Rody01 schreef:Het probleem is opgelost voor de zoveelste keer. Paarden tandarts is langsgeweest, hoofdstel versteld en door deze instructrice. Ze legt het allemaal heel fijn uit, en heb nog nooit zooo goed les gekregen. Jullie zouden eens zo'n les krijgen. Alles wat ik heb geleerd, blijkt nu dus juist heel anders te zijn. En dan vooral met buigingen etc.Ik ga dus niet bij deze instructie weg. Ik neem nog 1 lesje, en dan ga ik thuis lekker rustig zonder zadel uithobbelen. Ik hou van mijn pony en begrijp me, ik zou haar nooit pijn willen doen. Als mijn pony iets vervelend vind, maakt ze het goed duidelijk! Begrijp me. Dan zou ze er de hele les vandoor gaan, en de hele tijd door bokken.
Alles wat je hebt geleerd blijkt anders te zijn, vooral buiging zeg je.... nou ik denk dus dat je weer even terug moet gaan naar hoe je hiervoor bezig was zonder deze instructrice. Misschien loopt ze dan wel beter?
Een goed zadel voor een drachtig paard vinden is heus niet zo moeilijk, goeie zadelmaker er bij en klaar.
En zomaar een Wintec 500 kopen zal ik niet doen, laat hem echt nakijken of die goed ligt. Je wil toch zeker niet dat je je mooie jonge paardje over een jaar niet eens meer een zadel op kunt gooien door nare zadeldrukken? Geloof me meid, ik heb een paard verzorgt die jarenlang een verkeerd zadel had... die is nu echt niet leuk meer met opzadelen
Ik wens je veel succes met je leuke paardje, en probeer echt wat advies op te volgen... proberen kan altijd! Of neem eenmalig een andere intructrice.... misschien zie je het zelf dan wat beter in. Of ga zelf kijken als iemand anders er op zit mét en zonder de elastieken, en zie het fijne verschil bij zo'n jong beestje. Succes!