Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:.........Nu is dat bij veel paarden niet zo'n probleem omdat die de rug eenzijdig niet veel laten zakken, maar sommige paarden doen dit wel veel (en dan met name de paarden die erg losgelaten zijn en veel schwung hebben). Dit levert dan weer problemen op in de transfer van bal naar paard en omdat het dan opeens weer veel minder goed gaat kunnen mensen soms denken dat ze geen progressie hebben gemaakt...........
Als je ontspannen kunt zitten heb je die steun ook helemaal niet nodig. Misschien moet je gewoon een stapje terug doen in je training en als je zelf de beweging beter kunt volgen weer een stapje verder gaan. 

pasdedeux schreef:Ik heb ondertussen een paard erbij en ik moet zeggen die heeft mijn zit nu al enorm verbeterd. Toen ik hem net had kon ik er echt nog geen 5 min op doorzitten. Ik heb toen 3 keer in de week zitles gehad aan een longe en ik leer nu eindelijk mijn bekken onafhankelijk van mijn onderrug te gebruiken waardoor ik op mijn Jazz die veel makkelijker zit al veel beter zit zowel met als zonder beugels. In augustus neem ik weer een paar weken achter elkaar zitles. Erg fijn om te doen en zeker niet saai.