Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MiSzNiTa schreef:[RT-P] steigeren
Bekijk dit topic eens , mijn paard steigerde ook behoorlijk eerst werd er tegen mij gezegd laat je paard nakijken nou dat heb ik gedaan door de veearts ostheopaat, tandarts, zadelmaker en mijn paard bleek gewoon gezond, ze gaat in de staak als het haar te moeilijk wordt.
Ik wist ook niet wat is moest ik ging altijd maar mee naarvoren en de hals vast pakken zodat ik niet viel, en kreeg ook steeds opmerkingen van sla haar tussen de oren of trap na voren nou als ik been gaf ging ze alleen maar hoger, nu heb ik iemand gevonden die mij heeft geholpen ik moet haar uitbalans halen als ze dreigt en dan been geven want een paard uit balans kan niks ik laat haar op een hele kleine volte lopen trek echt haar hoofd richting kont en ze kan nu niet meer steigeren en als ze dreigt wat ze nu bijna niet meer doen pas ik dit een keer toe en het is klaar.
mischien heb je hier wat aan.
Nivo schreef:Ik heb laatst zelfs gehoord dat paarden met ieder oog afhankelijk kijkt en wanneer het dan met het andere oog gezien wordt weer als 'nieuw' ervaren kan worden...
kim345 schreef:Ik denk ook dat ze me zit voor d egek zit te houden,
ze is 'bang' voor de twee bruggen en een bepaalde weg zit ze idioot te doen ,
Onder de snelweg loopt ze zo door,
en langs een bouwterrein is ook niet eng,
Er langs draven hefet geen zin dan maakt ze een noodstop, en draait direct om.
Ik kan wel een andere route langs maar dat is heel erg om,
dan moet ik alsnog eerst over de fietsbrug heen en daar ga ik liever nog niet langs, als ik dan namelijk midden op die brug een probleem heb zou ik niet weten waar ik heen moet, en al het verkeer dat eronder rijdt, en vooral veel fietsers en scooters...
amziss schreef:Klap tussen de oren hoe vaak heb ik dat woord wel niet gehoord! Ik vind dit geen normale manier van paardrijden, of het paard nu steigert of niet. Een klap tussen de oren is echt taboe. Ik zou NOOIT een paard met een zweep ( die gemaakt is als hulp of correctie) op zijn gevoelige hoofd slaan. Ik denk dat iedereen vergeten is waar het er met paardrijden over gaat, en ja er zit zeker wat achter dat steiger gedoe, zoek dat maar uit. Het probleem ligt toch echt ergens.
D_Desteny schreef:amziss schreef:Ik denk dat iedereen vergeten is waar het er met paardrijden over gaat, en ja er zit zeker wat achter dat steiger gedoe, zoek dat maar uit. Het probleem ligt toch echt ergens.
Een zweep moet je ook echt niet doen.
Gewoon je hand en niet je paard zijn hersenen in slaan zodat hij niet meer weet hoe het moet, gewoon zodat hij schrikt.
kim345 schreef:Het gaat wel al steeds beter ik heb ook wle eens 20 min ergens gestaan tot ze er langs wilde,
Maar ik ga niet afstappen, want dat gaat ze net zo goed onthouden denk ik...
Ehn heb ook wel eens iets gehoord van een spons?
Mirrrriii schreef:kim345 schreef:Het gaat wel al steeds beter ik heb ook wle eens 20 min ergens gestaan tot ze er langs wilde,
Maar ik ga niet afstappen, want dat gaat ze net zo goed onthouden denk ik...
Ehn heb ook wel eens iets gehoord van een spons?
Ik zal me gewoon eens gaan verdiepen in de lichaamstaal van paarden.
Ik denk dat je problemen zo zijn opgelost..
peacehorses schreef:Ik denk persoonlijk ook dat het geen toegevoegde waarde heeft. Paarden steigeren niet zomaar, dus een mep op z'n hoofd geven zou ik mee uitkijken. Als jij ergens last van hebt of ergens bang voor bent en je krijgt dat een mep op je hoofd, zul je daar de volgende echt niet denken van 'oh de vorige keer kreeg ik een mep, dus nu moet ik het niet eng meer vinden'. En dat is dus ongeacht of je met een hand of met een zweep of met een fles slaat. Natuurlijk zijn mensen en paarden niet geheel te vergelijken, maar zoals je bij een mens praat over hetgeen wat eng is en uitlegt waarom die persoon er niet bang voor hoeft te zijn, zo kun je dat ook bij een paard aanpakken. Laat hem maar zien dat het niet iets is om bang voor te zijn, ook al duurt het maanden voordat je een pas verder komt, dan meteen uitgebreid belonen voor die pas en het wordt vanzelf een minder groot gevecht