Spirit en natasja @ les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:58

x_Marr schreef:
Doodstil is heel wat anders dan wat ik zeg, tuurlijk kan je je benen niet doodstil houden, je beweegt namelijk altijd wat je met je paard mee, maar dat op het filmpje is niet zo stil mogelijk houden :)

We hebben het hier toch nu niet over mij? :)

nee ik geef daar af en toe wat been :oo och jeetje en nee we hebben het niet over jouw. maar zowiezo geen enkel iemand kan dat. ik nam jouw even als voorbeeld.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:22

Normaal reageer ik nooit in HAW topics maar ligt het aan mij of ben ik de enige die zich stoort aan het gebruik van de binnenhand en dan voornamelijk bij het insturen op de voltes etc.
Voltes stuur je in met binnenbeen en daarna met buitenbeen en buitenhand. Krijg het idee dat paard meer naar binnen wordt gehaald?
verplichte tip: meer op de benen en zit rijden :+

Snippergroen

Re: Spirit en natasja @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:31

Vind je het gek dat je paard niet reageerd als jij been geeft aangezien jij continu been geeft? := Je beestje weet inmiddels al niet eens meer wanneer jij het echt als gasgeven bedoelt en wanneer niet joh! Oefenen met je benen stil(ler)houden is mijn tip, alleen been geven als nodig is. Geen reactie? meteen een tikje erachteraan, zo maak je hem gevoeliger voor je been :)
Ook ben ik het met Romeo2007 eens, je hebt wel een pittig binnenhandje. Het zal al schelen als je ze wat meer draagt :) Krijg inderdaad ook het idee dat je je paard de bocht omtrekt inplaats van de bocht instuurt met je benen en je buitenhand.

Ik bedoel het niet aanvallend hoor!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:40

Romeo2007 schreef:
Normaal reageer ik nooit in HAW topics maar ligt het aan mij of ben ik de enige die zich stoort aan het gebruik van de binnenhand en dan voornamelijk bij het insturen op de voltes etc.
Voltes stuur je in met binnenbeen en daarna met buitenbeen en buitenhand. Krijg het idee dat paard meer naar binnen wordt gehaald?

Zie mijn reactie...
Vind het wel raar van ts waarom ze het filmpje niet gewoon plaatst? :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:50

Negerzoen schreef:
Vind je het gek dat je paard niet reageerd als jij been geeft aangezien jij continu been geeft? := Je beestje weet inmiddels al niet eens meer wanneer jij het echt als gasgeven bedoelt en wanneer niet joh! Oefenen met je benen stil(ler)houden is mijn tip, alleen been geven als nodig is. Geen reactie? meteen een tikje erachteraan, zo maak je hem gevoeliger voor je been :)
Ook ben ik het met Romeo2007 eens, je hebt wel een pittig binnenhandje. Het zal al schelen als je ze wat meer draagt :) Krijg inderdaad ook het idee dat je je paard de bocht omtrekt inplaats van de bocht instuurt met je benen en je buitenhand.

Ik bedoel het niet aanvallend hoor!

er is een reden waarom ik zoveel beengeef. en dat heb ik ook al verteld :) beetje jammer dat haast niemand even het topic door leest voor hij regageert. over die hand klopt. vind het zelf mega ierrtand maar heb het mezelf op een of andere manier aangeleerd. gaat als stukken beter nu eveneens het voorwaarts blijven zonder elke pas te drijven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:51

Minjon schreef:
Romeo2007 schreef:

Zie mijn reactie...
Vind het wel raar van ts waarom ze het filmpje niet gewoon plaatst? :)

ben wel een beetje klaar eigenlijk met het plaatsen van fimpjes ;)

Snippergroen

Re: Spirit en natasja @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

@ Ts, oké sorry dan van mijn opmerking over het beengeven als je al hebt aangegeven hoe dat komt ;) ik heb inderdaad niet het hele topic doorgelezen. Als je werkt aan de punten die genoemd zijn, komt het helemaal goed met jullie!

Veel pleier samen in de toekomst, je hebt wel een lekker beestje onder je gat! :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 23:29

Negerzoen schreef:
@ Ts, oké sorry dan van mijn opmerking over het beengeven als je al hebt aangegeven hoe dat komt ;) ik heb inderdaad niet het hele topic doorgelezen. Als je werkt aan de punten die genoemd zijn, komt het helemaal goed met jullie!

Veel pleier samen in de toekomst, je hebt wel een lekker beestje onder je gat! :)

bedankt :) ik hoop het :)

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:17

ik vind net zoals bijna iedereen hier dat je je moet leren je benen stiller te houden. zelf heb ik er ook veel moeite mee. miss is het idee veel overgangen te rijden zodat je paard scherper wordt op jou been terwijl jij je been probeert stil te houden, ik oefen dit vaak zelf ook. probeer ook je handen bij elkaar te houden maar ik vind het er verder heel goed uitzien, jullie zijn een leuke combi :D

succes ermee!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 18:33

xmaureentje schreef:
ik vind net zoals bijna iedereen hier dat je je moet leren je benen stiller te houden. zelf heb ik er ook veel moeite mee. miss is het idee veel overgangen te rijden zodat je paard scherper wordt op jou been terwijl jij je been probeert stil te houden, ik oefen dit vaak zelf ook. probeer ook je handen bij elkaar te houden maar ik vind het er verder heel goed uitzien, jullie zijn een leuke combi :D

succes ermee!

bedankt ! ja die benen en handen. heb morgen wedstrijd dus dat word waarschijnlijk wel weer even gefilmd. vind het zelf al een stuk beter gaan. :)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:09

Ten eerste; wat een prachtpony heb je onder je kont! Mag je trots op zijn.

- Voel je niet aangevallen, afgekraakt oid - Van je benen en handen, dat weet je zelf ook wel. Dus daar voeg ik niks meer aan toe. Máár wat ik niet begrijp, vanwaar die krul? Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat nageefelijkheid voorkomt uit voorwaarts neerwaarts. Hij is niet voorwaarts, dus dan kan 'ie ook niet op de juiste manier neerwaarts zijn. Waarom houd je niet op te pielen en gewoon aan twee benen en twee teugels rechtuit rijden? Je hebt de basis nog niet onder de knie met die pony, waarom dan toch verdergaan? Je wil de topsport zei je zelf, prima doel! Vooral zo voor ogen houden, maar dan moet je toch wel even goed bij jezelf gaan nadenken. Hoe wou je de topsport in als je de basis nog niet voldoende voor elkaar hebt? Vroeg of laat zal je toch tegen een muur aanlopen. Eventueel even tijdelijk geen wedstrijden meer om 'm met alle tijd van de wereld goed voor elkaar te krijgen?
Overhaast 't niet zo. Je hebt nog alle tijd!

Succes in ieder geval.

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:33

Wauw wat een leuke pony! Het ziet er erg goed uit vind ik hoor!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 21:51

Maaik schreef:
Ten eerste; wat een prachtpony heb je onder je kont! Mag je trots op zijn.

- Voel je niet aangevallen, afgekraakt oid - Van je benen en handen, dat weet je zelf ook wel. Dus daar voeg ik niks meer aan toe. Máár wat ik niet begrijp, vanwaar die krul? Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat nageefelijkheid voorkomt uit voorwaarts neerwaarts. Hij is niet voorwaarts, dus dan kan 'ie ook niet op de juiste manier neerwaarts zijn. Waarom houd je niet op te pielen en gewoon aan twee benen en twee teugels rechtuit rijden? Je hebt de basis nog niet onder de knie met die pony, waarom dan toch verdergaan? Je wil de topsport zei je zelf, prima doel! Vooral zo voor ogen houden, maar dan moet je toch wel even goed bij jezelf gaan nadenken. Hoe wou je de topsport in als je de basis nog niet voldoende voor elkaar hebt? Vroeg of laat zal je toch tegen een muur aanlopen. Eventueel even tijdelijk geen wedstrijden meer om 'm met alle tijd van de wereld goed voor elkaar te krijgen?
Overhaast 't niet zo. Je hebt nog alle tijd!

Succes in ieder geval.

ik heb niet alle tijd ;) we hebben een lease contract van 2 jaar. we doen nu qua wedstrijden ook rustig hoor. ik ga pas m starten als hij beter aan het been is :)