foto's pjotr aan de teugel IN DRAF

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:30

ja dat zal wel lukken die plezier en die tip oja die zal ook wel van pas konmen hoor

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:08

Als ik je zo zie rijden zou ik de beugels flink langer doen, je schouders naar achteren, je handen netjes op hun plek. Dan in een drafje de volte op - begin bij een grote, en duw 'm dan zachtjes met je buitenbeen naar binnen tot je een diameter van ongeveer 8 meter hebt - dan begin je hem weer naar buiten te duwen. Hij moet er een pasje voor opzij zetten, dus niet naar buiten sturen met je handen. Je wil dat hij buigt op de cirkel, dus als hij op een 8-meter volte zit moet je z'n oog aan de binnenkant kunnen zien. Dat een keer of tien, zodat 'ie lekker op je benen reageert. Je handen lekker 'losjes' - af een toe een kneepje (echt alleen maar iets in de teugel knijpen) en ik denk, dat 'ie dan zachtjes aan vanzelf wel een beetje naar je hand gaat zoeken.

Zijn mond: <verlegen> "err, hallo...?"
jou handen: "kom maar, hier is het goed, hier is het zacht."

(dat klinkt heel gek, maar bij sommige paarden komt het echt een beetje zo. Komen ze heel schoorvoetend met die mond naar het bit toe, bijna 'kennismaken', en je handen moeten dan duidelijk maken dat het daar goed is, en dat je handen lief zijn en dat hij zo het lekkerste loopt.)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:38

Jammer dat er weer een aantal bokkers zich laten gaan in een topic terwijl dat nergens voor nodig hoeft te zijn. Ik heb dan ook een aantal mensen een pb gestuurd.

Goed dat er een aantal adviezen worden gegeven waar Pjotr mee aan de slag kan. Net als iemand al zei, we zijn allemaal onderaan moeten beginnen en alleen door elkaar advies te geven kan iemand verder komen in de ontwikkeling tot een goede ruiter.

Pjotr heel goed dat je de goed bedoelde adviezen weet te waarderen en dat je er mee aan de slag wil gaan.
Kritiek in ontvangst nemen is niet altijd even makkelijk, maar als je het om weet te zetten in je manier van rijden is dat alleen maar super.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:51

bedankt Knipoog

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:56

Sorry maar ik vinD dit echt NIET NORMAAL.
een tijdje geleden zag ik ook hierzo een topic staan toen die fjord stil stond en toen waren jullie ook allemaal aan het zeiken nu heeft ze zulke foto's gemaakt omdat jullie toen ook allemaal al liepen te vertellen dat de in de krul getrokken was... Dat gaat tog nergens over ze probeert het tenminste!!!!!!!. Ik weet zeker dat de gene die hier zo zielig lopen te doen dat die juist de gene zijn die hun paard in de krul trekken of altijd iets beter weten ZOALS NU

pjor ( of zo iets ben ff je naam vergeten omdat ik al boos werd voordat ik ke foto's goed kon zien) ik vind ut leuke foto's en ik vind um goed lopen zeker voor een fjord!

EN MENSEN KAP NOU EEN KEER MET DAT AFZEIKEN VAN JULLIE ZO WORD HET HIER EGT NIET GEZELLIGER VAN HOOR Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:06

kilancatje schreef:

ik vind ut leuke foto's en ik vind um goed lopen zeker voor een fjord!

het heeft nix met het ras te maken. een fjord is net zo goed aan de teugel te rijden als een ander paard. pjotr moet alleen nog ff leren hoe je een paard op de goede manier aan de teugel rijd.
hij loopt gewoon nog niet zo als het hoort, ook nie voor een fjord. maar ze werkt eraan, dus het komt vast wel goed. Lachen

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:08

hey pjotr, ik vind het echt een leuk beestje!!! leuk dat je er zo je best voor doet!!!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:42

Heej Laquintatje... Jij gefelicibokt? jij ook Jarig ik ook! Haha! Lachen

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:50

loulou"]
[quote="kilancatje schreef:

ik vind ut leuke foto's en ik vind um goed lopen zeker voor een fjord!

het heeft nix met het ras te maken. een fjord is net zo goed aan de teugel te rijden als een ander paard. pjotr moet alleen nog ff leren hoe je een paard op de goede manier aan de teugel rijd.
hij loopt gewoon nog niet zo als het hoort, ook nie voor een fjord. maar ze werkt eraan, dus het komt vast wel goed. Lachen
[/quote]

idd het heeft niks met het ras te maken.. een fjord kan heus wel wat hor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:34

die beugels...okee ze zegt dat ze ze voor het springen zo kort had, maar toch kleine moeite om ze even langer te maken?
Ze vraagt om ktitiek, nou als je je paard goed wil rijden is een eerste vereiste echt beigels op de goede maat, anders kan je hem nooit verzameld laten lopen.

Da's vragen om zo'n hoop kritiek, verder vindt ik het erg moedig dat ze wel steeds het commentaar durft te vragen, de naam Pjotr doet me altijd meteen aan iets denken

Succes verder ik denk echt wel dat je het goed bedoelt!

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:36

ik zeg alleen dat negatief commentaar al genoeg is gegeven en we nu echt alleen maar positief commenaar kunnen geven en/of tips (op een aardige manier0 en ik heb mijn tips al gegeven, en als iedereen dat nu doet, wnat Cassidy, je hebt nu al vaak genoeg gezegd, dat je het te vroeg vind. Maar ik bemoei me er niet meer mee, want dan heb ik het were gedaan!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:37

Chiqa schreef:
die beugels...okee ze zegt dat ze ze voor het springen zo kort had, maar toch kleine moeite om ze even langer te maken?
Ze vraagt om ktitiek, nou als je je paard goed wil rijden is een eerste vereiste echt beigels op de goede maat, anders kan je hem nooit verzameld laten lopen.

Da's vragen om zo'n hoop kritiek, verder vindt ik het erg moedig dat ze wel steeds het commentaar durft te vragen, de naam Pjotr doet me altijd meteen aan iets denken

Succes verder ik denk echt wel dat je het goed bedoelt!

euhm ik dacht dat ze ondertussen aan het springen was en dus wel een beetje vervelend om ze steeds op maat te maken. voordat je een hindernis neemt weer korter.. en na de hindernis weer langer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:38

Zazoutje schreef:
euhm ik dacht dat ze ondertussen aan het springen was en dus wel een beetje vervelend om ze steeds op maat te maken. voordat je een hindernis neemt weer korter.. en na de hindernis weer langer Verward

Frusty sorrie is dat echt zo? die topic is ook zo lang sorrie wat ben ik toch ook een suff poedersuiker! Schijnheilig

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:21

Debo"]
[quote="pjotr schreef:
sorry hoor debo maar hoe durf jij op mkij commetaar te geven terwijl jezelf ook met stang en zo rijd en altijd alles fout doet in de ogen van een ander en dat je ook foto's maakt van rydar los omdat je commetaar kreeg sorry hoor maar wat dat betreft do je precies hetzelfde als mij lees maar effe je topics na Boos!

whahahaa ik zie geen vergelijking met jou en mij.. ik heb niets over je stang gezcht dat moet je zelf weten.. ik vind t alleen zo jammer dat je t beesje in de krul zit te snokken...

ik vind het verschil tussen het lopen van jouw en mijn fjord toch behoolrijk verschillen...
Afbeelding

snap niet dat je jou en mij kunt vergelijken , VD is ook iets heel anders als gewone dresuur...

( had zogouw aleen een westernfoto.. maar t verschil is duidleijk.. )
[/quote]

jou fjordje loopt mooi ontspannen zonder veel druk op de teugels ik zie ze bijna in een boogje hangen jij rijd echt van achter naar voor zoals het hoort heel netjes hoor echt ga zo door

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:24

sorry 'pjotr' ik vind jou fjord toch ver ven het 'aan de teugel lopen' afzit.
Misscien moet je eens les nemen want dit ziet er niet uit....sorry!!

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:37

Pjotr ik vind toch wel even dat je niet zo op Debo moet reageren dat ze met stang rijd dat topic is al weer van even geleden dus dat is oude koeien uit de sloot halen.Verder vind ik dat Debo op een heel nette manier kritiek heeft gegeven waar niets verkeerd aan is want ik heb andere kritiek gezien in dit topic hoor Lips are sealed .Ik weet nu persoonlijk niet veel van aan de teugel lopen maar vind dat de foto's van te ver zijn om te zien of hij in de krul loopt of niet Verward ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:45

Poeh poeh wat heeft dit topic een hoog pennygehalte gekregen zeg Misselijk .

het lijkt ook wel of tegenwoordig alleen dat 'krulletje' maar geld, als het paard maar aan de teugel loop(in de krul!!!) dan is het goed dan zijn we alemaal net zo goed als anky van grunsven.
Waar is de rest van het rijden gebleven????

Dat Debo beter om kan gaan met kritiek komt gewoon omdat ze een stuk ouder is.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:45

Chiqa"]
[quote="Zazoutje schreef:

Frusty sorrie is dat echt zo? die topic is ook zo lang sorrie wat ben ik toch ook een suff poedersuiker! Schijnheilig
[/quote]

hahah Tong uitsteken maakt niet uit

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:49

pjotr schreef:
ik wil jullie het ook in het echt laten zien kijk maar bij bij boktmeetings ik heb daar een oproep geplaast om te vragen of jullie komen kijken groetjes

Pjotr, stop toch met jezelf te bewijzen.
Je gaat de goede kant op, je werkt eraan. Het kan niet in 1 keer ontspannen en perfect zijn.

Er zijn altijd wel mensen met negatief commentaar. Probeer het te filteren, probeer eruit te halen wat je kan gebruiken.

Wel mijn tip om, als je dressuurt, langer te gaan zitten. Ook al is het na het springen. Het is een kleine moeite om je beugels wat langer te doen.

Ook raad ik je chaps of rijlaarzen aan + een rijbroek. Het komt je houding ten goede. En dan kan je weer stiller zitten, heb je beter contact, kan je zelf beter inwerken op je pony en... dan krijg je ook eerder de ontspanning!

Trek je dus niet alles aan. Ga lekker door!

Alieska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:58

Ik vind dat ge ook op een normale manier kritiek kunt geven zonder de nodige kotssmylies erbij te betrekken. Ok misschien loopt Pjotr niet zo ontspannen als het moet , maar jullie gaan mij niet vertellen dat jullie paardje meteen super ontspannen liep van de eerste keer dat je het vroeg. Daarvoor zijn er nu net lessen. Ik zou zeggen: neem les en vraag je instructeur die je paardje kent eens om raad en oefen er zelf op verder!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:49

pjotr, ik kan je maar een advies geven :
neem gewoon goed les, als je echt aan de teugel wilt leren rijden , want met het commentaar dat hier staat zal jou dat niet lukken, uit een boekje kun je toch ook niet paardrijden ???
het gaat veel beter als er iemand LIFE in de bak staat, die je de theorie van het paardrijden om kan zetten in jou gevoel met het rijden.als je begrijpt wat ik bedoel

ook ik ben het met het merendeel eens dat ie niet goed aan de teugel loopt
wat je wel laat zien is MOED en inzet
maar meiske, zet alsjeblieft die foto's niet meer hier op bokt, daar word je volgensmij niet echt gelukkig van , wel?
heb je al iemand gevonden die je les kan geven??
-ik hoop van wel!

en wat ze ook zeggen van dat je die achterhand eronder moet rijden
mensen, zover is pjotr nog helemaal niet, ze moet eerst de basis leren, dus een juiste zit en een pony die goed aan het been is
en wat ik pjotr ook zou aanraden is om die pony, nu in het begin, wat lager in te stellen, dat jij eerst je pony leert lopen met een lange ontspannen rug, daarna komt pas de oprichting en dus het onderbrengen van de achterhand.

dus pjotr, neem gewoon les, daar heb je veel meer aan als aan het geruzie en gezever hiero!
en dan weet ik zeker dat je met jou inzet er wel komt hoor!
maar vraag gewoon niet meer om commentaar hier op bokt, neem les, en laat dan na een tijdje, en in overleg met je lesgeefmens, weer foto's maken, als je wilt laten zien dat het dan ECHT goed gaat okej?

heel erg veel succes!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:54

Cowgirl schreef:
het lijkt ook wel of tegenwoordig alleen dat 'krulletje' maar geld, als het paard maar aan de teugel loop(in de krul!!!) dan is het goed dan zijn we alemaal net zo goed als anky van grunsven.
Waar is de rest van het rijden gebleven????

Ja! Helemaal mee eens Zoals mijn instructeur altijd zegt: "Eerst echt rijden, en dan gaat het 'mooier' lopen vanzelf". Ofzoiets, hij heeft het al een tijdje niet meer gezegd Party!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:03

Ik kan de foto's niet zien, maar aan het commentaar te zien zijn ze wel iets beter dat te voren! Er zitten altijd mensen bij die eeuwig blijven afkraken....ook al staat het er al 101 keer, dan maakt de volgende gewoon voor de 102de keer een negatieve opmerking die er al 100 keer staat! Is niet leuk, ik weet het! Dus ik ben ook blij dat er iets aan gedaan is door de moderator!
Maar ik wil 1 ding kwijt, ik geef crossmonster helemaal gelijk! Er moet gewoon nog aan gewerkt worden, bewaar je foto's en zet ze over een tijd, als het een stuk beter gaat er pas op! Dan kun jij en anderen het verschil zien! dan zul je ook wel wat meer positief commentaar krijgen ook al is het nog niet helemaal perfect!
Maar zet iig door met Pjotr het word heus wel beter en let niet op die irritante opmerkingen die gegeven worden, vaak doen zij het ook lang zo goed nog niet!
suc6!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 18:18

bedankt voo alle reacties en nu zeg ik ff iets voor de 10e keer *hihihi*
ik heb al les......
groetjes maar er word zeker aan gewerkt maar ik zeg wel eerlkijk ik wil gewoon foto's laten zien dus doe ik dat gewoon.
ook al is het niet perfect.
kunnen jullie het altijd blijven volgen *hihihiih*

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:20

Ook met crossmonster eens!
Nog even 1 ding, probeer als je paard met het koppie een beetje inzakt je hand naar voor te doen.
Je hand ontspannen zegmaar, zodat er minder druk op de teugels staat.