Expres-zo (v. Holland) nogmaals bij HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:41

Irma_Maandag schreef:
Maggie_Eddy : heel alerte opmerking. Had ik persoonlijk nog niet eens op gelet. Terwijl als het nu achter het bit blijft haken je bijna zeker een smakker maakt (met paard en al).

Dank je! Ja is zeer zeker gevaarlijk! Ik kon het eerst niet goed zien, en toen er later nog een stand foto werd geplaatst met de eigenlijke bedoeling om de ligging van het zadel te bekijken, kon ik het duidelijk zien. Ik heb het zelf ook ooit 1 x zo gedaan (lees: 6 a 7 jaar terug ofzo?) en kreeg op m'n lazer van de instructrise. Sindsdien let ik er dus heel goed op, ook bij de andere stalgenootjes ;)
daarbij heb ik 2 jaar op een springstal gewerkt, is nu wel automatisme ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:44

Ach, aldoende leert men, als men tenminste leren wil ;)
(zie ook mijn onderschrift....)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:47

Margoot schreef:
Golan schreef:
Ik vind trouwens dat Expres-zo in het vorige topic een stuk beter springt, maar daar heeft ie een ander zadel op, misschien drukt ie daarom nou z'n rug zo weg??

Meen je dat? :oo Ligt dit zadel niet goed?
Afbeelding

nee zo kun je dat moeilijk beoordelen..dat moet je voelen en kijken van dichtbij.
Een ding weet ik wel hij ligt te ver naar voren.
verder vind ik de sprong echt niet natuurlijk ogen. Maar ik snap dat je je best doet! En eerlijk is eerlijk menig bokkers durven niet zo hoog. Kijk toch eens goed naar je basis, lef voor het hoge werk heb je al. Als de basis wordt verbeterd heb jij de ingredienten voor een goede springruiter!

succes!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:49

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is namelijk niet de bedoeling om aan te geven dat je ergens geen commentaar op wil.