ik vind dat je op een van de foto's toch een beetje onderuitgezakt zit,
voor de mooiigheid zou ik toch wat rechterop gaan zitten

voor de rest vind ik dat je hartstikke netjes loopt.
ga zo door
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dan is het al makkelijker beoordelen.
.Marjoow schreef:Bedankt Jenny! Jij ook fijne vak
Tips over hoe ik haar echt de ontspanning in rijd?
Wat ik dus nu van plan ben, is om haar gewoon te laten draven ohz. Teugels als waslijntjes, geen contact en haar gewoon op eigen benen laten lopen. Probleem is alleen (denk ik) dat ze dan waarschijnlijk erg hard gaat draven.
TS is van gedachte veranderd.
. Ik zelf ben geen fan van elastieken, naar mijn mening weet het paard niet waar hij aan toe is en werkt het averechts (hoe harder het paard trekt, hoe meer ruimte hij krijgt, sommige paarden maak je daar dan juist sterk mee). Probeer lekker van achteruit naar je hand toe te rijden, dan komt dat nageven vanzelf wel. Probeer ook in de galop dieper in je zadel te zitten. Succes ermee, ben benieuwd naar de nieuwe foto's, hopelijk ben je vooruit gegaan.
een paard is zo sterk in zn mond als je hem zelf maakt, en dat doe je vooral door hem iets te geven waar hij in kan hangen! Stiek, je hand enz.
Ging naar mijn idee erg goed, heb de teugels heel losjes gelaten, en ze ontspande wel snel. Wel wat gevraagd nog, en ze reageerde daar best goed op! Tempo ligt nog wel te hoog, maar hier gaan we de komende tijd hard aan werken.
Ze deed het echt goed vandaag
Marjoow schreef:Ik werk er zelf écht naartoe om het stiek eraf te halen, echt waar. Heb het stiek namelijk al 2x losser gezet, en ze blijft zo lopen. Ik vind dat ze een stuk fijner loopt.
Zonder stiek is het sterrenkijken en hard gaan. Niet zozeer ongecontroleerd hard, maar gewoon onwijs snel draven.
Galop en stap is eigenlijk nooit een echt probleem geweest.
Lex schreef:Marjoow schreef:Ik werk er zelf écht naartoe om het stiek eraf te halen, echt waar. Heb het stiek namelijk al 2x losser gezet, en ze blijft zo lopen. Ik vind dat ze een stuk fijner loopt.
Zonder stiek is het sterrenkijken en hard gaan. Niet zozeer ongecontroleerd hard, maar gewoon onwijs snel draven.
Galop en stap is eigenlijk nooit een echt probleem geweest.
Maar ze is toch zo 'relaxed'?
Ik zie in je foto's ook veel verkeerde spieraanspanning. Let op je handen en ga weer terug naar echte ontspanning.
Liefst even met lange teugel en zonder stiek. Ook al is dat niet wat jij en je instructrice willen horen.