Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

Het is ook uiteindelijk de bedoeling dat ze meer horizontaal komt, dat ze meer van achteren aan het werk gaat en dat we een fijne rechte amazone zien
Jij weet dat het stapje voor stapje moet, jij weet hoe het zit, verdedig je zelf niet zo, je bent niemand een verantwoording schuldig.
Dit heeft te maken met beide karakters, bepaalde onzekerheden, missen van een goed zadel en ga zo maar door.
WowAmigo schreef:Robijntjah schreef:Dan krijg ik meer spanning in mijn been waardoor zij er weer doorheen loopt.
Die snap ik niet? Jij geeft een tikje met je been en dan?Robijntjah schreef:In mijn hand een ophouding mag ik zowiezo niet en werkt bij dit paard ook alleen maar averechts.
Wat doet ze dan?

. Denk dat het grote verschil is dat jij enorm veel tijd aan de basis besteedt met dit paard, en het misschien nog langer duurt dan 'normaal' omdat jezelf ook tegelijkertijd veel moet leren. Ik denk ook niet dat het paard hier snel allerlei beenproblemen van gaat krijgen, eerder de paarden die meteen in de krul getrokken worden
. Robijntjah schreef:Been: Ik moet mijn been lang maken en ontspannen en dmv mijzelf weer lang maken zou mijn been eraan moeten komen. Helaas lukt dit mij dus (nog) niet waardoor als ik ga tikken met mijn been, mijn paard er alleen maar tegenin gaat hangen.

2005 schreef:Nou, laat ik dan maar zeggen dat ik wel denk dat je goed les hebt. Je geeft zelf ook toe dat je zelf nog heel veel moet leren, dus volgens mij ben je helemaal niet meningen van anderen aan het wegwimpelen. Denk dat het grote verschil is dat jij enorm veel tijd aan de basis besteedt met dit paard, en het misschien nog langer duurt dan 'normaal' omdat jezelf ook tegelijkertijd veel moet leren. Ik denk ook niet dat het paard hier snel allerlei beenproblemen van gaat krijgen, eerder de paarden die meteen in de krul getrokken worden
.
Ik denk dat als je met veel rust en consequent rijden nog best ver met dit paard kan komen. Het is een leuk beest!
Zelf inderdaad constant werken aan het rechtop zitten. Ik zou het paard zelf nog wat meer rechte lijnen laten lopen (of ik heb precies alleen maar de filmpjes met voltes gezien). Overgangen oefenen van stap naar draf kan je ook meenemen om het paard iets meer op zijn achterhand te krijgen, zonder dat het 'teveel' voor hem wordt. Kan jij daarbij meteen mooi oefenen om dit op je zit te doen, zonder aan de teugels te zitten.

Ik ben zo gefocusd op die lengtebuiging dat ik dat af en toe wil vergeten.
Robijntjah schreef:Voorwaarts reageert ze wel, ik heb het over 1zijdige druk zeg maar.
Druk opbouwen gaat wel, maar daar ben ik zelf nog (te) voorzichtig mee, dit komt voort uit mijn angst om fouten te maken...
Is idd een aandachtspunt
De 1e dag gaat dit beter dan de andere

) maar we hebben het fijn afgesloten dus idd een werkpuntje

Robijntjah schreef:Oohja, je vraag, aan mijn hand, zij moet mijn hand meenemen, haar kaak blijven openen, aan mijn hand komen dus
Aan de hand gesteld
) Robijntjah schreef:Eerst even over die ophouding, die gebruik ik in mijn rijden niet. Verder geen uitleg over, gebruik ik gewoon niet.
Mijn vorige instructrice heeft het eens geprobeerd op Zeliet en het gevolg was al na 2 seconden schudden van heel ver boven naar heel ver beneden met dat hoofd, en ik ken haar, als ze dat gaat doen, berg je maar. Dus dat ging niet door

Alleen is onze bak momenteel bevroren en ondergesneeuwd