Groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Re: Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:09

quote nog effe want niemand leest geloof ik.
Wij hebben dit topic geopent, omdat wij eigenlijk geen raad meer weten. Mishandeling is te ver gezocht, maar er is wel wat gaande. En ja, daar zoeken wij tips voor op het internet. Of het nou dom is of niet, wij zetten de stap. Het gaat er dus om dat ze naar mijn (ons en wel iets meer) idee gewoon wel goed kan rijden en gewoon kei aardig is maar de pony loopt er totaal bij haar vandoor en is gewoon opeens een heel ander paard. Dit is zonde voor het paard en ook voor het meisje. Wij noemen geen namen, en er zijn sowiezo al 3 meisjes in onze klas die géén les hebben en een tinker hebben. En buiten af, kennen we er nog wel een paar. Wij dwíngen haar zéker niet! om op les te gaan, maar hebben het wel al een keer gevraagt waarop we een heel vaag antwoord krijgen; dus en daarna hebben we ons mond niet meer er over open getrokken. Maar wel tegen haar gezegt; ''strx als je op les zit, heb je misschien wel een geweldige band met je pony!'' (zoiets dan hé, niet precies hetzelfde, maar zoiets, voor 't geval dat wel iemand mee kijkt) want ze zit diep in de nesten en wil het liefst een zelfde band met haar pony als wij. Logisch! Over dat 'penny' ben ik het gewoon hartstikke niet eens. Ook al zijn wij wel penny's volgens jullie. Dus als wij iemand kwetsen volgens jullie omdat we over dierenmishandeling beginnen mogen jullie ons ook uitschelden en kwetsen? Dat is wel erg achterbaks!
Wij willen gewoon tips hoe we dit het veiligste en normaalste met haar kunnen over hebben. En wat zouden jullie doen in dit geval?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:11

jillyz199 schreef:
Miepie1980 schreef:
Zeg, je mag wel iets netter reageren. Geldt voor jou en ook voor wat anderen.

Maar goed, wil je vriendin er op blijven rijden dan moet ze les nemen met die pony. En dan niet van jullie maar van een gediplomeerd instructrice.

Anders lekker laten rusten. Niet mee bemoeien. Niet jullie pony, zij wil geen advies, dus niet jullie probleem.

Ik geloof niet in pony's die een hekel hebben aan 1 iemand en dus die er af gooit en een ander niet.

Een andere oplossing zie ik ook niet.

Ja sorry, voor het wat aangevallen praten. Maar voor penny's uit gescholden worden is ook niet oke.
Ja, we hadden al gevraagt of ze op les wou samen met ons. Maar dit wil ze niet.

Vind jullie reactie erg raar,
zou het dus echt niet waarderen als er zo over me
gepraat werd, en dit kan ik ook zeer zeker geen vriendschap noemen,
inderdaad penny alarm!

xx

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:11

Hou aub even je bek over dat penny alarm.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:12

Zo zeg..... 14 jaar zei je??
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-12-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

.

LYSANNO

Die heb ik al gelezen. En ja, dat zal kunnen idd!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:14

.

Janiniie

Pardon met je bek? Verkeerde opvoeding gehad? Je zet iets op internet, dan kan je reacties verwachten? Wel kritiek geven, maar geen kritiek kunne verdragen?

Florale

LYSANNO schreef:

Als je ook op deze manier tegen je vriendin praat begrijp ik dat ze niet luistert.Voor de rest proberen sommigen goede adviezen te geven en dat wordt zo van de tafel geveegd..........
Ik denk dat jullie eerst maar naar jullie zelf moeten gaan kijken en daarna naar een ander.

Tevens heb ik getemd
Laatst bijgewerkt door Florale op 03-12-09 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:15

Sorry, maar ik tem. Vind dit taalgebruik helemaal niks voor een meisje van jou leeftijd (de arrogantie). Leer eerst maar eens even normaal om te gaan met kritiek.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:16

Ja idd. Respect tegen over anderen mag wel idd. Doe niet als of ik minderwaardig ben omdat ik toevallig een 'penny' ben.. en dat ik het dan slechter dan jullie weet en dat ik met dit en dat fout zit. Wat een respect! super!

_danieke_

LYSANNO schreef:

zal ik jou eens een tip geven ?

ga niet met zo'n houding hier iets op bokt posten, en al helemaal niet op zo'n arrogante manier.
ten tweede zou ik toch eens even volwassener reageren, zonder te schelden.

en de derde tip, ga iemand anders vervelend met je penny verhalen.. en ga lekker verder met het rijden en alles waar jullie toch zo goed in zijn.

en ja je bent op en top penny :)

LYSANNO

hittepit_12 schreef:
LYSANNO schreef:

Als je ook op deze manier tegen je vriendin praat begrijp ik dat ze niet luistert.Voor de rest proberen sommigen goede adviezen te geven en dat wordt zo van de tafel geveegd..........
Ik denk dat jullie eerst maar naar jullie zelf moeten gaan kijken en daarna naar een ander.

Tevens heb ik getemd

Ze luistert wel..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:17

LYSANNO schreef:
Wie the fock zegt dat ze ons negeert? als ze ons nog telkis vraagt of we op haar pony mogen willen rijden.

Wie the fock??? Omg, jullie hebben nog heeel veel te leren. Over hoe je je netjes gedraagt bijvoorbeeld.......
Want uitspraken als "hou je bek" en "kop houden over dat penny gedoe", maak je je niet populair mee een zorgt er niet voor dat mensen je serieuzer gaan nemen...
Afijn, jullie rijden op hoog niveau, hebben tientallen ponies om te rijden en rijden alle wilde paarden in. Waaaar maken jullie je dan druk om? Wat is het punt?
Overigens zou ik heel graag wat foto's zien van jullie M ponies met jullie erop.... gewoon benieuwd! Knal ik ook wat foto's online van toen ik 14 was en een lekekr eigenwijze pony had aar ik met een beetje geluk op kon blijven zitten. Ik reed haar niet nageeflijk, reed lekker buiten, lag er iedere week wel 7 keer naast maar heb er prima van leren rijden.....

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:17

_danieke_ schreef:
LYSANNO schreef:

ga niet met zo'n houding hier iets op bokt posten, en al helemaal niet op zo'n arrogante manier.

en de derde tip, ga iemand anders vervelend met je penny verhalen.. en ga lekker verder met het rijden en alles waar jullie toch zo goed in zijn.

en ja je bent op en top penny :)
Thankyou!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:18

LYSANNO schreef:
Ja idd. Respect tegen over anderen mag wel idd. Doe niet als of ik minderwaardig ben omdat ik toevallig een 'penny' ben.. en dat ik het dan slechter dan jullie weet en dat ik met dit en dat fout zit. Wat een respect! super!

komt mischien omdat jullie al heel arrogant en zelfverzekerd begonnen zijn.. en vooral achterbaks.. en later geen goede verklaringen hebben en argummenten ?? schelden is een uiting van zwakheid :n

Calanddra

Jullie zijn pas 14 maar doen net alsof jullie alles weten en net Anky zijn. Dat jullie dat paardje wel kunnen rijden en zij niet, etc etc. Dus ja, door de manier waarop jullie het brengen komt het over als Penny :Y)

Dat jullie wel met de tinker kunnen rijden en zij niet heeft niks te maken met een band met het paard. Dit heeft te maken met dat jullie zelfverzekerd zijn en zij onzeker. En door jullie gedrag wordt dit alleen maar erger. Ik zou haar zelf er niet meer op aanspreken, maar enkel naar haar ouders gaan met advies over grondwerk lessen.

Bonita_Bon

LYSANNO schreef:
hittepit_12 schreef:

Tevens heb ik getemd

Ze luistert wel..

En net luisterde ze niet en 'nergeerde' ze jullie gewoon (ik wil het best quoten hoor als het moet)

Brainless

Respect houd ook in dat je vragen normaal beantwoord.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:19

LYSANNO schreef:
"]

en ja je bent op en top penny :)[/quote]Thankyou![/quote]

Ik luister niet, ik ben even oud, maar verlaag me niet tot hetzelfde belabberde niveau :)
Voor de rest, ga inderdaad lekker verder met je handels paarden, waarom zou je
dat kind helpen als je der toch niet mag?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:19

Ik wil gewoon tips wat we moeten doen, kom op, en niet ''penny alarm'' enzo horen. Wie word daar nou beter op?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:20

Ik kan hier toch niks mee, of nouja wij. Samen met Jillyz199.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:20

Tja wat oet je hier nu mee.......................
Ik stel me nu 2 pubermeisjes voor die denken dat ze alles weten en alles iemand niet doet wij zeggen dan is het fout want zij hebben gelijk.
En dan jullie antwoorden waar is dat voor nodig?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:21

LYSANNO schreef:
Ik wil gewoon tips wat we moeten doen, kom op, en niet ''penny alarm'' enzo horen. Wie word daar nou beter op?

als je gewoon tips wou. had je anders moeten beginnen.

en als je toch zo goed bent, waarom dan tips vragen aan zo'n simpel paardebn forum als bokt ?? jullie zijn toch veeeeeeeeel beter :o