Bandida schreef:Anya schreef:Stemhulpen doe ik niet meer. Mijn paarden stopten op whoa! Maar.. dat leverde ook ongewenste stops op (whoa! vanuit het publiek).
De mijne op hooow. Met wedstrijden is dat niet zo praktisch nee(doe ik zelf niet, dus ik maak me er niet druk om)
Ik heb hier een trucje op!

Ik heb geleerd om hmmmm te doen! Dan blijft je mond gewoon dicht dus de jury ziet het niet! Je zal dat wel even een paar keer moeten proberen waarschijnlijk! ( Oh dit is trouwens voor galop naar draf! )
Ik doe alleen mijn binnenbeen aandrukken. Als ik mijn buitenbeen standaard naar achteren leg, springt hij straks aan tijdens de travers of tijdens het appuyeren!
(doe ik zelf niet, dus ik maak me er niet druk om)
(want zelf rijd ik M op wedstrijd en trainde ik op Z-niveau en meer dingetjes) Ik geef vanuit stilstand gewoon dezelfde hulp aan als die ik aangeef vanuit stap naar galop of vanuit draf naar galop. Buitenbeen naar achter om de rechter of linker galop aan te geven en extra druk op het binnenbeen. Daarvoor al actief maken in stilstand. Dan been een fractie naar achter zodat ie het al aanvoelt en dan tegelijkertijd druk binnenbeen en buitenbeen nóg een fractie naar achter..