Heb niet alle berichten gelezen maar zal je proberen te helpen, heb ik iets herhaald hier mijn oprechte excusses

.
Het valt mij op dat je paardje zijn achterhand neit onder de massa plaatst. Dit kun je rechtrichten door allemaal oefeningen die ik je
graag zou uitleggen maar helaas niet de tijd voor heb. Toevallig heeft iemand wel zijn dagen goed besteed en het netjes uitgelegd op een site
http://www.paardenbegrijpen.nl/content/view/1117/210/Hier vind je veel informatie en oefeningen. Als jij echt met je paardje goed aan de gang wil lees dit goed door, print het uit en lees het voor je
begint nog 300 keer

. Ook is het handig iemand bij te hebben die je hierbij kan helpen en dus mogelijk meer ervaring heeft op dit gebied.
Verder wil ik je inderdaad vragen niet teveel over zijn nageefelijkheid in te zitten want met een rechtgericht paard dat zijn achterhand goed gebruikt
zal hij zelf ook meer inbuigen en dan op de juiste plaats van de hals en uit ontspanning

. In plaats van uit spanning en dwang en met de knik eigenlijk neit op de goede plaats.
Achter hand kan je trainen door; blakjes/sprongen/overgangen/schijnovergangen en trainen,trainen en he een idee Trainen

.
Ook is het handig dat wanneer je de draf er goed in hebt je de galop goed oefent en niet teveel je paard probeert op te vangen.
Laat het hem eens zelf uitzoeken en probeer met lichte hulpen hem een aanwijzing te geven hoe hij het beter kan doen.
Bij een training en helemaal om de achterhand te trainen blijk 1/ stap , 1/4 draf en 2/4 te galloperen. (kwart,kwart en halfe tijd).
Verder wil ik je de tip geven niet constant op stelling te rijden. Leer je paard ook rechtuit rijden (heeft ook weer met bovenstaande te maken).
Speel met je soeplesse door middel van slangevoltes, stelling en contra-stelling, buiging (lengte) en probeer hem dit lekker over zijn rug en ontspannen te laten doen.
Een zadel zou het rijden voor beide misschien ook wel comfortabeler zijn

verder wens ik je veel succes en sterkte toe