V.D. Farilla @ work in roze!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar_1995

Re: V.D. Farilla @ work in roze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:39

Ik geloof dat er al genoeg gezecht is over dat ze haar rug wegdrukt enzovoort.
Ik ga daar dus niet meer over beginnen.

Het enige wat ik even wou zeggen is dat ik haar echt een prachtige pony vind!
Echt n plaatje! En het gaat vast allemaal goedkomen bij jullie. Veel plezier er nog mee :)

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:52

allereerst wat een leuke pony !
Verder valt mij op dat je veel naar beneden kijkt, probeer meer vooruit te kijken en naar de richting die je op wilt.
Vind het er leuk uitzien verder, succes :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:14

Even voor iedereen: het betreft hier een paard en geen pony :) het is namelijk een AV.. ;)
Een typisch 'mel' paardje, erg spaans en wat kort en heftig in de hals. Mijn advies is, voorwaarts neerwaarts rijden, veel oefeningen (denk aan slangenvoltes) rijden waardoor ze lekker soepeler in haar lijf gaat worden en makkelijker zal ontspannen.. Lekker met losse hand rijden en dan zal ze vanzelf meer gaan ontspannen. Ik heb in het verleden met veel AV's gewerkt met dit bloed, en dat zijn zowiezo erg gevoelige paardjes dus soms wat lastiger ontspannen te krijgen ,maar dat gaat vast goed komen! Lekker voorwaarts houden, veel tempowisselingen en soepel maken en dan komt het vast goed! Veel succes en geniet van je mooie paardje..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 17:51

CtjeLief schreef:
Even voor iedereen: het betreft hier een paard en geen pony :) het is namelijk een AV.. ;)
Een typisch 'mel' paardje, erg spaans en wat kort en heftig in de hals. Mijn advies is, voorwaarts neerwaarts rijden, veel oefeningen (denk aan slangenvoltes) rijden waardoor ze lekker soepeler in haar lijf gaat worden en makkelijker zal ontspannen.. Lekker met losse hand rijden en dan zal ze vanzelf meer gaan ontspannen. Ik heb in het verleden met veel AV's gewerkt met dit bloed, en dat zijn zowiezo erg gevoelige paardjes dus soms wat lastiger ontspannen te krijgen ,maar dat gaat vast goed komen! Lekker voorwaarts houden, veel tempowisselingen en soepel maken en dan komt het vast goed! Veel succes en geniet van je mooie paardje..

Duizendmaal dank :P

Een AV is inderdaad gewoon een paard..

Dankjewel voor je tips :j

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:43

Wat leuk om Farilla weer eens te zien, ik heb haar als 2/3 jarige gekend en had haar toen ook bijna gekocht, ze was toen nog grijs en nog lang niet uitgegroeid, maar bewegen kon ze toen ook al!
Enorm leuk paard, gewoon lekker met haar bezig gaan, les nemen en oefenen, dan komt de rest vanzelf!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:07

Ik heb hier zelf ook een Arabische volbloed..Zijn niet altijd de makkelijkste paarden om over de rug te laten lopen.
(En ja ik kan het weten) Paarden die vanaf dat ze jong zijn meteen geleerd hebben om op de juiste manier hun rug te gebruiken gaat al wat makkelijker en daar leer je dan zelf wat van. Maar je kan amper verwachten van de TS dat haar paard super goed gaat lopen terwijl ze de 4de keer erop zit. Ik heb mijn Arabier 3 jaar en hij heeft nooit leren lopen over de rug. Hij is een ren-paard geweest en kent enkel maar = Rennen.
Veel mensen vergissen hun in het ras van een Arabische volbloed, Het zijn prachtige dieren , heel sierlijk en slim. Maar ook heel temperamentvol. Arabieren kiezen hun ruiters of baas uit , en niet omgekeerd. Je hebt er een klik mee of niet. Een Arabier wilt eerst respect en daarna zal een Arabier voor zijn ruiter door het vuur gaan.

Ik vind het er niet zo slecht uit zien .. In tegendeel ik bewonder je.
Ik heb het rijden met mijn Arabier stop gezet.
Hij heeft al enkele jaren rug problemen (vanaf zijn 2,5 jaar op de renbaan) En is ook een gevaar op zich zelf als je er mee rijd.
Op wandeling is hij het braafste dier ter wereld en loopt lekker ontspannen. Maar dressuur .. Nee. Dat is een verloren zaak!

Ik wou nog vragen aan TS wat het paard aan haar oog had,Dacht wel dat het dier blind was.
Vind het heel erg cru dat mensen hier TS gaan beledigen dat het paard ''boos'' kijkt , terwijl dit helemaal niet zo is.
Ik zie geen platte oren , geen staart die in de lucht zwiert. En ik zie ook geen boze ruiter..

TS ; Ik zou zeggen volhouden , ben er zeker van dat het je gaat lukken.En je hebt een prachtig paardje onder je! <3

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:16

Magic_Ice schreef:
Wat leuk om Farilla weer eens te zien, ik heb haar als 2/3 jarige gekend en had haar toen ook bijna gekocht, ze was toen nog grijs en nog lang niet uitgegroeid, maar bewegen kon ze toen ook al!
Enorm leuk paard, gewoon lekker met haar bezig gaan, les nemen en oefenen, dan komt de rest vanzelf!

Ja bewegen kan ze echt geweldig!
Veel oefenen gaan we zeker doen, na eind oktober gaan we weer met het rijden aan de slag! :D

Arabiertje* schreef:
Ik heb hier zelf ook een Arabische volbloed..Zijn niet altijd de makkelijkste paarden om over de rug te laten lopen.
(En ja ik kan het weten) Paarden die vanaf dat ze jong zijn meteen geleerd hebben om op de juiste manier hun rug te gebruiken gaat al wat makkelijker en daar leer je dan zelf wat van. Maar je kan amper verwachten van de TS dat haar paard super goed gaat lopen terwijl ze de 4de keer erop zit. Ik heb mijn Arabier 3 jaar en hij heeft nooit leren lopen over de rug. Hij is een ren-paard geweest en kent enkel maar = Rennen.
Veel mensen vergissen hun in het ras van een Arabische volbloed, Het zijn prachtige dieren , heel sierlijk en slim. Maar ook heel temperamentvol. Arabieren kiezen hun ruiters of baas uit , en niet omgekeerd. Je hebt er een klik mee of niet. Een Arabier wilt eerst respect en daarna zal een Arabier voor zijn ruiter door het vuur gaan.

Ik vind het er niet zo slecht uit zien .. In tegendeel ik bewonder je.
Ik heb het rijden met mijn Arabier stop gezet.
Hij heeft al enkele jaren rug problemen (vanaf zijn 2,5 jaar op de renbaan) En is ook een gevaar op zich zelf als je er mee rijd.
Op wandeling is hij het braafste dier ter wereld en loopt lekker ontspannen. Maar dressuur .. Nee. Dat is een verloren zaak!

Ik wou nog vragen aan TS wat het paard aan haar oog had,Dacht wel dat het dier blind was.
Vind het heel erg cru dat mensen hier TS gaan beledigen dat het paard ''boos'' kijkt , terwijl dit helemaal niet zo is.
Ik zie geen platte oren , geen staart die in de lucht zwiert. En ik zie ook geen boze ruiter..

TS ; Ik zou zeggen volhouden , ben er zeker van dat het je gaat lukken.En je hebt een prachtig paardje onder je! <3

Dankjewel voor je reactie! Ze kijkt inderdaad niet boos, maar heeft een ongeluk gehad waardoor ze aan 1 oog zo goed als blind is.

Wat jammer dat je het rijden stop moest zetten, wat heeft hij aan z'n rug? Of is de oorzaak niet bekend?

Volhouden doen we zeker, het is een schat van een paard. En veel mensen vergeten ook dat Farilla een showpaard is, en geen dressuurpaard! :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:11

De oorzaak hiervan is dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft.
Hij moest enkel maar rennen , en zo snel mogelijk.
Ik heb hem dan 3 jaar geleden gekocht en de eerste 3 maanden waren een hel. Ik kon enkel stappen en draven , want galop..
Dan croste hij wel 15 keer de piste rond in volle ren galop.
Na dan op training geweest te zijn heeft hij leren rustig te galoperen. Maar toch blijft hij gespannen in galop..Je voelt dat hij WILT rennen .. En soms kan ik hem gewoon niet tegen houden. Door dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft is er een spier in zijn rug verkeerd ter plaatsen gekomen waardoor deze spier andere dingen raakt. ( De ruggenwervel , andere spieren )

Ik had de keuze ..
- Hem laten opereren maar ik had geen zekerheid dat hij dan nog zou leven. En of het dan beter zou zijn en hoe lang hij dan zou moeten revalideren. Deze keuze heb ik bewust niet gemaakt , omdat ik hem zeker en vast nu nog niet kwijt wil.

- Of ik had de keuze een half jaar een behandeling te laten doen van de dierenarts van de paarden kliniek en de osteopaat. + Nog medicatie er boven op. En elke week een massage.

Ze wisten ook niet of dit ging werken. Ik had 5 kansen op de 10 dat het beter zou gaan , of nog slechter ging worden.

Ik heb gekozen voor het laatste. Omdat het echt te erg werd , Hij kon niet meer gaan liggen.. Niet meer gaan rollen. En was er echt agressief door.Door de pijn.. De behandelingen hebben mij bloed , zweet en tranen bezorgd. Zardo hield niet zo van de osteopaat..In tegendeel hij viel zelfs aan,Maar het was voor zijn eigen best wil. Sinds 2 maanden geleden is de behandeling stop gezet en hebben ze me het woord gegeven dat zijn rug weer de oude is. En hij zelf is ook weer de oude! Hij rent , speelt , bokt , rolt.

Ik wil dood graag terug met hem rijden. Maar , als ik denk aan vroeger hoe gevaarlijk alles wel niet was. Het rennen zal nooit uit zijn koppie gaan vrees ik..Hij is er voor gefokt. En het zit gewoon in zijn bloed.. Wandelen vond hij zo leuk. Maar ook daar heb ik een schrik gepakt. Hij is dood braaf op straat , maar eens dat hij een open veld ziet. Gaat er een lichtje branden en is alles om zeep.. Spijtig genoeg , maar ik ben wel al blij dat hij beter is :)

Hoe komt het eigenlijk dat het paardje blind is?

_kelly87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:05

Probeer je handen iets rechterop te houden en wat meer naast elkaar + lager!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 18:36

Arabiertje* schreef:
De oorzaak hiervan is dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft.
Hij moest enkel maar rennen , en zo snel mogelijk.
Ik heb hem dan 3 jaar geleden gekocht en de eerste 3 maanden waren een hel. Ik kon enkel stappen en draven , want galop..
Dan croste hij wel 15 keer de piste rond in volle ren galop.
Na dan op training geweest te zijn heeft hij leren rustig te galoperen. Maar toch blijft hij gespannen in galop..Je voelt dat hij WILT rennen .. En soms kan ik hem gewoon niet tegen houden. Door dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft is er een spier in zijn rug verkeerd ter plaatsen gekomen waardoor deze spier andere dingen raakt. ( De ruggenwervel , andere spieren )

Ik had de keuze ..
- Hem laten opereren maar ik had geen zekerheid dat hij dan nog zou leven. En of het dan beter zou zijn en hoe lang hij dan zou moeten revalideren. Deze keuze heb ik bewust niet gemaakt , omdat ik hem zeker en vast nu nog niet kwijt wil.

- Of ik had de keuze een half jaar een behandeling te laten doen van de dierenarts van de paarden kliniek en de osteopaat. + Nog medicatie er boven op. En elke week een massage.

Ze wisten ook niet of dit ging werken. Ik had 5 kansen op de 10 dat het beter zou gaan , of nog slechter ging worden.

Ik heb gekozen voor het laatste. Omdat het echt te erg werd , Hij kon niet meer gaan liggen.. Niet meer gaan rollen. En was er echt agressief door.Door de pijn.. De behandelingen hebben mij bloed , zweet en tranen bezorgd. Zardo hield niet zo van de osteopaat..In tegendeel hij viel zelfs aan,Maar het was voor zijn eigen best wil. Sinds 2 maanden geleden is de behandeling stop gezet en hebben ze me het woord gegeven dat zijn rug weer de oude is. En hij zelf is ook weer de oude! Hij rent , speelt , bokt , rolt.

Ik wil dood graag terug met hem rijden. Maar , als ik denk aan vroeger hoe gevaarlijk alles wel niet was. Het rennen zal nooit uit zijn koppie gaan vrees ik..Hij is er voor gefokt. En het zit gewoon in zijn bloed.. Wandelen vond hij zo leuk. Maar ook daar heb ik een schrik gepakt. Hij is dood braaf op straat , maar eens dat hij een open veld ziet. Gaat er een lichtje branden en is alles om zeep.. Spijtig genoeg , maar ik ben wel al blij dat hij beter is :)

Hoe komt het eigenlijk dat het paardje blind is?

Ohw wat rot zeg..
Slimme keuze van je :j Zeker als het zo ontzettend gevaarlijk was!
Komt door een ongeluk, ze is met haar hoofd door een raam gegaan..

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:49

Heel leuk paardje vind ik het.
Ik weet dat er al veel gezegd is over dat over de rug lopen en hierboven wordt ook gezegd dat dat moeilijk is voor deze paarden. Dat snap ik maar daarom is het juist zo belangrijk om ze dat te leren om blessures in de toekomst te voorkomen. Ze zullen het zichzelf namelijk niet leren. Misschien eens een idee om bijgezet te longeren en ook balkjes te draven? Ze leren dan hun rug goed gebruiken en ze worden aangemoedigd het hoofd naar beneden te brengen.
Op somimge foto's hou je handen laag en op sommige weer hoog. Zorg dat je handen op 1 plaats blijven. Als je ze laat zakken lijkt t sneller alsof je te streng doorkomt of ze vastzet. Of dat echt zo is vind ik vaak lastig te zien vanaf foto's dus daar ga ik niks over zeggen.
En we zijn idd niet allemaal Edwards. Succes!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:14

Leuk paardje!!
Je kan ook passieve weerstand proberen.
Gewoon contact houden je handen dragen en met been erna toe rijden, en net doen of je dom bent en gewoon lekker wat draven en galloperen!! :)
En zodra ze fijn omlaag komt kun je verder proberen!
Succes ermee meid!

ilyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:41

ziet er wel oké uit.
de pony is erg tegen de hand ,
zover ik kan zien ontspant ze ook niet?
op foto 6 loopt ze al wat beter.
ik ken natuurlijk de pony niet en het karakter etc. maar dit is wat ik kan zien.

ik rijd de paarden altijd zo :
ik zet mijn handen vast, dan kunnen ze stieren wat ze willen, maar binnen 5 tot 10 minuten hebben ze in de gaten dat als ze naar onder komen dat ik meekom.
dan hebben ze door dat alles goed is als ze rustig naar onder gaan.
niet vergeten na te geven! anders werkt dit niet.
ik trek niet! dat moet niet verkeerd begrepen worden. en zagen al helemaal niet.
dit werkt trouwens averechts.
zodra ze snappen wat ze moeten bij druk gaat dit al een heel stuk beter, ze gaan in het begin meestal te diep lopen maar dit is zeker niet erg!
want dit is net makkelijker , je kan beter omhoog rijden vanuit het diepe, dan hoog rijden vanuit niets, dan krijg je dus wat op de foto's te zien is. (tegen de hand en niet ontspannen ).

begrijp me niet verkeerd, het is goed commentaar/tip's .
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
laat je niet uit het veld slaan door mensen die kritiek leveren.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:58

ilyano schreef:
ik zet mijn handen vast, dan kunnen ze stieren wat ze willen, maar binnen 5 tot 10 minuten hebben ze in de gaten dat als ze naar onder komen dat ik meekom.

Ik zou dit bij een AV niet aanraden..
Mijn arabier word echt gek als ik hem vast zet (begrijp dat je niet trekt maar die constante druk kan hij niet verdragen) ook gaat de mijne dan in gevecht met je hand en dat is t laatste wat je wilt..
Dit is trouwens niet alleen bij mijn AV maar met heel veel AV's zo.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:45

Wat een mooi paardje!! Over hoe het paard loopt is al genoeg gezeurd geloof ik, dus daar begin ik maar niet weer over. Aangezien ik er toch niets aan toe kan voegen.

Maar over je houding wil ik wel even wat zeggen. Ik heb ook het idee dat je te ver naar achteren zit in je zadel, als je je bekken kantelt dan zul je zien dat dat veel beter wordt en dat je meer in het midden van je zadel komt te zitten. Ook proberen goed vooruit blijven kijken en op je handen te letten.

Heel veel succes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:39

Suus___ schreef:
ilyano schreef:

Ik zou dit bij een AV niet aanraden..
Mijn arabier word echt gek als ik hem vast zet (begrijp dat je niet trekt maar die constante druk kan hij niet verdragen) ook gaat de mijne dan in gevecht met je hand en dat is t laatste wat je wilt..
Dit is trouwens niet alleen bij mijn AV maar met heel veel AV's zo.

Mee eens:)
Arabische volbloed paarden zijn super gevoelig in de mond.

Je ziet dat mensen als bijvoorbaat stug in de mond gaat zitten omdat het een arabier is en dat staat bij veel mensen gelijk aan heet.

Lekker voorwaarts rijden en nagevelijk, ze vallen uiteindelijk wel naar beneden.

Op Barcelano,Farilla s zoon uit Kar Hacedor, heb ik wel eens andere mensen gezet omdat ze het allemaal beter wisten.
Dat was vaak een drama omdat die mensen gelijk zijn kop naar beneden trokken en daar was hij niet van gediend.
Hij ging dan gewoon aan de hol.
Geen respect voor hem dan had hij geen respect voor jou.
Met veel geduld en voelen en met behulp van fijne mensen om me heen had ik er een heel fijn paard aan.

Ik heb zoveel van hem geleerd,dat ik trots ben dat hij mijn maatje was.

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:05

DeadxStar schreef:
@ talonius: Opbouwend, graag! Maar dat negatieve gedoe slaat nergens op.. Ze kunnen het toch ook normaal brengen? :)
Dankjewel voor de tips, foto's komen over een tijdje wel weer :j
Maar mensen denken geloof ik dat alles perfect moet zijn als je er voor de 4e keer opzit.
En dat je binnen een week gelijk een goede instructeur/instructice hebt gevonden. Helaas werkt dat niet zo :)
Ze is trouwens niet van mij hoor :D

@ Kiwiwitje: En dat is het hem nou juist, door bepaalde reacties hier, die komen over alsof ik onwijs zit te trekken en te plukken, terwijl dat juist niet zo is. Sorry, maar dan zie ik liever dit, dan iemand die dat wel heel erg doet. Ook al is dit plaatje nog niet perfect.
Niet iedereen rijd als Edward Gal ;)

@ niekj_jente: Bedankt voor je reactie :)

Lang & laag gaan we zeker aan werken.

helemaal met jou eens meid:P
je vraag om tips en niet om afgeblaft te worden
dit bericht zal wel weer verwijdert worden omdat het niet aan de regels voldoet
ze zouden eens meer berichten moeten verwijderen van mensen die elkaar afblaffen!!!!
mooi paardje heb je onder je kont neem les zoek op je gemak naar iemand en alles zal wel goed komen
maar zo iets heb tijd nodig :P

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:37

vind eerlijk gezegd het beeld zo van de foto ook niet echt fijn om naar te kijken.. spanning van haar en jou.. het lijkt ofdat je erg gespannen zit..

Wel wil ik zeggen ze er erg mooi uit ziet! en met les, respect, beleid en vertrouwen komt het helemaal goed.. succes..

Lovesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:11

Ik heb het idee dat je je probeert haar konstant in te houden..
kijk snap ik ergens wel arabieren zijn pittige paardjes.
maar probeer het wat vriendelijker en zachter/ hier op de foto's lijkt het best hard.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:09

ilyano schreef:

Sorry maar ik val hier ontzettend over.
Volgens mij heb jij géén idee waar je over praat.

Hoop dat de TS deze tip in elk geval NIET ter harte neemt. :n

Verder heb ik geen aanvullingen bij de rest. Ik wilde aanvankelijk iets soortgelijks typen als Ambrasoft op pagina 1, maar aangezien dat er al staat ga ik het niet herhalen. :D
In elk geval heel veel succes met dit prachtige paard!