Tamor07, ik zie in je profiel dat je 15 jaar oud bent. Sportpaarden? Je doet voor je lol wedstrijden, neem ik even aan? Nou prima, maar ik vind de term 'sportpaarden' hier op bokt wel eens wat overdreven, eerlijk gezegd. Ik heb ook vriendinnen en kennissen die graag aan wedstrijden doen, daar serieus mee bezig zijn, hun paarden staan ook veel op stal, maar die gooien niet meteen met de term 'sportpaard', hoor.
Ze hebben hun paarden gewoon voor de lol, omdat het hun hobby/passie is, net zoals ik dat met mijn eigen recreatiepaard ook heb. De passie zal er vast niet meer of minder om zijn.
Het kan trouwens best dat jouw paarden het niet trekken in de natuur. Maar hebben we het nou over de natuur of over zo natuurlijk mogelijk houden? Want dat is ook weer een enorm verschil, nietwaar? Zo trekt de mijne het niet om van 'oerpony' die zijn hele leven al buiten leeft, ineens binnen te moeten staan (in zijn eentje) met dekens e.d.
Ik hoor overigens wel in een huis

. Ik ben graag buiten, maar ik heb geen wintervacht en mijn eten groeit helaas allang niet meer in de natuur hier in NL (ik ben vegetarisch).