met 2 personen op een pony, kan dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Re: met 2 personen op een pony, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 08:04

Ja.. dat snap ik ook niet helemaal. :=
Waarom zal voltige wel mogen en even een rondje achterop niet?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:44

LYSANNO schreef:
telkis

TELKENS

tip: spelcheck.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 08:45

mag ook. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:46

ach zo af en toe eens voor de lol kan nul kwaad :)

ik zie het probleem niet echt :)

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:48

het is gewoon voor de Lol. Het moet kunnen :). Pony heeft ook niet elke dag zin in intensief rijden.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:57

Om even in te haken op de voltige...

Je mag met maximaal drie mensen op het paard en pas vanaf de hogere klasses. Daarbij is er een limiet gesteld aan het aantal oefeningen dat met drie personen mag worden uitgevoerd en is de derde vaak een weinig wegend iemand. Vroeger was dit wel anders, maar juist om het welzijn van het paard zijn hier grenzen aan gesteld!

Ik ben van mening dat een forse D-pony best twee personen met een totaalgewicht van rond de 100kg kan dragen, maar het moet geen dagelijkse gewoonte worden en niet te lang duren, want het is best wel zwaar!

Het is alleen een beetje moeilijk beoordelen van achter de computer, want iedere situatie en ieder paard is weer anders, dus gebruik vooral zelf je gezonde verstand!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:03

Ik weeg zelf 48 kg, en ik laat soms ook mijn vriendin achterop mijn tinker. Hij vind het niet erg ofzo en bij mij is het toch uitstappen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:46

Ik deed het wel eens op mijn fjord samen met een vriendin erop.
was altijd erg leuk :D

Heb ook wel eens samen met mijn zusje op mijn KWPNer gezeten toen ze nog klein was :D

zolang je geen gekke dingen gaat doen kan het best..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:52

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:56

Joh, een pony/paard staat *gemiddeld genomen.* 21uur lekker iets voor zichzelf te doen in de stal/wei.
die 5/10minuutjes moet hij dan maar even ''zware arbeid'' verrichten hoor. :+
Arme poownie. :Z

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:01

moet je niet bij álle ponys proberen lijkt mij, sommige ponys vinden dat hartstikke eng.
zoals mijn pony dus ik zou het niet durven ben nog niet van plan om dood te gaan :P door een of ander ongeluk.....
maar als je pony het niet eng vind en jullie wegen niet al te veel zou ik het gewoon doen hoor, afentoe moet kunnen niks mi smee

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 07:38

Ja, gewoon af en toe. Heb 't nu trouwens niet meer gedaan, aangezien die andere reacties dat het wel slecht is.. Dus ik kijk het nog even aan! :)

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:37

Beetje krom door de bocht geredeneerd dat een pony het merendeel van de dag niets hoeft te doen en dan dus best wel even zwaar kan werken... Met een kort moment van overbelasting kun je ook heel veel stuk maken!!!
Nogmaals, iedere situatie is anders, dus gebruik gewoon je gezonde verstand...

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:14

als de pony het leuk vind zie ik hier geen probleem in hoor. Maar natuurlijk niet elke dag doen.

Xadyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:46

LYSANNO schreef:
Ja, gewoon af en toe. Heb 't nu trouwens niet meer gedaan, aangezien die andere reacties dat het wel slecht is.. Dus ik kijk het nog even aan! :)

ah meis trek het je niet aan en doe gewoon wat je zelf wilt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:50

Haha ik ging ook wel is achterop zitten bij iemand xD Was maar voor 1 of 2 keer, en het paard had er geen last van.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:57

wij doen het ook wel eens, niet regelmatig ofzo, maar gewoon een keertje voor de lol zal niet zo erg zijn denk ik.
wij hebben zelf tinkers. ben zelfs een keertje met 5 kleine kindjes een rondje wezen maken. Ik er naast en al die kindjes helemaal blij(ze waren niet ouder dan 6 jaar). Paard vond het allemaal geen probleem hoor!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:03

ik deed dit voorheen wel vaker!
samen met mijn zus op mijn paard dan wel alleen stappen..
mijn paard is een warmbloed maar niet dunnetjes gebouwd ofzo :Y)
kan opzich prima vind ik maar je moet er wel bedenken dat de gene achter je veel minder stevig zit!
sinds wat er de laatste keer is gebeurd ga ik nooit meer met zijn tweeen op een paard...
ik ging namelijk met mijn neefje samen op mijn paard rijden
mijn neefje zit zelf op paardrijden en is een licht gewicht!
dus ik dacht even een klein galopje wat we wel vaker hadden gedaan met alleen mijn neefje dan he;)
maar mijn paard gaf een vreugde bokje... doet hij wel vaker :Y)
waardoor mijn neefje zijn gewicht verloor mij er mee aftrok wij vielen beide op een schelpenpad plat op onze rug..niet echt fijn kan ik je vertellen :? waardoor mijn paard er zo van schrok
dat die keihard er vandoor is gegaan |(
nooit meer dus!!

maar nu wil ik je eigenlijk niet bang maken
maar ik zou het inderdaad alleen bij koudbloedige pony's doen of gezonde paarden dus ;)
om nou te zeggen dit kan absoluut niet op een paard vind ik een beetje flauwe kul
ik bedoel (wil niet banketstaaf klinken) maar in films doen ze dat toch echt wel met 2 volwassen kerels
en als dit nou zo slecht voor een paard was geweest hadden we dat allang gehoord en was
er allang en 1 over ander protest tegen geweest!!!

maar dat neemt niet weg dat natuurlijk het welzijn van het paard voorop staat!
en je gewoon heel voorzichtig moet zijn! en je paard moet het natuurlijk ook leuk vinden.....

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:49

Marloez schreef:
Ik zie het probleem niet hoor. Paarden zijn zo ontzettend veel sterker dan men denkt. Mensen behandelen hun paarden hier soms net als kasplantjes. :P Als je nou zware oefeningen zou gaan doen door mul zand, of een heel springparcours afging, ja dan is het een ander verhaal. :D Maar dit kan écht geen kwaad hoor!

Inderdaad. Hier ga ik in mee, aangezien ik het zelf ook nog wel eens doe. Niet vaak, maar gewoon soms. Mijn paardje staat ook dag en nacht buiten, ook in de winter. Uiteraard wel met een schuilstal, maar hij is een E pony geloof ik, en is behoorlijk fors voor een kruising AV. Hij ook ontzettend sterk, en heeft ons er nog nooit afgebokt, toen wij met zijn tweeen erop gingen. Eigenlijk kan je het ook niet zomaar zeggen. Je weet niet eens hoe dat paardje eruit ziet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:04

Ik ga mee met Kiwiko, beetje lol met je knol moet kunnen.
Je kunt mij en een vriendin bijv. ook zo tegenkomen:
http://i213.photobucket.com/albums/cc15 ... 1254495745

Dikke pret voor drie, en als we een zadel hadden gingen we ook gewoon galoperen. Overigens, dat was alleen in het bosje, we hadden voor de rest gewoon een fiets mee, het moet wel lol MET je knol blijven en niet lol ten koste van je knol. :)