Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

punkielover schreef:Als ik jou was zou ik pas gaan springen wanneer je de dressuur goed beheerst, dat is immers de basis van het paardrijden. En die zit er bij jullie als combi duidelijk nog niet goed genoeg in. En daarbij als je een dier van iemand anders rijd zou ik helemaal voorzichtig doen. Ook zo met die sneeuw, als het sneew zich opkropt in de hoeven word dat soort van ijs, en dus spekglad. (Mijn paard heeft eens in de weide die vol lag met sneeuw na een drafje een beetje een sprongetje gemaakt, en daardoor kwam zei verkeerd neer en had ze in haar achterbeen alle pezen/spieren afgescheurd, en dan kon ik blij zijn dat het paard van mij was, en niet van een ander, want ze kon dus ingeslapen worden)
Maar achja mensen, maak je maar niet zo druk,
Sommige KINDEREN doen het alleen voor het RIJDEN en de LOL en doen NIETS voor het WELZIJN VAN HET PAARD!!!!!
ps. FOTO 9 Is duidelijk in de sneeuw.. of niet dan??
En de laatste is ook draven in de sneeuw, lekker veilig in een bochtje.
Dus zo fantastisch vind ik het niet
kippie20 schreef:ik heb ook eventjes dit topic doorgelezen.. Een leuke pony... Ik zal je beugels korter doen en alleen gaan springen als de grond niet hard is of als er geen sneeuw ligt. Maar goed dat is al meerdere malen al gezegd..
Verder de eerste 2 fotos? rijd je nou op een barefoot ( boomloos zadel) moet daar geen speciaal pad onder? Eentje met inlages?
Setteli schreef:Ik vind het er zelf ook niet echt geweldig uitzien.
Een paar hebben opmerkingen over foto 3, dat ie in telgang zou zitten. Volgens mij stapt ie hier en heeft TS zich vergist (staat nl drafje bij).
Ondergrond kan bij sneeuw wel degelijk ontdooid zijn. Bij onze rijbak was een dikke laag sneeuw, met een zachte ondergrond. Maar dat wil niet zeggen dat ik deze ondergrond fijn vind om in te rijden. Bodem lijkt zeer ongelijk en zou zonder sneeuw al niet mijn voorkeur hebben.
TS, doe iets met de opmerkingen en een pannenkoekzadel (shetlandzadel) is NIET geschikt voor een haflinger. Zo'n zadel drukt nl altijd op de schoft. Elke keer als jij gaat staan in je beugels (wat bij springen toch gebeurt), drukt het zadel op de schoft. Die raakt hierdoor gekneusd (ook van die ene keer), wat bij het rijden met een ander zadel, wat misschien wel goed past, ook weer problemen kan geven.
Succes
Fienn schreef:yfkelover schreef:Volgens mij wil je niet luisteren en kan je moeilijk kritiek verdragen want je hebt overal een antwoord op prima hoor maar het is en blijft gevaarlijk wat je doet
ik kan wel kritieken verdragen,
maar ik kan niet verdragen dat er 1000x het zeflde gezegt wordt...
Fienn schreef:Setteli schreef:Ik vind het er zelf ook niet echt geweldig uitzien.
Een paar hebben opmerkingen over foto 3, dat ie in telgang zou zitten. Volgens mij stapt ie hier en heeft TS zich vergist (staat nl drafje bij).
Ondergrond kan bij sneeuw wel degelijk ontdooid zijn. Bij onze rijbak was een dikke laag sneeuw, met een zachte ondergrond. Maar dat wil niet zeggen dat ik deze ondergrond fijn vind om in te rijden. Bodem lijkt zeer ongelijk en zou zonder sneeuw al niet mijn voorkeur hebben.
TS, doe iets met de opmerkingen en een pannenkoekzadel (shetlandzadel) is NIET geschikt voor een haflinger. Zo'n zadel drukt nl altijd op de schoft. Elke keer als jij gaat staan in je beugels (wat bij springen toch gebeurt), drukt het zadel op de schoft. Die raakt hierdoor gekneusd (ook van die ene keer), wat bij het rijden met een ander zadel, wat misschien wel goed past, ook weer problemen kan geven.
Succes
ER IS ONDERTUSSEN ANDER ZADEL
Fienn schreef:kippie20 schreef:ik heb ook eventjes dit topic doorgelezen.. Een leuke pony... Ik zal je beugels korter doen en alleen gaan springen als de grond niet hard is of als er geen sneeuw ligt. Maar goed dat is al meerdere malen al gezegd..
Verder de eerste 2 fotos? rijd je nou op een barefoot ( boomloos zadel) moet daar geen speciaal pad onder? Eentje met inlages?
er licht best een dik pad onder
. Ik wist dat eerst ook niet totdat ik me erin verdiept had hihi.. Komt wel goed
.. Aileen schreef:Dat bit wat je in heb is een knevel trens, op het moment dat jij gaat springen en dus je teugels aanpakt, steek je dat bit op het breekpunt in zn gehemelte, dus een normaal dubbel gebroken trensje die naar "beneden" knevelt zou meer op zijn plaats zijn, zeker als je zelf nog in een leerfase bent, je hanarchement zo eenvoudig mogelijk houden.
. Caroline_Tor schreef:Ik zou toch zeker een gaatje langer zitten. Is veel gemakkelijker om mooi recht te blijven zitten en je hak naar beneden te houden