Het effect is dat door de uitspraken zoals black magic en paardrijden, of het voorbeeld van het vermenselijken (wat volgens mij paardrijden 100% is.. dat vermenselijken) aangehaald wordt en overkomt als een sneer.
Rijden op biomechanische hulpen, flikker op man, we rijden en gaan om met dieren. Levende wezens die op zeer uiteenlopende manieren kunnen worden 'gebruikt'. Dat is voor mij vermelselijke van dieren, ze geschikt maken voor het menselijk gebruik.
Dit moet, dat hoort, zus zij DE hulpen en het is zoals het is.
Ja, klopt de Volvo motor is de Volvo motor en zal uit zichzelf weinig doen. Een paard leeft, en beweegt. Ook het gebruik ervan zal verschillen.
Als ik me superieur ga opstellen roep ik weerstand op, en dat kan ik begrijpen ook. Als ik me gelijkwaardig en belangstellend op stel gebeurt er iets anders, iets boeiends.
Dat laatste is, denk ik, wat handig is met paarden. Want die dieren kan ik maar heel beperkt iets uitleggen. Mensen wel, maar paarden niet. Mensen hebben geweten, paarden niet.
Met alle liefde Professor zou ik u nog serieus willen nemen maar ik kan het niet meer opbrengen, uw stijl en woordkeuze zijn niet prettig vind ik. Zo is het voor mij tijd verdoen als uw trouwe dienaar die als een vlieg op een ... * censuur* er omheen zwermt (ik zie zijn berichten niet meer, wat overigens héél prettig is). Alles bij elkaar maken het geheel tot een vertoning waar ik langzaamaan alleen maar om kan grinniken.
en weer denk...Och, arme mensen. Sneu.
Ze, U en uw dienaar, zouden namelijk best boeiend kunnen zijn. Maar ik hou me liever bezig met mensen die een dialoog aan willen en durven gaan. Vnauit respect en op gelijkwaardige basis. Dat is leuk, en paarden en de vele mensen zijn ook leuk. Er is zoveel veelzijdigheid, ik ben trots dat ik nu leef en zo van anderen steeds weer wat nieuws leer.
Alleen met u en uw dienaar die zich opstelt als een ongeleid projectiel voelt het alsof ik, en anderen, spreken met de belastingdienst, alles is geregeld en er is geen compromis mogelijk.
Prima, beetje jammer, maar wees er gelukkig mee.
want soms denk ik dat ik de énige ben die probeert een compromis te vinden tussen al die theoerieen en de praktijk.
...echt wel, maar ja het staat er al, kan er nu niks meer aan doen.
Heerlijk om te zien.