Mabel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Mabel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:00

@Wildgirl: Evi krijgt les van iemand die volop in de Friezen zit dus dat zit wel goed ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 23:27

Suzan_kalim schreef:
@Wildgirl: Evi krijgt les van iemand die volop in de Friezen zit dus dat zit wel goed ;)

Nou in dat geval zou ik me nog maar eens achter de oren krabben of die instructie wel zo goed is; ik zou me diep schamen als een lesklant van mij op zo'n paard zo zou rijden.
Dat is niet persoonlijk naar zowel ruiter als paard toe maar gaat om de combinatie van verschillende dingen; dat is je verantwoordelijkheid als instructeur.
En nee, niet al mijn lessers rijden met een wow zadel en starten ZZ zwaar, de basis is echter wel goed.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:39

Hmm, Zadel ligt inderdaad niet lekker...

Maar de weke rug.. Ik zou je aanraden met een chambon te gaan longeren, zeker 3 x in de week..
Deze vraagt het paard voorwaarts neerwaarts, en hiermee kan je de rugspieren wat trainen.. Doordat jij er dan niet op zit, (plus dat zadel dat niet erg lekker ligt) kan het paard zijn rug wat gaan bollen.. Als je hier consequent goed mee traint zal de weke rug minder worden.
Als jij er nu op gaat zitten met een slechtpassend zadel, gaat dat paard nooit over zijn rug lopen en zijn rug bollen, dat lukt heb gewoon niet..

Ken een paard die ook zo'n rug had en hebben ze veel gelongeert met chambon en heeft veel vooruitgang laten zien :)

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:04

Het is een leuke fries, een fries met nog een oud uiterlijk, ze worden tegenwoordig steeds meer kwpn waar natuurlijk ook niets mis mee is, maar het moet een afzonderlijk ras blijven! leuk paardje dus :) Hij mag nog wel wat nageeflijker hij spant zich wat, dit kan (zoals sommige bokkers zeggen) door het zadel komen, maar ook door dat je hem niet goed los rijdt. hij spant zich dus kun jij proberen los te rijden met bijv. verlichte zit in de draf en galop. Zo verlicht je de rug. zorg wel dat je middenste spier in de hals blijft zien! Als hij zich dan heeft ontspannen kun jij hem makkelijker nageeflijk maken!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:22

Ik heb een nieuw zadel! vandaag voor het eerst gereden ermee! Ging echt super goed.
Mij beugels zijn 2 gaatjes langer dan in mij oude zadel!
Ik heb nu een wintec 500 dressuur zadel met een normaal tot wijde boom! Ligt echt als een huis!
Ik heb nu al zadelpijn :o
Het zit echt stukke beter, alleen had niemand tijd om foto's te maken! Misschien aankomende week en anders na mij vakantie pas!

Ik hou jullie op de hoogte!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:10

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!! Nu snel verse foto's zodat we mee mogen genieten van jullie verbeteringen door een fijn zadel ;).

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:53

Wat goed zeg! +:)+ Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:05

Goed dat je nu een nieuw zadel hebt gekocht!
Ben ook wel benieuwd naar foto's hoe het erop ligt!

DON__RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:24

Dieper in het zadel gaan zitten, en ik zou de beugels wat langer maken...
en het zadel is ook net te klein voor jou hoeveel inch is het zadel??

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:26

Ik lees nu pas dat je een nieuw zadel hebt, ik ben benieuwd naar de rijfoto's.
Fijn dat je zo snel nog aan een goed zadel bent gekomen, daar ga je veel plezier van krijgen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:01

Ten eerste leuk paard.
verder zit je zadel idd te ver naar voren en ik zit jij helemaal achterin het zadel waardoor je onmogelijk netjes rechtop kan zitten,
je onderbenen mogen een wel een stukje naar achter en je handen soms wat rechterop.
die halthoud foto vind ik alles behalve netjes, en dan te spreken over je houding.
maar ik denk dat je dat zelf ook wel ziet, benen naar voor gestoken, je zit helemaal achterin het zadel. handen naarvoren gestoken, en je zit weat voorover.
probeer eerst aan je eigen zit te werken voordat je haar nageeflijk wil laten lopen.

Succes :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:43

wat maakt je paard een ruime pas in de voorhand. Hierdoor lijkt de voorhand ook iets te zakken (dan bedoel ik niet nagevelijk maar echt de hele voorhand). Denk iets meer tempowisselingen rijden..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:19

Wauw wat een leuk dier!! Wat toont ze lief en werklustig, ze komt heel betrouwbaar over zo vanaf de foto!

Vind het rijden er netjes uit zien, erg temperament vol... Het enige waar ik me aan stoor is je houding maar dat kan komen omdat je zadel veel te ver naar voren ligt (voor zover ik het van de foto kan zien) daardoor zit jij te ver achterin je zadel, teveel op je lepel...