Robijn (KWPN x fries) met filmpjes @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:41

Puchje schreef:
Ik weet dat Jolijn regelmatig longeert (2x in de week), ik weet ook dat ze dat doet zonder touwtjes.
Balkjes op de grond is heeeel goed idd :)

Misschien dat ze juist wél met touwtjes zou moeten gaan longeren dan.
Ik zie ook een paard wat zelf zoekt in wat voor houding hij moet lopen en een amazone die totaal niet duidelijk aangeeft
wat ze daarmee wil. Té streng is niet goed, maar onduidelijkheid brengt je ook nergens!
Bovendien zou het voor het ruggebruik en de balansontwikkeling van het paard veel beter zijn als je duidelijkere hulpen gaf.

Leuk paardje verder, veel succes ermee!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:52

Renske_ schreef:
kijk bv eens naar foto 8, 9, 10 en 12 en dan bij de overgang van buik naar achterhand daar bij de lies... en de achterhand zelf.
Dat is echt niet alleen een gebrek aan spieren, niet extreem mager nee maar wel behoorlijk mager. Paard heeft toaal niets aan reserve's, en dan voor haar doen (te) zwaar aan het werk, dan zal ze ook niets kunnen opbouwen aan extra spier en wat vetreserve's omdat alles al opgebruikt wordt.

Jij weet blijkbaar niet hoe een paard hoort te bewegen want typisch genoeg zijn dit alle foto's waarbij het achterbeen afzet of net los is van de grond. Ze is idd niets te dik, maar erg mager ook niet, hooguit wat aan de dunne kant.
Maar TS heeft ook al gezegd dat dit een probleem is en dat ze daar mee aan het werk is.
Daarbij vind ik niet dat het paard erg hard aan het werk moet, wat ze doet op de filmpjes is nog maar net B niveau, als een paard aan het spelen is in de wei werkt ie nog harder.

Overigens raad ik wel aan om te longeren met touwtjes of pessoa, zonder heeft namelijk weinig zin en daarmee stimuleer je alleen de verkeerde spieren. Gebruik je touwtjes of een pessoa dan kun je haar lekker los over de rug laten lopen en daarmee train je de hele bovenlijn en vooral de rug en lendenen kunnen dat wel gebruiken. Daarbij raad ik aan om ook balken te gaan draven (als ze gewend is aan de touwtjes), je kunt rustig 6-8 balken op de volte leggen en haar daar een kwartier op longeren, dat is nog beter voor haar rug en lendenen en gebruikt ze ook haar bil- en broekspier goed.
Wil je het na verloop van tijd nog een tikkie moeilijker maken dan kun je blokken hout of bakstenen onder de balken leggen zodat ze net iets van de grond komen. Een betere manier om de rug en bilspieren te trainen is er niet, tenzij je met haar de bak gaat slepen.
Met het gebruik van een pessoa of touwtje leer je haar ook goed ontspannen en met aanleuning lopen zonder dat er iemand op zit en daar heb je weer veel voordeel van met rijden.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:53

Goh wat een interessant topic hier :=
Even heel andere tip dan je tot nu toe gewend bent in dit topic: Haal die vlecht voortaan uit haar staart. Misschien dat ze zich daar aan irriteert, vooral omdat je spreekt over een gevoelig paard met een verleden, het kan haar doen denken aan een lange zweep.... (meedenken met het paard :P ) Op foto's zonder de vlecht lijkt ze beter te lopen.

zwarte_veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:58

6 topics, ze doen hier hun best :P

Ik vind je goed bezig als ik zie vanwaar je komt,
probeer wat meer te werken aan verzameling, ze gaat in galop te geweldig,
ook in draf loopt ze wel neerwaarts maar niet verzameld.

Verder succes met je paardje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:21

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer terug open, en er zijn een boel reacties uit gehaald. Ik wil jullie nog even wijzen op de regels van RT-HAW, en het rijtechnisch commentaar. Als TS vragen over voeding heeft dan stelt ze die wel ergens anders.