dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:51

ik lees in je berichten terug, dat je haar nageeflijk wilde rijden omdat ze een onderhals kreeg omdat ze met haar koppie in de lucht loopt.
Waarschijnlijk drukt ze haar rug weg door het slechte zadel of door jouw gewicht/lengte waarmee je haar uit balans brengt.
Ga haar eerst longeren om spieren te krijgen en soepel te houden en laat een jongere/kleinere ruiter haar verder doorrijden, dat is mijn advies.
Maar feitelijk gezien zou je deze pony echt beter kunnen verkopen, want zo te lezen is dit te hoog gegrepen voor jou en kun je echt beter een ouder paard (of grote pony) kopen.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:07

toevallig omdat iedereen die het ziet zegt dat ik er helemaal niet te groot voor ben alleen ik zelf vind dat.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:09

Maar je ontwijkt nog steeds vragen................ :o?

Je benen heb je op de foto zowat in je knieen.
Zodra je je beugels op de normale lengte hebt, zal je zien, dat je enorm onder je poown uitkomt. En dus echt wel te groot bent

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:09

Zou je anders... (om enige discussie uit de wereld te halen)
Een foto willen posten waarop je je beugels wel op de juiste maat hebt?

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:09

opisop_shop schreef:
ik lees in je berichten terug, dat je haar nageeflijk wilde rijden omdat ze een onderhals kreeg omdat ze met haar koppie in de lucht loopt.
Waarschijnlijk drukt ze haar rug weg door het slechte zadel of door jouw gewicht/lengte waarmee je haar uit balans brengt.
Ga haar eerst longeren om spieren te krijgen en soepel te houden en laat een jongere/kleinere ruiter haar verder doorrijden, dat is mijn advies.
Maar feitelijk gezien zou je deze pony echt beter kunnen verkopen, want zo te lezen is dit te hoog gegrepen voor jou en kun je echt beter een ouder paard (of grote pony) kopen.

ik heb al zo'n 8 pony's paarden in gereden en ik kan absoluut niet rijden met een pony die alles al kent (kent iemand sjapoer ox? die heb ik gereden en dat ging voor geen meter en zo wel meer pony) een jonge pony die ik alles leer is veel makkelijker en tenminste niet zo sterk en los in de mond.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:13

Maar je ontwijkt nog steeds de HAM vraag

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:15

kimmie88 schreef:
Zou je anders... (om enige discussie uit de wereld te halen)
Een foto willen posten waarop je je beugels wel op de juiste maat hebt?

die andere foto's doen het niet dus dat is beetje lastig heb het wel geprobeerd. Ik vind jullie beetje erg overdrijven. Me voeten komen er beetje onderuit dat is waar maar hoeveel kinderen die groter als mij zijn zie je wel nie op een shetlander rijden? ik heel vaak tenminste. Ik weet dat ik te groot ben dat geef ik zelf ook al aan maar haar in de weg zitten valt wel mee , want waarom zou dan iedereen zeggen dat ik er niet te groot voor ben en ik zeik? ik wil de nu gewoon kijken hoe ik der het beste kan trainen. Longeren doe ik der zoiezo wel veel , want ze moet ook weer niet zoveel stilstaan aangezien ik der ongeveer maar 1 x per week rijd en die kindjes ook niet zo heel vaak rijden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:17

Je voeten komen er idd onderuit, terwijl je nu al veel te kort zit.
Ken je nagaan hoe het er uit ziet asje wel op de juiste lengte zit.

Je krijgt genoeg tips om haar beter en netter te rijden.
Het enige wat je doet is bij bijna iedere reactie in de aanval te gaan.
Waarom open je dan een topic, als je bijna niks wilt aannemen van een ander en alleen maar verkondigt dat je al zat paarden in heb gereden en dus wel weet hoe en wat, want sorry.... Je komt op mij te betweterig over en je lijkt niks aan te nemen

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:18

maar ik krijg trouwns weer dressuur les vooral op mijn andere maar zo een keer tussendoor met nikki is denk ik niet verkeerd, zodat ik er achter kom hoe ik het met haar het best kan aanpakken. want op basis van een foto kun je dat ook weer niet beoordelen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:18

kimmie88 schreef:

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:19

kimmie88 schreef:
Je voeten komen er idd onderuit, terwijl je nu al veel te kort zit.
Ken je nagaan hoe het er uit ziet asje wel op de juiste lengte zit.

Je krijgt genoeg tips om haar beter en netter te rijden.
Het enige wat je doet is bij bijna iedere reactie in de aanval te gaan.
Waarom open je dan een topic, als je bijna niks wilt aannemen van een ander en alleen maar verkondigt dat je al zat paarden in heb gereden en dus wel weet hoe en wat, want sorry.... Je komt op mij te betweterig over en je lijkt niks aan te nemen

ik had het wel over waarneer mijn beugels op lengte zijn want daar heb ik zat foto's van maar die zijn met mijn telefoon gemaakt en die krijg ik er dus niet op

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:19

kimmie88 schreef:
kimmie88 schreef:

wat bedoel je daarnou weer mee?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:20

Er wordt al een tijdje door meerdere mensen gevraagt waarom je haar gekocht hebt. Aangezien je van te voren wist dat dit te klein was voor jou.
Maar je blijft er geen antwoord op geven

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:22

kimmie88 schreef:
Er wordt al een tijdje door meerdere mensen gevraagt waarom je haar gekocht hebt. Aangezien je van te voren wist dat dit te klein was voor jou.

ow oke ja dat komt omdat ik der kocht eigenlijk voor te verkopen en ze 1,30 is en ik ook goed op mijn pony van 1,36 paste en ik dus en ook dacht dat het bij haar ook wel ging, ze is anders gebouwd daarom ben ik wat te groot voor haar. Ze is een onwijs schatje en kindjes vinden haar top dus ik geef les op haar en verkoop haar dus niet

als mensen mij zien lachen ze en zeggen ze waarom zou jij een pony onder de 1,30 niet inrijden dat kan best (dat heb ik al van behoorlijk wat mensen gehoord, die mij in het echt zien)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 11:24

nu ben ik weg en ga mijn pony's rijden , mijn staartriem is binnen dus ik ga buitenrijden ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:25

Dan hoop ik dat je vd week andere foto's wilt plaatsen, met een goed passend zadel, echte staartriem en je beugels op de nomale lengte.
Dan ben ik benieuwd hoe dat plaatje is

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:30

Wat een leuke pony. Maar ik vind dat je niet zo goed bezig bent.
Je kon haar al heel snel inrijden > Waarom neem je niet wat de tijd?

Een strotouwtje omdat haar zadel niet goed blijft liggen > Een passend zadel is heel belangrijk. Een staartriem is onderweg > Waarom niet even wachten. Dit doet gewoon pijn!

Zonder cap > Met een pony beleren? Niet heel verstandig.

Mensen zeggen dat ik er nog best op pas > Heb je al kritisch naar deze foto's gekeken? Dit past echt niet. Je bent niet alleen te lang, maar ook nog behoorlijk te zwaar. Waarom denk je dan dat je pony zo loopt?

Hij is lief voor kleine kinderen > Ja, want dat kan hij goed dragen. Misschien wel een leuke pony voor kleine kinderen! I.p.v. voor iemand die echt te groot is.

Verkopen hoeft niet, maar waarom zou je erop gaan. Je pony vindt het zeker niet leuk. Dus doe je het voor jezelf. Maar vind je het zelf leuk om je pony zeer te doen? Kan me niet voorstellen als paardenliefhebber.

Dus misschien goed om eens aan goede voornemens te denken > Wil ik dit wel? Waarom doe ik dit?
Je kan meer, dan rijden met een pony. Misschien beleren voor de kar?
Of toch een goed huisje zoeken en op zoek gaan naar een grote pony of paard.

Ik hoop dat je er goed over nadenkt en een wijs besluit neemt. Neemt niet weg dat ik het een ontzettende leuke pony vind!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:33

Hoe kun je een pony die nog niks kent, nu iets leren als je nog niet eens kan rijden op een pony die alles wel al kent? Dat snap ik echt niet...

Misschien dat je er over een aantal jaar wel achter komt dat je nu toch echt niet op die pony had moeten gaan rijden. Jammer dat 't dan al te laat is.

Dat veel mensen zeggen dat jij een pony van onder de 1.30 in kan rijden, daar zou ik dan al helemaal niet meer naar luisteren voor advies als ik jou was. Die hebben 't helemaal niet begrepen :n

Ik vraag me ook af of je wel echt 19 bent, je berichten komen over alsof je jaren jonger bent.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:40

Makkelijk he? Iemand aanvallen op haar fouten, terwijl ze denkt dat ze het goed doet, (maar er toch duidelijk wat foutjes zijn). Ik vind dat jullie in sommige opmerkingen te ver gaan hoor... Je kunt ook gewoon tips geven, niemand rijdt perfect maar zo komt de helft hier wel over.
kimmie88 schreef:

Daar is ze toch niet verplicht toe? }:0 :?

Beste TS, ik denk dat je dat al doet, maar laat maar banketstaaf... Neem de nuttige tips wel mee, want die staan er ook zeker tussen, en doe er ook wat mee.
Zie ook een mooi alternatief voor de staartriem. Altijd handig, voor als die kapot gaat ofzo.

Dat jij wat te groot bent, kan prima. Als jij goed kunt rijden en een prima zit hebt hoef je je paard niet in de weg te zitten.
Ik denk.weet wel zeker dat dat wel het geval is. Je zit niet goed, dat zie je niet alleen aan pony's houding, maar ook aan jou.
Alleen zitles lost dat bij jou blijkbaar niet op, voor iedereen werkt weer wat anders... Ik zou een lesje centred riding proberen met deze pony, dat is veel meer dan alleen zitten. Heb er zelf ook ontzettend veel van geleerd, alsof je een nieuwe wereld in stapt. Je wordt je ontzettend bewust van je houding, en je leert zo goed met de rest van je lichaam rijden, echt op de meest kleinste dingetjes.
Eerst jij in een goede houding en dan gaat de rest/paard vanzelf.
Zolang jij niet goed zit, wat nu dus het geval is, gaat je paard dus ook niet lekker lopen.

Niet dat ik nu aanraadt om een overstap van instructrice te maken, maar een les van een andere kan al best wat betekenen.
Nieuwe bezems vegen schoon zeggen ze {:).

Succes met deze leuke pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:10

mensen we gaan gewoon niet meer in dit topic reageren.
TS wil geen commentaar, tewijl ze voor geen meter kan rijden en daarbij ook nog geen verstand heeft van het technische kantje!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:11

volbloedfan schreef:
mensen we gaan gewoon niet meer in dit topic reageren.
TS wil geen commentaar, tewijl ze voor geen meter kan rijden en daarbij ook nog geen verstand heeft van het technische kantje!

wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze voor geen meter kan rijden..
maar voor de rest ben ik het met je eens dat ze geen commentaar wil aannemen. :Y)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:13

En dat vind ik zo jammer.
Niemand is perfect en iedereen kan nog leren.
Wanneer je een topic opent, krijg je altijd wel puntjes te horen. (Die je misschien niet leuk vind)
Maar je kan er alleen maar beter van worden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:36

Suus_ schreef:
Zie ook een mooi alternatief voor de staartriem. Altijd handig, voor als die kapot gaat ofzo.

jeumig vind je een strotouwtje echt een goed alternatief voor een goede staartriem???

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:28

Je bent niet alleen te groot qua beenlengte, maar als je kijkt naar je bovenlijf & rekening houdt met je gewicht breng je haar uit balans en ben je te zwaar.
Een pony van 1m30 is niet geschikt voor kinderen die groter zijn dan 1m50.
Daarnaast loopt je pony idd niet nagefelijk maar meer kin-richting-borst.
Ik zou haar lekker met je lesklantjes laten lopen & verder aan het werk zetten vanaf de grond, zodat ze de juiste spieren traint. Maar er zelf op klimmen lijkt me absoluut niet verantwoord.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:00

Moderatoropmerking:
Waarom de TS de pony heeft gekocht en wat ze met haar van plan is heeft verder niets te maken met het rijtechnische aspect en is dus offtopic. Willen jullie ontopic blijven discussiëren? Alvast bedankt.