Rydar en Guusje trainen voor "Norges Gold"

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:37

Veel vrijheid is er idd niet

Lang geleden toen ze dus over het bitje advies vroeg hebben we als optie aan gedragen om de siersels aan de zijkant op een gewoon bit te lassen.
Dan heb je wel de show, maar het paard heeft er geen last van.

Maar het zal wel te veel moeite zijn geweest om te gaan knutselen en aangezien ze het zelf niet voelt, zal ze er ook niks aan veranderen.

Ze heeft ook eens gezegt dat ze het bit niet of nauwelijks gebruikt.
Aan deze foto's is daar ook het tegendeel goed bewezen, want verder naar achter trekken kan niet meer.

Edit: ik heb pagina 5 Haha! Haha! Haha!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:40

Hey Debo
Fijn om je hier weer terug te vinden meid!
Leuke foto's Guusje vind ik echt heel mooi Kwijl
Over dat bit hou ik me mond Lips are sealed Haha!
Ik denk zelf niet dat ik met zo'n scherp bit zou durven werken.
Ik ben veelste bang dat ik het paard zijn mond beschadig.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:48

Maar als ik ook een domme opmerking mag maken...........Als je nou voor de website bezig bent he, En je gebruikt je show hoofdstel met je showbit............Zou je jezelf dan ook niet een beetje op moeten knappen zodat jullie beiden in het showtenue zijn..........

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:52

Nuv schreef:
Wat een mooiuh fjorduh Zeg!!! Kwijl Kwijl Kwijl
Ik wou dat ik dat al kon met mijn verzorgpony....... Kwijl Kwijl Kwijl


*grijnz* Meer ga ik niet zeggen. Want alles wat ik vind is al gezegd, er staan al genoeg negatieve dingen in dit topic.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:37

Manda schreef:
Nee jij bent zeker ook stinkend jaloers omdat jou shetlander of haflinger dit niet kan.
Erg sarcastische opmerking trouwens.... We zullen maar niet gaan discusseren wat er slechter was. Op 2,5 jarige leeftijd berijden of met dit bit trainen..... Iedereen kan je wel afzeiken als je dat graan wil, en kennerlijk is debo altijd de dupe van dit soort onnuttig gezeik...


Ik ben niet jalours. Het enige wat hon niet kan en ry wel is de "capriole" en zitten (tenminste, dacht dat rydar dat kon). Hon gaat met liggen nog een stapje verder dan enkel plat. Zou echt niet weten waarom ik jalours zou moeten zijn.
Jamaica is nog (lang) niet zover, dat klopt, maar die is ook nog maar 4, en ik heb totaal geen haast met haar.
Wel vind ik het ontzettend zwak van je om deze ouwe koei uit de sloot te halen. Ben ik niet in gaan zien dat ik fout zat? heb ik zelfs niet toegegeven dat ik fout zat?.
Jah, ik zat toen fout, heb je helemaal gelijk in.
Het gaat me er (als je gelezen had had je dat kunnen zien) totaal niet om dat debo met dat bit rijdt. Ok, mijn keuze zou het niet zijn, maar het is haar pony....
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze ZEGT met trens te trainen, en je hem vervolgens zelden zonder dit bit op de foto's ziet.
Ik heb ook getwijfeld een stang aan te schaffen voor de shows in de toekomst. Puur voor de mooi. Ik ben er echter vanaf gestapt.
Trouwens, als iemand anders dit geplaatst had, had ik precies het zelfde gereageerd.
Ik ben (net als debo) geen super stef, of "vrijheidsdresuur koningin" zoals ik al genoemd werd.
Ik probeer mijn paarden op een leuke manier wat dingetjes te leren, en ik zeg helemaal niet dat Debo dat niet doet.
Ik denk alleen dat het verschil is dat ik geleerd heb dat reacties van Bokt, hoe bot ze ook kunnen zijn, zeer zeker wel inhoudt kunnen hebben waarvan je kan leren. En debo dit misschien nog niet ziet.
So be it.....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:39

Nee ik vind dit niet mooi en ik word er ook verdrietig van.
Ik zie geen ontspannen en vrolijk paard, integendeel, ik zie een paard met op de ene foto een opengetrokken mond (en dat is niet omdat hij iets wil vertellen....) en op de andere foto's de mondhoeken zo ver opgetrokken dat ik er spontaan pijn van krijg.

Het bit op zich vind ik al een martelwerktuig, maar als je hem dan ook nog op zo'n manier gebruikt kan ik er bijna geen woorden meer voor vinden.
Je zegt dat je het bit zelden gebruikt? Ik heb even gesnuffeld, maar sinds je dat ding hebt heb je geen foto's meer geplaatst van je paard zonder dit bit....

Wat dit met vrijheid te maken heeft is mij ook een raadsel.
Jammer dat er mensen zijn die dit mooi en knap kunnen vinden.
Soms vind ik het echt jammer dat paarden niet kunnen praten.
Ik vraag me af of die mensen het nog zo mooi en knap zouden vinden als ze het paard elke keer au hoorde gillen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-06-03 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:40

Marieke_456 schreef:
Fijn om je hier weer terug te vinden meid!

*LOL*:))
Om er geen zinloze reactie van te maken Knipoog
Volgens mij wíl debo helemaal niks leren, want elke keer weer plaatst ze topics waardoor ze dit soort reacties kan verwachten. Even een welgemeend advies: óf wordt volwassen óf kom echt niet meer op bokt...

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:28

penny meisjes toch! het lijkt hier wel een giga grote soap serie.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:25

Ik was helemaal niet van plan om me met deze discussie te gaan bemoeien, maar omdat hij nu al vijf pagina's duurt, ben ik de foto's nog maar eens goed gaan bekijken.

Op de eerste foto, is te zien dat de stang bij druk op de teugel een hoek maakt van bijna 90 graden. Een stang hoort maximaal een hoek te kunnen maken van 45 graden, dus daar zit gewoon iets niet goed. Waarschijnlijk moet je de kinketting wat strakker vast maken (of minder hard trekken...?!)

Verder nog een uitspraak die niet van mij is (maar ik weet ook niet meer van wie wel): elk bit is zo scherp als de ruiterhand die hem gebruikt.

Overigens ben ik het eens met de mensen die al eerder zeiden dat met zo'n bit, de vrijheid van de vrijheidsdressuur een beetje verloren gaat.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:53

Heb lang op mijn handen gezeten om te proberen niet te reageren,
zal proberen niet te fel te reageren, want dan zijn we weer de puberende pennymeisjes...
Maar ik ben het volkomen met RunningKawa, Stef en ThePast03 eens...

Maar ach, dit topic eindigd weer in:ïk kom niet meer terug, plaats nooit meer foto's"
Maar dat bit blijft in gebruik, want naar al die adviezen luisteren

Lips are sealed ga maar weer snel op mijn handen zitten

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:57

Ik heb echt totaal geen verstand van vrijheidsdressuur, maar zit met 1 vraagje Haha!

Als je het bit "losser" laat dan steigert ie toch hoger als dat je hem "vasthoud" of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:01

Ik ben ook eens kritisch naar de foto's gaan kijken. Maar ik ben er idd wel van geschrokken, Deze 2 vond ik erg duidelijk.
Debo schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Dat was m.. hoop dat jullie t leuk vonden om naar te kijken...


Op deze foto's is duidelijk te zien dat de scharen naar achteren slaan. Dan lukt alleen als je er lekker aan gaat trekken. Zo hoort het duidelijk niet en is niet leuk om naar te kijken Ik begrijp ook niet waarom je dit op Bokt gaat plaatsen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:04

Afbeelding

Je vergat deze Knipoog

Maar debo, gewoon een tip (niet dat er naar geluisterd wordt ofzo) maar kan je de teugels niet laten vieren als je hem laat steigeren en hem laat bokken? Dat lijkt me wat prettiger voor hem, want nu wordt ie de hele tijd in z`n mond gerukt bij die "sprongen"

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:10

Ook maar een reactie.

Ik sluit me aan bij oa Kawa en Jippie. Bij vrijheidsdressuur heb ik het idee dat het ongedwongen over hoort te komen. Een stangetje waarvan de scharen doorslaan naar achteren past daarbij niet in mijn beeld.

Debo: is het een idee om je show gewoon met trensje te doen? Of bijvoorbeeld met een mooi spaans showhalster?

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:13

Die foto's, idd, echt vreselijk om dit zo te zien
Weet je wat ik heel jammer vind, vind het echt heel leuk mensen die vrijheidsdressuur doen en zo lekker bezig zijn met hun pony, maar dat op deze foto's gewoon geen vrijheid meer te zien is, dat het eerder gewoon echt pure dwang'dressuur' is...
Debo, neem nou aub iets aan van bokt, dat bit kan gewoon niet.. Zeker nu ik ook deze foto's beter heb bekeken.. Het is echt niet dat ik tegen jou wil zeuren, maar vind het gewoon zo sneu voor je paardje. Ik snap dat je trots bent op wat ze kunnen, maar kijk nu ook eens zelf hoe het er voor een buitenstaander uit. Eerlijk, ik zie jammer genoeg gewoon geen vrijheid van de foto's af komen, en dat is toch ook niet je bedoeling?

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:57

Mooie foto's!!!
Vooral die foto waarbij die met 4 benen los van d egrond is!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:33

Jongens wat een gezeur hiero! Laat Debora toch lekker met dat bit rijden als ze dat wil! Kijk, ieder zn eigen keuze. Ik zou er ook niet mee rijden, maar ik heb dan ook geen Fjord, en doe ook niet aan zulk soort dressuur. Als je ziet wat sommigen andere ruiters in hun paard zn mond hebben hangen, en vooral hoe ze daarmee overweg gaan, kan je van iedereen wel wat zeggen. Bijvoorbeeld Anky, hebben jullie wel eens opgelet hoe daar de stang meestal in de monden hangt? Nou, ook in een rare hoek vaak hoor! En bij Bonfire zag ik vaak foto`s van zn mond deels open, en dan heeft ie nog een dikke neusriem om, kan je nagaan! Heb net op internet naar zulk soort foto`s lopen zoeken, maar niet echt duidelijke gevonden. Maar kijk allemaal de Paard en Sport van vorig jaar ofzo maar eens door, en dan zul je ze beslist tegen komen!
Dit is natuurlijk geen goedpraterij of wat dan ook, maar om even aan te geven dat er tig (bekende) mensen met een minstens net zo`n scherpe hand en bit rijden...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:37

Ik vraag me af of het aan de ''Fjord'' ligt. Verward Volgens mij meer aan de baas. Boos!
Sorry,moest er even uit

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:40

Afbeelding

Ik heb zo mijn eigen ideeen hierbij, maar ik houd mijn mond. Ik meng mij niet in de discussie en tja..zelf had ik t niet zo aangepakt.

Toch..over die hoek van bepaald aantal graden van de stang vind ik een beetje vaag. Kijk naar bovenstaande foto. Stang ligt ook vrij recht naar achter en heb toch wel het gevoel dat Anky weet waar ze mee bezig is...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:59

susan schreef:
(maar misschien is het al een show als een iemand komt kijken Lips are sealed)


Wat bedoel je daar nou weer mee? Ik heb een prof. showteam ik heb optredens geboekt op grote evenementen zoals Indoor Zeeland, Land van Ooit enz.. Jim is met ons bezig , Indoor brabant enz... dus nee als er 1 iemand komt is het geen show...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:04

Jippie"]
Ik ben ook eens kritisch naar de foto's gaan kijken. Maar ik ben er idd wel van geschrokken, Deze 2 vond ik erg duidelijk.
[quote="Debo schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Dat was m.. hoop dat jullie t leuk vonden om naar te kijken...


Op deze foto's is duidelijk te zien dat de scharen naar achteren slaan. Dan lukt alleen als je er lekker aan gaat trekken. Zo hoort het duidelijk niet en is niet leuk om naar te kijken Ik begrijp ook niet waarom je dit op Bokt gaat plaatsen.
[/quote]

Als je goed kijkt zie je dat er geen kinketting aan zit , deze ben ik later gaan halen omdat het ind niet goed ging zonder....

Miran

Berichten: 4483
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:08

Ben benieuwd hoelang je geboekt blijft worden. Ik vind het er niet paardvriendelijk uitzien, terwijl dit soort werk dat zeker toch wel moet zijn.
Bovendien vraag ik me ook af waarom dit bit er wel op de foto's op moet, terwijl de rest er niet echt verzorgd uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:08

Verder houd ik weizelijk mijn mond ik kan Rydar zelfs los deze oeffeningen laten doen.. maar ik wil er een mooi geheel van maken , ga nou niet zeiken dat ik m omhoog trek enkel t woordje "hoog" werkt al
Met de capriole hoef ik enklel naar zijn achtehand te wijzen en klaar..
Hebben jullie de spaanse rijschool wel eens goed bekeken? Gezien hoe die paarden afgebeult worden? Nou sorry hoor maar ik ga heel vriendleijk met mijn pony om..
Opmerkingen zoals "zielig" "mishandeling" "marteling"enz zijn erg gemeen want zo is het helemaal niet.. De mensen die naar mijn show's zijn geweest en ry zelf even geprobeerd hebben weten dat Rydarhet met de grootste plezier doet...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:11

Ik vind het zo jammer debo, dat meen ik echt. Ik geloof echt wel dat je om je beesten geeft en weet ik veel, maar probeer alsjeblieft eens te begrijpen waarom er zo fel op je gereageerd wordt. En dat dat niet uit jalouzie is zoals zo snel, zo makkelijk door anderen gebrult wordt.
Zoals je "capriole", echt, geloof me, harstikke leuk dat Ry het kan, ik zie het Jamaica nog niet doen (jah, uit protest Haha!) maar het is geen capriole!

Mijn stukje hierboven komt uit de grond van mijn hart. Doe er wat mee....
Of niet....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:13

Plaats dan de volgende keer leuk foto`s van Rydar die alles los doet, zonder halster, zonder hoofdstel. Dan kan je deze goedbedoelde adviezen niet meer krijgen. Waar je kennelijk niets van opsteekt, de scharen van dat bit staan duidelijk naar achter, dat betekend dus dat je eraan trekt. Mishandeling misschien niet, maar wel bijzonder onprettig voor Rydar.