FireScorpion schreef:KiWiKo schreef:oeh FS de laatste zin klinkt wat gefrustreerd..........
Ik persoonlijk heb het geluk gehad altijd hele goede smeden in mijn omgeving te hebben, zoals je weet ben ik best eigenwijs......
maar ik heb persoonlijk nooit mijn hoefsmid de schuld gegeven als het rijden niet ging, IK ben de schuldige als het rijden niet gaat...... niet de smid, niet de va, niet het zadel, niet het bit, niet de temperatuur, niet het neefje van de buurjongen......IK
Helemaal mee eens. Al liep mijn VZ paard wél 2 dagen kreupel omdat de hoefsmid zn straal te diep had weggesneden. Dus het ligt zeker niet altijd aan de hoefsmid, maar soms ook wel.
Ik schreef over peesblessures. Over uw hoefsmid kan ik geen mening vormen, ik was er persoonlijk niet bij aanwezig. Ken wel een hoefsmid die de straal voor de helft had weg gesneden, is dat ik het zelf gezien heb. Die was druk met kletsen, achteraf bleek de hoefsmid geen enkele opleiding gevolgd te hebben en diploma te bezitten. "hoefsmid" en eigenaar wisten het weer beter, nadat ik de bloeding had gestopt met het dicht branden met een heet ijzer. Ik heb me er niet mee bemoeid, einde van het liedje was dat ik na veel verschillende beslag met orthopedisch beslag alsnog kon beslaan. De eigenaar heeft de "hoefsmid" aangeklaagd en gedaan, maar dat was naar mijn mening onterecht de eigenaar heeft het zelf toegelaten en om gevraagd. Met het paard is alles goed gekomen, geen zorgen.

, vrijheidsdressuur.
(nee dit is geen commentaar of aanval richting u aangezien u daar schijnbaar zwaar tegen schijnt te zijn......)