Ik ga daar dus niet meer over beginnen.
Het enige wat ik even wou zeggen is dat ik haar echt een prachtige pony vind!
Echt n plaatje! En het gaat vast allemaal goedkomen bij jullie. Veel plezier er nog mee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is namelijk een AV..
CtjeLief schreef:Even voor iedereen: het betreft hier een paard en geen pony :) het is namelijk een AV..![]()
Een typisch 'mel' paardje, erg spaans en wat kort en heftig in de hals. Mijn advies is, voorwaarts neerwaarts rijden, veel oefeningen (denk aan slangenvoltes) rijden waardoor ze lekker soepeler in haar lijf gaat worden en makkelijker zal ontspannen.. Lekker met losse hand rijden en dan zal ze vanzelf meer gaan ontspannen. Ik heb in het verleden met veel AV's gewerkt met dit bloed, en dat zijn zowiezo erg gevoelige paardjes dus soms wat lastiger ontspannen te krijgen ,maar dat gaat vast goed komen! Lekker voorwaarts houden, veel tempowisselingen en soepel maken en dan komt het vast goed! Veel succes en geniet van je mooie paardje..

Magic_Ice schreef:Wat leuk om Farilla weer eens te zien, ik heb haar als 2/3 jarige gekend en had haar toen ook bijna gekocht, ze was toen nog grijs en nog lang niet uitgegroeid, maar bewegen kon ze toen ook al!
Enorm leuk paard, gewoon lekker met haar bezig gaan, les nemen en oefenen, dan komt de rest vanzelf!

Arabiertje* schreef:Ik heb hier zelf ook een Arabische volbloed..Zijn niet altijd de makkelijkste paarden om over de rug te laten lopen.
(En ja ik kan het weten) Paarden die vanaf dat ze jong zijn meteen geleerd hebben om op de juiste manier hun rug te gebruiken gaat al wat makkelijker en daar leer je dan zelf wat van. Maar je kan amper verwachten van de TS dat haar paard super goed gaat lopen terwijl ze de 4de keer erop zit. Ik heb mijn Arabier 3 jaar en hij heeft nooit leren lopen over de rug. Hij is een ren-paard geweest en kent enkel maar = Rennen.
Veel mensen vergissen hun in het ras van een Arabische volbloed, Het zijn prachtige dieren , heel sierlijk en slim. Maar ook heel temperamentvol. Arabieren kiezen hun ruiters of baas uit , en niet omgekeerd. Je hebt er een klik mee of niet. Een Arabier wilt eerst respect en daarna zal een Arabier voor zijn ruiter door het vuur gaan.
Ik vind het er niet zo slecht uit zien .. In tegendeel ik bewonder je.
Ik heb het rijden met mijn Arabier stop gezet.
Hij heeft al enkele jaren rug problemen (vanaf zijn 2,5 jaar op de renbaan) En is ook een gevaar op zich zelf als je er mee rijd.
Op wandeling is hij het braafste dier ter wereld en loopt lekker ontspannen. Maar dressuur .. Nee. Dat is een verloren zaak!
Ik wou nog vragen aan TS wat het paard aan haar oog had,Dacht wel dat het dier blind was.
Vind het heel erg cru dat mensen hier TS gaan beledigen dat het paard ''boos'' kijkt , terwijl dit helemaal niet zo is.
Ik zie geen platte oren , geen staart die in de lucht zwiert. En ik zie ook geen boze ruiter..
TS ; Ik zou zeggen volhouden , ben er zeker van dat het je gaat lukken.En je hebt een prachtig paardje onder je!

Arabiertje* schreef:De oorzaak hiervan is dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft.
Hij moest enkel maar rennen , en zo snel mogelijk.
Ik heb hem dan 3 jaar geleden gekocht en de eerste 3 maanden waren een hel. Ik kon enkel stappen en draven , want galop..
Dan croste hij wel 15 keer de piste rond in volle ren galop.
Na dan op training geweest te zijn heeft hij leren rustig te galoperen. Maar toch blijft hij gespannen in galop..Je voelt dat hij WILT rennen .. En soms kan ik hem gewoon niet tegen houden. Door dat Zardo nooit deftig leren lopen heeft is er een spier in zijn rug verkeerd ter plaatsen gekomen waardoor deze spier andere dingen raakt. ( De ruggenwervel , andere spieren )
Ik had de keuze ..
- Hem laten opereren maar ik had geen zekerheid dat hij dan nog zou leven. En of het dan beter zou zijn en hoe lang hij dan zou moeten revalideren. Deze keuze heb ik bewust niet gemaakt , omdat ik hem zeker en vast nu nog niet kwijt wil.
- Of ik had de keuze een half jaar een behandeling te laten doen van de dierenarts van de paarden kliniek en de osteopaat. + Nog medicatie er boven op. En elke week een massage.
Ze wisten ook niet of dit ging werken. Ik had 5 kansen op de 10 dat het beter zou gaan , of nog slechter ging worden.
Ik heb gekozen voor het laatste. Omdat het echt te erg werd , Hij kon niet meer gaan liggen.. Niet meer gaan rollen. En was er echt agressief door.Door de pijn.. De behandelingen hebben mij bloed , zweet en tranen bezorgd. Zardo hield niet zo van de osteopaat..In tegendeel hij viel zelfs aan,Maar het was voor zijn eigen best wil. Sinds 2 maanden geleden is de behandeling stop gezet en hebben ze me het woord gegeven dat zijn rug weer de oude is. En hij zelf is ook weer de oude! Hij rent , speelt , bokt , rolt.
Ik wil dood graag terug met hem rijden. Maar , als ik denk aan vroeger hoe gevaarlijk alles wel niet was. Het rennen zal nooit uit zijn koppie gaan vrees ik..Hij is er voor gefokt. En het zit gewoon in zijn bloed.. Wandelen vond hij zo leuk. Maar ook daar heb ik een schrik gepakt. Hij is dood braaf op straat , maar eens dat hij een open veld ziet. Gaat er een lichtje branden en is alles om zeep.. Spijtig genoeg , maar ik ben wel al blij dat hij beter is![]()
Hoe komt het eigenlijk dat het paardje blind is?
Zeker als het zo ontzettend gevaarlijk was!
ilyano schreef:ik rijd de paarden altijd zo :
ik zet mijn handen vast, dan kunnen ze stieren wat ze willen, maar binnen 5 tot 10 minuten hebben ze in de gaten dat als ze naar onder komen dat ik meekom.
Suus___ schreef:ilyano schreef:ik rijd de paarden altijd zo :
ik zet mijn handen vast, dan kunnen ze stieren wat ze willen, maar binnen 5 tot 10 minuten hebben ze in de gaten dat als ze naar onder komen dat ik meekom.
Ik zou dit bij een AV niet aanraden..
Mijn arabier word echt gek als ik hem vast zet (begrijp dat je niet trekt maar die constante druk kan hij niet verdragen) ook gaat de mijne dan in gevecht met je hand en dat is t laatste wat je wilt..
Dit is trouwens niet alleen bij mijn AV maar met heel veel AV's zo.
DeadxStar schreef:@ talonius: Opbouwend, graag! Maar dat negatieve gedoe slaat nergens op.. Ze kunnen het toch ook normaal brengen?
Dankjewel voor de tips, foto's komen over een tijdje wel weer
Maar mensen denken geloof ik dat alles perfect moet zijn als je er voor de 4e keer opzit.
En dat je binnen een week gelijk een goede instructeur/instructice hebt gevonden. Helaas werkt dat niet zo
Ze is trouwens niet van mij hoor
@ Kiwiwitje: En dat is het hem nou juist, door bepaalde reacties hier, die komen over alsof ik onwijs zit te trekken en te plukken, terwijl dat juist niet zo is. Sorry, maar dan zie ik liever dit, dan iemand die dat wel heel erg doet. Ook al is dit plaatje nog niet perfect.
Niet iedereen rijd als Edward Gal
@ niekj_jente: Bedankt voor je reactie
Lang & laag gaan we zeker aan werken.
ilyano schreef:ik rijd de paarden altijd zo :