Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nies_ schreef:Liefst met lange teugel, maar als ik om wat voor reden dan ook meer controle moet hebben, dan 'aan de teugel'
Ik snap alleen die mensen niet die zeggen dat buitenrit voor de ontspanning is, ik had toch altijd begrepen dat een paard 'aan de teugel' gaat mede doordat het ontspant.
veerkee schreef:ik doe dat ja,
anders gaat mijn pony er van profiteren en gaat hij op den duur helemaal neit meer nagevelijk lopen
dan stapt ze enorm groot en snel door dat bos heen en kijkt ze lekker rond.
kleinvosje schreef:Ja, ik wil mijn paard in het bos ook nageeflijk hebben. Ik denk dat je nageeflijkheid hier verwart met aan de teugel, zijn twee verschillende dingen. Je kunt een paard ook nageeflijk hebben zonder dat je het hoofd op de loodlijn hebt. Ik vraag nageeflijkheid in het bos, maar mijn paard mag dan best met de neus eruit lopen.
waarom zou ik 'm dan in godsnaam hem óók nog inspanningen moeten opdragen door 'm naar beneden te rijden, naja soms gaat ie wel uitzichzelf of als ik een bergje op moet (is goed voor de achterhand) maar verder niet echt hoor, in galop als ie heeeel heet en sterk is rijd ik m soms rond maar meer omdat ie dan verzamelder blijft dan als ik m zo laat kijken.