Verkeerde galop en vastzitten in de hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:02

Gefeliciteerd overigens met je verjaardag!
Bedoel je diegene die paarden traint en revalideert?

Ik denk dat je daar een hele goede keuze in maakt!.
Ik zou zeggen DOEN!

Je paard is nu nog jong en nog niet erg lang onder het zadel. Je kunt met training nog een hoop bereiken en je paard goed laten lopen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:28

xKnol schreef:
Op stal/manege hebben wij een pony die extreem vast zit op links, daar rijd ik ook wel eens op. 2 weken na aankoop de paardentandarts maar eens langs laten komen. Ze had rechts ongeloofelijke haken op haar kiezen die in haar wang drukten. Om de pijn rechts niet te voelen, ging ze op links pakken. Nu is het verholpen, maar ze pakt uit gewoonte nogsteeds op links. Nu is het een kwestie van eruit proberen te rijden, maar vind het erg moeilijk. Ik zou als ik jou was iemand goed naar je paard laten kijken. :)

Dit zou inderdaad goed kunnen, bij mijn bijrijdpaard hebben ze ook haken weg gehaald en ze had een wolfskies, en ze zit gewoon erg vast op de rechterhand, en het is inderdaad erg moeilijk om dan goed te rijden op de rechterhand omdat ik zelf rijden op de linkerhand ook veel prettiger vind

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:27

Nog iemand een tip?

Texas1

Re: Verkeerde galop en vastzitten in de hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:33

Hebben wij bokkers niet genoeg tips gegeven???

Vertel eens wat je nu ondertussen zelf gedaan heb, wie is er komen kijken"??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:47

rikkybergy schreef:
Nog iemand een tip?

Ik denk dat onze tips uitgeput zijn..laat nu eerst eens goed naar de pony kijken. Zijn de klachten nog meer verergerd? We kunnen je hier met zijn allen wel bedelven onder tips maar zolang niet duidelijk is waar het probleem vandaan komt schiet het niet op. Loopt je pony onderhand wel weer rad? Als hij op het land ook alleen maar een kant op kijkt zit er echt iets niet goed en kun je dat niet zomaar even oplossen. Ik denk dat je het beste deze pony eens naar een kliniek kunt brengen en laten nazien. Dat kost dan misschien in een keer wat meer maar als je er steeds mensen bij haalt die niet verder kijken dan hun eigen "vakgebiedje" ben je beter af met een goede DA. Die kijkt ook naar het gebit etc.

sharif2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:09

Er zijn genoeg tips gegeven maar er wordt niet naar geluisterd en er wordt ook geen geld aan het paardje besteed. Dit meisje wil het dus zelf oplossen maar kan dit niet. Ze vraagt wel steeds om nieuwe tips. Heeft dit wel zin? Volgens mij niet.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 09:33

Het is alleemal al weer opgelost!!!!!!
Er komt waarschijnlijk een zadelpasser en een tandarts bij!!

Rixt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:46

Loopt je pony nu weer goed dan en buigt weer naar beide kanten in?

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 09:49

Ja zijn buiging komt wordt weer beter hij is nog niet optimaal maar dat blijft natuurlijk eerst nog moeilijk en de galop was het probleem dat de ene achthand niet sterk genoeg is!!!
Bedankt voor alletips

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:51

Oh gelukkig dan maar...Heel veel plezier van je pony en veel succes met rijden. ;)