Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_sparta_ schreef:amyke schreef:Mijn paardje pakt tijdens het springen ook haar bit vast, en dit is ook niet uit pijn, maar gewoon omdat ze zo graag wil en ik haar dan niet kan tegenhouden.
Ik heb een bit van mijn instructeur gekregen om te gebruiken en hier loopt ze heel fijn op, ze laat los en pakt haar bit niet meer vast.
Het is een gedraaid bit.
http://www.horseparadise.be/harnachemen ... ndstuk.gif
Het is een iets straffer bit, dus je moet wel zacht zijn met je hand.
Je wilt toch niet zeggen dat je werkelijk zoiets ook in hangt?

_sparta_ schreef:Die zal niet sterk meer zijn, dat geloof ik best.

En jij mag rustig met dit bit blijven rijden maar ga geen kul verkopen dat het niet aan jou of je lesgever ligt dat je dat bit nodig hebt.
Ben slechts benieuwd wat je er in gaat hangen alstie hier ook een keer doorheen leert stormen. 
Ayasha schreef:Dan is je dressuur toch niet zo super in orde. Peerd moet leren wachten tot jij zegt dattie mag. En dat kan elk paard leren.En jij mag rustig met dit bit blijven rijden maar ga geen kul verkopen dat het niet aan jou of je lesgever ligt dat je dat bit nodig hebt.
Ben slechts benieuwd wat je er in gaat hangen alstie hier ook een keer doorheen leert stormen.
gelukkig zijn er vele voor jullie geweest die het gewoon op hebben kunnen lossen. En daarom weten dat het anders kan en zelfs anders hoort. 
_sparta_ schreef:Ik? Ik heb geen bit problemen. En lijkt het daar wel op ga ik goed lessen.
Oveigens is rubber niet altijd zacht. Lees de wiki maar eens.
Rubber: Als een paard voldoende speeksel produceert is het een heel zacht paardvriendelijk materiaal, maar voor paarden die een bit niet of slecht afkauwen (droge mond) werkt het rubber als schuurpapier, die het paard zelfs schade kan toebrengen. Paarden die gereden worden met een rubberbit zouden na verloop van tijd afstompen en slechter gaan reageren op de hulpen van de ruiter. Omdat rubber niet erg slijtvast is zouden rubberbitten voorzien moeten zijn van een ijzeren kern.
(de buitenkant......
)

kelly_Utah schreef:_sparta_ schreef:Ik? Ik heb geen bit problemen. En lijkt het daar wel op ga ik goed lessen.
Oveigens is rubber niet altijd zacht. Lees de wiki maar eens.
Rubber: Als een paard voldoende speeksel produceert is het een heel zacht paardvriendelijk materiaal, maar voor paarden die een bit niet of slecht afkauwen (droge mond) werkt het rubber als schuurpapier, die het paard zelfs schade kan toebrengen. Paarden die gereden worden met een rubberbit zouden na verloop van tijd afstompen en slechter gaan reageren op de hulpen van de ruiter. Omdat rubber niet erg slijtvast is zouden rubberbitten voorzien moeten zijn van een ijzeren kern.
Ja, mij leek het.
Maar wel zachter dan ijzer(de buitenkant......
)
Maarja, ik ga volgend weekend ook lekker rijden met die pony's ;D, misschien zie ik jou ook wel rijden![]()
amyke schreef:Kijk, mijn paardje loopt perfect dressuur, maar tijdens het springen wordt ze zo heet, dat ze vergeet dat ik er ook nog opzit, ze pakt haar bit vast en loopt gewoon weg, ze crosst naar de sprong waardoor het gewoon gevaarlijk wordt.
Als ze tijdens het springen,goed loopt op dit bit, dan blijf ik ook gewoon met dit bit springen, wat een paar mensen van bokt ook van mij denken.