Alternatieve galophulpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:31

Bandida schreef:
Anya schreef:
Stemhulpen doe ik niet meer. Mijn paarden stopten op whoa! Maar.. dat leverde ook ongewenste stops op (whoa! vanuit het publiek).

De mijne op hooow. Met wedstrijden is dat niet zo praktisch nee :D (doe ik zelf niet, dus ik maak me er niet druk om)

Ik heb hier een trucje op! :)

Ik heb geleerd om hmmmm te doen! Dan blijft je mond gewoon dicht dus de jury ziet het niet! Je zal dat wel even een paar keer moeten proberen waarschijnlijk! ( Oh dit is trouwens voor galop naar draf! )

Ik doe alleen mijn binnenbeen aandrukken. Als ik mijn buitenbeen standaard naar achteren leg, springt hij straks aan tijdens de travers of tijdens het appuyeren!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:41

Sonja schreef:
Combinatie zitbeenknobbeltje en binnenbeen. Rest is slechts kwestie van schouder en heup kunnen plaatsen waar je wilt.

Laten we het hier maar bij laten.
Dit is geen discussie waard.

Leuk profiel heb je trouwens. Op wat voor niveau rijd je trouwens dressuur?

Anoniem

Re: Alternatieve galophulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:49

Al jaren western, zoals je heeeeeeeel misschien in datzelfde profiel had kunnen zien...
Jammer dat je geen inhoudelijke reacties geeft, ik vermoed nu daadwerkelijke familiebanden. Gebakken lucht is nog altijd niets.

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 16:55

Johanna59 schreef:
Troi: wij hebben geen handelsstal en ook geen trainingstal.
Ik heb je profiel bekeken en kan me dus voorstellen dat je op deze manier reageert.
Mijn stelling blijft, dat een goed gereden/getraind paard, geschikt is voor een ieder die rijden kan.
De hulpen zijn nagenoeg overal waar dressuur wordt gereden, gelijk. Of ik nu op een paard in Duitsland stap, of in Zweden, ze kennen allemaal dezelfde hulpen, voor alle varianten van de galop, de draf etc. Dat zou toch te gek voor woorden, als je een paard verkoopt met een handleiding voor het rijden. Of je koopt een nieuw paard, handleiding weg, ben je eerst maanden bezig de knopjes te vinden. Kom nou. Dat er ruiters zijn, die andere hulpen toepassen, komt waarschijnlijk, omdat ze de goede hulpen niet onder de knie hebben.

Dit is een topic om elkaar uit te leggen waarom iemand kiest voor een alternatieve hulp voor de galop. Als iemand geen beenkracht heeft en het paard op stem aan laat galopperen, is dat dan ook omdat ze de goede hulpen niet onder de knie hebben?

Ik vind je toon, jammer genoeg, nogal kort door de bocht. Als je er verder geen ervaring mee hebt, stel ik voor dat je de mensen die wél kiezen voor een 'ongebruikelijke' manier van aan laten springen gewoon in hun waarde laat. Dank je wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:48

Gezellig hier! :D

Vraagje aan de (dressuur)experts, hoe geven jullie de galophulp als je aan moet springen vanuit stilstand?
Dat moeten de westernruiters in een reiningproef op nivo wel kunnen en dan het liefst wel in de juiste galop en niet eerst een paar passen draf.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:53

Woartel schreef:
Johanna59 schreef:
Troi: wij hebben geen handelsstal en ook geen trainingstal.
Ik heb je profiel bekeken en kan me dus voorstellen dat je op deze manier reageert.
Mijn stelling blijft, dat een goed gereden/getraind paard, geschikt is voor een ieder die rijden kan.
De hulpen zijn nagenoeg overal waar dressuur wordt gereden, gelijk. Of ik nu op een paard in Duitsland stap, of in Zweden, ze kennen allemaal dezelfde hulpen, voor alle varianten van de galop, de draf etc. Dat zou toch te gek voor woorden, als je een paard verkoopt met een handleiding voor het rijden. Of je koopt een nieuw paard, handleiding weg, ben je eerst maanden bezig de knopjes te vinden. Kom nou. Dat er ruiters zijn, die andere hulpen toepassen, komt waarschijnlijk, omdat ze de goede hulpen niet onder de knie hebben.

Dit is een topic om elkaar uit te leggen waarom iemand kiest voor een alternatieve hulp voor de galop. Als iemand geen beenkracht heeft en het paard op stem aan laat galopperen, is dat dan ook omdat ze de goede hulpen niet onder de knie hebben?

Ik vind je toon, jammer genoeg, nogal kort door d

e bocht. Als je er verder geen ervaring mee hebt, stel ik voor dat je de mensen die wél kiezen voor een 'ongebruikelijke' manier van aan laten springen gewoon in hun waarde laat. Dank je wel.

Het reageren weer niet waard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:14

Hoezo moet je daar een experts voor zijn? :P (want zelf rijd ik M op wedstrijd en trainde ik op Z-niveau en meer dingetjes) Ik geef vanuit stilstand gewoon dezelfde hulp aan als die ik aangeef vanuit stap naar galop of vanuit draf naar galop. Buitenbeen naar achter om de rechter of linker galop aan te geven en extra druk op het binnenbeen. Daarvoor al actief maken in stilstand. Dan been een fractie naar achter zodat ie het al aanvoelt en dan tegelijkertijd druk binnenbeen en buitenbeen nóg een fractie naar achter..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:21

Ik probeer mijn paarden zo snel mogelijk op een zithulp aanspringen; als ik mijn rechterheup omhoog en naar voren doe rechts aanspringen, linkerheup omhoog naar voren linkergalop. :) Dat doe ik zo, omdat ik moeite heb met beenhulpen om gezondheidsredenen. Zo kan ik mijn onderbeen mooi af laten hangen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:31

@johanna, nu ben ik razend nieuwsgierig, mag ik je analyse van mijn persoontje op basis van mijn profiel alsjeblieft hebben, en dan met name dat deel dat verklaard waarom ik een bepaalde mening heb? Per PB? Kan ik vast wat van leren toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:40

Geryon, dat expert was niet letterlijk bedoeld.... ;)

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:49

1..2..3.... GOOOOO !!!!!!

Ideaal om snel vanuit stand te starten als je langs waterkanonnen moet !!!!!!!!!!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:51

Bijt paard in zijn rechter oor voor de linker galop en zijn linker oor voor de recher galop. Bij dressuur gemakkelijk bij te komen, bij western beetje acrobatiek. Bij lange teugel en aangespannen is dit een hele
uitdaging en gestunt. Echter bij longeren moeilijk uitvoerbaar, iemand nog tips?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:52

Wasknijper aan een stokje met een hendeltje bij de handgreep? Best leuk voor de techneuten onder ons toch?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:52

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:03

Ik doe het altijd als Dik Trom.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:06

Zat die niet achterste voren? :')

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:09

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:30

tones schreef:
Zat die niet achterste voren? :')

Juist, en trok de ezel aan zijn staart.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:27

tljrtos schreef:
tones schreef:
De uitkomst voor westernruiters;

http://www.totaalzoeker.com/fileadmin/a ... 659530.jpg

Ook erg handig om verloren was achter de machines te plukken..
Mocht je vorige treactie niet ?????

Heb t maar niet afgewacht, het is tenslotte geen HK-topic. :D

De dik Trom methode is misschien wel handig, als je flink trekt geven ze vanzelf heup.