6 jarig rubin royal x Ritmeister Dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: 6 jarig rubin royal x Ritmeister Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:13

ziet er zeker stukken beter uit,nu zie je de achterhand goed meekomen,heel veel succes op je eigen manier.veel en veel beter.

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:31

Je bent echt al vooruit gegaan in vergelijking met de eerste foto's. Geeft nu een veel fijner beeld.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:40

ArabicQueen schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar ik vind dat je ontzettend zit te zagen. Het lijkt ook net dat hij giga in je hand hangt. Ik zou het van voor wat losser laten en meer oo zn eigen benen laten lopen.

zagen ? dat is echt zn manege term en daar lijkt het echt niet op hoor !

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:22

Op bovenstaande foto's zou je ook nog veel meer toe mogen staan in je hand, niet te bang zijn dat je hem kwijt raakt.. Gewoon rustig met je been naar je hand toe rijden :) en toestaan in je hand :) let maar op, daar krijg je een heel fijn paard van :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:23

Ziet er idd beter uit. Maar je houd hem, wat al gezegd is, te vast.
Mag veel toestaan, oefening baart kunst 8-)
Ik ben benieuwd naar je nieuwe filmpjes.
Je houding is ook veel vooruit gegaan, met de remy manier ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:33

probeer vanavond te filmen als ik het haal !! ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:38

ik heb hem trouwens gisteren gelongeerd
met elastiek en de moeilijke kant als eerste genomen
en hem overdreven na binnen gesteld na een haluur..
en toen liet hij los ontspande zich zn staartje ging zwiepe
dus echt een teken dat hij los liet ! echt heel fijn
dus verwacht ook dat hij vandaag een stuk losser is
hij gaf super na na dat halfuur was lekker los heel relaxst niet drammen enz
overgangen deed hij stuk beter tempo wisselingen ben benieuwd vanavond 8-)

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:55

Hoi!

Ik zie dat je al veel reacties hebt gekregen, moet alleen eerlijk zeggen, ik heb ze niet gelezen...

Ik heb je filmpje gekeken en wat mij opvalt is dat je enorm veel met voor bezig bent. Veel met je teugels probeert op te lossen. Veel been geeft en jou paard daar geen reactie op geeft. In het algemeen zie ik het bekende schop en trek werk terwijl er super nette stukjes tussen zitten waarbij ik zie dat je het ook veel beter kan! En potentie heeft jou paardje zeker...!

Wat mijn commentaar/tips zijn:
- Allereerst zou ik van je willen vragen of je je spoortjes af wil doen. Je gebruikt namelijk heel erg veel je hakken om been te geven en zou dat graag zien veranderen in kuitdruk. Waar jij dus geen spoortjes voor nodig hebt.
- Je paardje loopt gedurende de hele training in dezelfde hoofd/hals houding. Ik zou hier graag wat wisseling in willen zien. Dat je stukjes lang/laag mee neemt. Halsstrekken is hier een goede oefening voor.
- Je paardje loopt verschillende keren net achter de loodlijn. Heb je hier een reden voor? Dit is het allerlaatste wat ik graag zie. Aangezien een paard hierbij de buikspieren niet aanspant en de rug wegdrukt. Tevens heb je op dit moment helemaal niks te zeggen en het paard jou hulpen ontloopt. Zou jij zo graag willen lopen als jij paard zou willen zijn?
- Je gebruikt enorm veel hulpen met je handen. Af en toe zie ik je paard zijn hoofd ook echt van links naar rechts bewegen. Ik las iets van een vasthoudend paard? Probeer op allebei de teugels evenveel druk te krijgen. Wanneer je paard LI vast houdt, neem jij met RE evenveel druk en laat je LI los (maar verander je de druk niet).... Moeilijk uit te leggen...
- Je geeft constant been en je paardje reageert er helemaal niet op... Waarom laat je dat toe? Probeer dit eens op te lossen met een aanhoudende kuitdruk. Je stopt wanneer het paardje doet wat je wil. Je laat je hakken daardoor laag en geeft geen onnodig been. Wanneer je paardje niet reageert op het moment dat jij dat zou willen, hou de hulp aan en geef m een tikje met een zweepje. Reageert hij? haal je been er van af en geef pas weer been wanneer je van versnelling wil veranderen. De rest zoals sturen/wijken hoor je toch met je lichaam te doen en heb je je benen toch niet bij nodig.
- In het begin laat je m stilstaan, loopt je paardje volgens mij ongewenst weg en je zette m niet weer volledig stil. Als iets fout gaat, oefen dit dan meteen weer. Dus stap weer actief weg, zet m stil. Laat m desnoods 1/2 minuut stilstaan en stap weer ACTIEF weg.
- Je gaat vanuit stap naar galop. Helemaal niks mee mis! Alleen de manier is niet slim. Net voor de galop loopt je paardje enorm kort, maakt zijn passen niet af en loopt een beetje te klieren. Je gallopeerd precies dan aan en begint met 2 passen verzamelde gallop. Laat je paardje meteen vanaf de eerste galopspas actief galloperen..!
- Bij ongeveer 6.50 ga je van de galop naar stilstand, rommel je met je handen, stap je weg, ga je draven en daar zitten me toch een paar super goede drafpassen tussen! Net voor de galop... Die passen moet je tijdens je hele training hebben! Probeer dat gevoel weer naar boven te halen en ga hiermee aan de slag!!

Ik zou je zitles adviseren. Laat iemand je paardje met een longeertouw vasthouden. Laat je teugels los en begin in de stap je te ontspannen. Zwaai je armen heen en weer. Raak zijn oren aan, zijn staart, je tenen... Simpel rek en strek werk voor jezelf. Maak kleine cirkeltjes met je armen vooruit, achteruit en kijk elke keer in de spiegel (wanneer je die tegenkomt).

Sorry voor het lange bericht, maar ik denk echt dat wanneer je hier bewust mee bezig gaat en je andere oefeningen gaat doen dan alleen dit en meer voor de lol/gehoorzaamheid bezig bent, jullie heel ver kunnen komen!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:01

DON___RUBIN schreef:

Ik weet niet of je het nog leest, maar misschien vandaag voordat je gaat rijden weer zn moeilijke kant longeren

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:37

DON___RUBIN schreef:
zagen ? dat is echt zn manege term en daar lijkt het echt niet op hoor !
[/quote]

Protest! Zagen is geen 'manegeterm' :Y) En al was het dat wel, dan is t daarmee nog niet goed. Ik moet zeggen dat ik precies hetzelfde dacht. Je trekt links-rechts-links, waarbij zn hoofd soms helemaal heen en weer getrokken wordt (zoals AJ ook al opmerkt). Ik heb geleerd dat dit erg pijnlijk voor een paard is. Het bit wordt heen en weer getrokken in de mond. Je ziet helaas nog vaak dat mensen hun paard zo naar beneden proberen te krijgen. Als je per se druk wilt zetten, moet het een gelijke druk op beide teugels zijn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:28

Persoonlijk gezegd vind ik het niet slim om hem op zijn moeilijke kant met longeren meer linksgesteld te laten lopen. Wat je nu met longeren doet, is hetzelfde als met je hand flink inwerken op de moeilijke kant om hem in te laten buigen. Ik zou ervoor kiezen om hem links iets langer te laten dan rechts en daarna links en rechts even lang/kort instellen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:31

karijn schreef:
Persoonlijk gezegd vind ik het niet slim om hem op zijn moeilijke kant met longeren meer linksgesteld te laten lopen. Wat je nu met longeren doet, is hetzelfde als met je hand flink inwerken op de moeilijke kant om hem in te laten buigen. Ik zou ervoor kiezen om hem links iets langer te laten dan rechts en daarna links en rechts even lang/kort instellen.

Eens, hier kan een paard volgens mij niet beter van worden en staargezwiep klinkt mij ook niet echt positief in de oren...

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:03

normaal had hij n staart recht na onder tussen zn billen dus hij `Kneep`
Na dat hij nagaf, en echt leker los was, begon hij zn rug te ontspannen en daarom zwiepte hij met zn staart
ik vond het dus een teken van ontspanning want hij was super los, en heb gisteren weer gereden en hij gaat veel
beter hij laat mer los op links, heb mijn hand ook alleen maar stil gehad e niks gedaan, dus het heeft mij wel baat gehad
normaliter zou ik het indd ook niet doen !! maar soms moet je dingen uitvinden elk paard neemt het anders op
en het hielp ons wel degelijk, ik heb nog geen tijd gehad voor te laten filmen helaas.. maar dat komt binnemort wel *D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:05

Het is volgens mij een teken van ontspanning op het moment dat het paard de staart mooi los draagt, maar ook zwiepen, nee sorry dat is geen ontspanning...

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:18

__PSM__ schreef:
Het is volgens mij een teken van ontspanning op het moment dat het paard de staart mooi los draagt, maar ook zwiepen, nee sorry dat is geen ontspanning...

ja dat heeft hij 2x gedaan en toen droeg hij zijn staart ook heel ontspannen, zoals ik net zei !!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:19

Ah oke, ik dacht dat hij bleef zwiepen.... Dat klinkt iig positief, al houd ik er nog steeds niet van om ze zo vast te binden....

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:22

Ik hem ook niet "vastgebonden" en het is ook nog een elastiek, als het een slof was kon hij geen kant op
dat zou ik dan ook niet gedaan hebben, maar hij zat absoluut niet strak, alleen 2 cm strakker dan de buitenkant
;) dat valt mee toch :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:24

DON___RUBIN schreef:

hoe kun je een paard zo overdreven naar binnen stellen zonder dat je hem ergens mee vastbind dan? Als je hem niet vastbind, kan de buiging ook nooit constant zijn lijkt mij... Dan wisseld dat een beetje....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:28

Ze doet haar best om wat met de adviezen te doen dus laten we haar filmpje afwachten voor weer op alles te reageren, zoals het nu lijkt zijn ze op de goede weg.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:18

Ik vind dat er nu een beetje word door gezeurt, ze is nu hard aan het werk, en ja net als ik, woorden verwoorden vaak niet het juiste hoe je het bedoelt,

Jessica ik heb er volste vertrouwen in dat je het weer goed voor mekaar krijgt want je kunt het ,

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:49

Zeuren? Volgens mij wordt er niet gezeurd. TS vertelt wat ze doet, wij geven alleen maar aan of wij het er mee eens zijn of niet en waarom wel/niet en wat wij eventueel zouden doen in haar situatie. Als dat zeuren wordt genoemd.
Maar, eens, laten we een vervolg even afwachten.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:24

Wat ik ermee bedoelde gun haar wat tijd dit heb je niet allemaal met 1 keer trainen opgelost

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:23

haha. hij loopt laatste tijd erg fijn, ik maar daarom ik pas een filmpje als er echt vooruitgang is !
niet als net 1 dingetje beter gaat dan het vorige filmpje, oh ja ik zeg dat wel zo overdreven na binnen gesteld
maar bedoel er niet mee dat ik hem vastbind en dat hij super veel stelling heeft, nee zoals ik al zei 2cm korter
en nog niet eens was hij kort gebonden of wat dan ook, kan mijn elastiek niet eens aan :P haha, nee sorry heb het een beetje verkeerd uitgelegd denk ik
maar hij ging de dag erna wel lekker <3

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:42

Sommige stukken heb je m écht wel lekker aan het lopen. Die stukken is hij ook wat rustiger in de aanleuning
en komt er al wat meer 'schwung'. Probeer deze momenten vast te houden (figuurlijk dan he ;) ).
Verder, probeer echt rustiger te zijn met je handen. Prima dat je op druk naar beneden rijdt,
maar als dat niet werkt, moet je niet meer druk gaan geven, maar slimmer zijn dan je paard ;)
Buig hem naar buiten, of naar binnen, en zorg dat de achterhand onder de massa komt.
Vooral met het buigen naar binnen, zorgen dat het binnenbeen onder de massa komt, en vanuit
daar ook drijven zodat het van achter naar voor komt. Dan zal de aanleuning ook een stuk rustiger worden.
maar toch, ik vind het er niet heel verkeerd uitzien :)

soofneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:19

ziet er leuk uit !!
probeer iets mider duidelijk te vragen.