelijk longeren al veel ruimer! haar vacht glanst ze komt na de draad draven als je haar roept!
ze krijgt onbeperkt hooi staat buiten op de weide met soort genootjes heeft een mooie grote stal
krijg 2 kilo op een dag halve kilo mais mail, 2 scheppen omega 369 mix en een handje lijnzaad brok

ik vind dat mel en al haar begeleiding instructrische en DA het super goed doen. en dat verschil is met een half jaar geleden met wish super groot!

Super dat jullie haar zo goed bijvoeren! maar zoals de rest zegt: vind je het verstandig/eerlijk voor haar om op haar te rijden?

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:58

GEEF HET PAARD DE KANS EN DE RUST OM DIKKER TE WORDEN EN MEER SPIEREN TE KWEKEN !!!
zeg dat maar tegen die eigenaar ;)

godsamme zeg... je ziet 't niet hea.. je bent volwassen en dan zou je 't toch wel moeten zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:59

o0eefje0o schreef:
wil best reageren hoor maar kan typen wat ik wil alles is zielig!
en mijn veulen stapt met een dekentje op door de bak! ook erg zielig jha!
ook topic van mijn eigen merrie gelezen dan? die zal dan zeker wel te dik zijn

Ja, als een dier dat zo ziek is en lichamelijk verzwakt is aan het werk gezet word voor eigen plezier dan is dat zielig. Ik heb mijn ruin die naar mijn zin teveel was afgevallen eerst lekker op rust gezet, daarna aan de longe voor een beetje onbelaste conditie opbouw. En mijn paard was bij lange na niet zo graadmager als deze. Dit is gewoon schokkend en te schandalig voor woorden dat een volwassene zichzelf voor laat gaan op het welzijn van een dier.

De merrie is aan 1 oog blind.. jullie aan beide heb ik het idee. Dier loopt er niet bij alsof ze vreselijk plezier er in heeft. Jammer dat je het zelf niet in kan zien. Zet jezelf 's in dezelfde lichamelijke staat, met pijn, en ga dan 's een rondje hardlopen. Bij voorkeur met een paar zakken aardappelen op je rug. 's zien hoe jij jezelf dan voelt, en geen recht tot klagen want de mensen om je heen roepen dat je het leuk vind. Zou JIJ dat fijn vinden? Dier laat niks merken omdat ze gewoon een lief ding is. Maar eigenlijk had ze je eraf moeten pletteren...

En dan nog zeggen dat de nieuwe dierenarts EN instructrice het goed doen? Moeten ook de ballen uit de broek schamen om DIT dier aan het werk te zetten. Mijn god een heel stuk beter dan een half jaar terug? Kon je toen xylofoon spelen dan op haar?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 22:00

omdat ik op de pc de foto;s zag en wij trot zijn op wat het paardje al bereikt heeft en al veel aangekomen is! omdat het voor wish heel netjes was dat ze netjes met koppie omlaag liep!

enomdat het idee er was dat het ook optische is dat wish zo mager is

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 22:00

cennamitch schreef:
GEEF HET PAARD DE KANS EN DE RUST OM DIKKER TE WORDEN EN MEER SPIEREN TE KWEKEN !!!

godsamme zeg... je ziet 't niet hea.. je bent volwassen en dan zou je 't toch wel moeten zien...

het paard heeft een jaar op de wei gestaan om dikker te worden als het paard niet dikker word van wat dan ook moet je wat anders he

Calanddra

Re: Dravers merrie weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:01

dan laat je haar nog langer staan :)

Miracle_

Ik zou me dood schamen als ik er überhaupt al aan zou denken om er op te stappen.
Ongelooflijk zeg. Wat een arm paard.

En je bent dokters assistente????
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 13-03-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Dus ze is niet zo mager in 't echt, komaan dat is nog een flauwer excuus dan je vorige!

Als het al een jaar op de wei heeft gestaan en ze wordt niet dikker moet je verder zoeken. En er niet terug mee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:02

o0eefje0o schreef:
cennamitch schreef:

het paard heeft een jaar op de wei gestaan om dikker te worden als het paard niet dikker word van wat dan ook moet je wat anders he

Tsja dan ga je er blijkbaar op rijden want dan heb je er nog wat aan.. SCHAAM JE

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:02

Zoals je zelf al zegt als ze niet dikker wordt moet je het ergens anders gaan zoeken he!
Ik zou me rot schamen als dit mijn dier was. Ik had haar of naar de kliniek gebracht of naar een homeopaat..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 22:03

verder zoeken na tand ars mest onder zoek urine onderzoek en meerder DA bezoeken door 2 verschillende DA praktijken! een osteopaat uit antwerpen sorry wat kan de eigenaarresse nog meer doen?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:03

Triest.

Dat zegt het wel gezien de bovenstaande reacties.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:04

o0eefje0o schreef:
verder zoeken na tand ars mest onder zoek urine onderzoek en meerder DA bezoeken door 2 verschillende DA praktijken! een osteopaat uit antwerpen sorry wat kan de eigenaarresse nog meer doen?

Jou er als de donder af halen.

dromertje2

ER NIET MEER MEE RIJDEN!

Queelens

DDW1190 schreef:
o0eefje0o schreef:

Super dat jullie haar zo goed bijvoeren! maar zoals de rest zegt: vind je het verstandig/eerlijk voor haar om op haar te rijden?

Ga ik in mee.
Maar overstap van DA, vraag ik me toch af of daarbij de juiste keuze is gemaakt.
Sorry hoor maar het kan bij mij dus echt niet door de vingers dat een DA zecht bij zo'n maagzweer 'o ja ga maar rijden hoor is goed'

Don_Zhivago

o0eefje0o schreef:
omdat ik op de pc de foto;s zag en wij trot zijn op wat het paardje al bereikt heeft en al veel aangekomen is! omdat het voor wish heel netjes was dat ze netjes met koppie omlaag liep!

Gedeeltelijk mee eens..
de geschoren hals vertekend het beeld nog erger.. maar daar heb ik niet naar gekeken.. ik keek naar de flank..

ik zie hier toch echt een flink ingevallen paardje..
Zie zelfs de ribben!
Afbeelding

TS: heb je foto's van een paar maanden terug?
Ik geloof echt wel dat er veel aan gedaan wordt maar in de conditie waarin dit paard is, kan en mag er niet op gereden worden..
ik ben wel benieuwd hoe ze er een paard maanden geleden uitzag.. dan kunne wij ook zien of ze vooruit is gegaan..

Adil

o0eefje0o schreef:

Het gaat er helemaal niet om of een paard zijn hoofd omlaag neemt of niet, dat is onbelangrijk en zegt verdomde weinig. Het eerste wat moet gebeuren is een algehele gezondheidscheck. Waarom is dit paard zo mager en wat kan ik er aan doen...

Spieren opbouwen....Wanneer ik dat bij jonge paarden doe, bestaat dit eerst uit (dubbele) longewerk en dat over een geruime tijd. Daarna klim ik er pas op. Dat is ook wat ik de eigenaresse van dit paard aan kan bevelen.

Ik moest toch echt even erg slikken bij deze beelden.... ;(
Laatst bijgewerkt door Adil op 13-03-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:05

o0eefje0o schreef:

Als dat allemaal is gedaan, tja, dan zou ik ervoor kiezen om haar lekker levenslang op de weide te zetten, iig er NIET meer op rijden. Wandelen kan nog, VD, etc. Maar rijden is veel te zwaar voor zo'n dier :n

Queelens

eridinges schreef:
Zoals je zelf al zegt als ze niet dikker wordt moet je het ergens anders gaan zoeken he!
Ik zou me rot schamen als dit mijn dier was. Ik had haar of naar de kliniek gebracht of naar een homeopaat..

Idd, om mijn paard vetter te maken was vorig jaar door stess (nieuwe eigenaar, nieuwe stal) ook iets magerder geworden.
Sanequi muscle heeft hem zijn nodige kilo's wel bijgebracht hoor ;)

unicorn_kiss

het is echt een zoektocht naar de juiste voeding totdat je paardje netjes op gewicht is.
Tot dat moment zeg ik: laten staan en niet meer op rijden.
Want geef zelf toe: het is best egoïstisch om te rijden terwijl je zelf duidelijk kan merken dat het paard er niet aan toe is.
En zeker met iemand erop die duidelijk te zwaar is.
Veel succes, ik hoop dat je de raad die gegeven is ook daadwerkelijk opvolgt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 22:07

maar goed ik ga stoppen met verdedigen iedereen hier heeft net zolang gestudeerd als een DA en osteo en hebben dezelfde onderzoeken gedaan als hun en het paardje in het echt gezien!

ben blij dat jullie open staan voor een ander zicht erop!

als ik zeg jullie hebben helemaal gelijk zullen jullie vast blij zijn!

kijk net als andere hier ook vooral in mijn andere topic's over mijn eigen paarden vooral mijn veulen is zielig en de foto's zijn onverantwoord en mijn 2,5 jarige longeren met zadel en steigbeugels eraan is ook verschrikkelijk!

en hoe kun je zeggen dat het paardje er niet aan toen is? zet het paardje een maand op de wei en zie het verschil na dit paardje is het egoistische om het alleen op de wei te zetten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:08

o0eefje0o schreef:

Eh, ik mis een nog veel belangrijkere: Bloedonderzoek!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:08

jezus zeg! wat een verschrikkelijk gezicht.
persoonlijk zou ik graag naar je toekomen om je flink de waarheid te zeggen en je paard van je af te nemen.
want volgens mij zijn jullie met zijn allen er absoluut niet aan toe om een paard te houden/rijden.
ook voor de eigenaar en dierenarts (waar heeft die zijn diploma gehaald?).

Als ik jou was zou ik hem heerlijk op wei zetten en onbeperkt hooi voeren. Aanvullen met brok en suplementen maar dit in overleg met een goede voedingsdeskundige.
en als je dan graag met haar aan het werk wilt longeer haar, vrijheidsdressuur, grondwerk, wandelen en poetsen. daar krijg je en een band van en het kan geen kwaad voor je paard.

niemand heeft jou verplicht tot op dit dier gaan zitten dus doe het dan ook niet. je bent gewoon ouder dan mij en ziet niet in dat je zo niet op een paard kunt rijden? zoek lekker een manege en ga daar rijden als je zo nodig op een paard moet zitten. maar doe dat dit dier niet aan.

zo dat moest er even uit en ik hoop oprecht dat je wat doet met de meningen van heel bokt want geloof me die weten beter waar ze mee bezig zijn dan jij!