Yucca schreef:Janine1990 schreef:En, paard moet altijd goed aan het been zijn, met of zonder sporen... Wennen? Nee. Ze moeten gewoon leren TEN ALLE TIJDE aan het been te zijn.
Klopt, en een paard moet altijd een actief achterbeen hebben, goed in de halshouding lopen, juiste stelling, niet vastpakken op de binnenteugel, niet tegen de hand komen, ect, ect. Maar er is ook een weg naar deze ideale situatie toe....en dan is je paard dus nog even niet TEN ALLE TIJDEN aan het been of iets anders wat ik hierboven noemde.
Ik gebruik ook een spoor om mijn paard extra allert op mijn been te maken, of dat nu vooruit of opzij is. Een spoor verduidelijkt mijn been, zegt: kom op luisteren en als ik dat maar consequent doe zal het paard met steeds minder hulpen (dus minder spoor/been) gehoorzamen.
Wat heb je nodig om datgene allemaal te bereiken????????????
:
Omdat ik van me zelf weet dat ik in de galop mijn benen nog niet stil genoeg heb. een oude buurvrouw van me die ging ook beginnen met paardrijden, de 2de les had ze sporen aan.. Ik natuurlijk vragen of ze ziek is ofso. Haar reactie was.. ''Ik heb ze nodig omdat manege paarden lui zijn en ze staan