fjord bitloos AdB methode

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fjord bitloos AdB methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:37

voor de rest bedankt voor de reactie

ik wil nog ff zeggen hoe kunnen jillie zien dat ze dr rug niet goed gebruikt, als een paard haar buikspieren aanspant gooien ze de rug los hoor ;) en dat is zeer duidelijk te zien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:14

ookwil ik even melden dat ik niwt zwabeber met mn benen ik houd ze zo goed als stil, alleen heb ik ze niet altijd even op de goede plaats :+
ik vind het jammer dat er dingen bijgehaald worden die helemaal niet aan de orde zijn! Zoals vetrollen, zwabber benen en weet ik het wat ik allemaal voorbij heb zien komen!
Waarom moet het zo? en als ik aangeef dat iets niet of juist wel zo is doen jullie overkomen alsof ik uit mn neks klets?
Kijk ik verdedig me ja natuurlijk, dingen die gezegt worden die gewoonw eg niet kloppen verdedig ik me tegen!
overigens zullen er geen vervolg foto's meer komen :)
Niet omdat ik t niet wil, maar je word in direct gewoon voor leugenaar uitgemaakt, en dat gaat mij iets te ver. En het doorhanmeren op bepaalde dingen die al 100 keer gezegt zijn iriteren me!
Ook krijg ik t idee dat lang niet alles gelezen word en blijf ik in de herhaling vallen.
Net zoals over dat boomloos. ik heb zo'n mijn redenen ( meerdere redenen ) dat ik boomloos rijd en dat ga ik niet veranderen, een andr boomloos zadel komt er ja! maar geen zadel met een boom!
Net zoals er ook geen bit in komt~! Dat zijn dingen daar kan je wel over beginnen maar dit is mijn manier van rijden! Ik merk t ook aan mn paard, mn paardje ziet er misschien niet mooier lopend uit maar je merkt t wel aan gedrag!
Jah en dat kan ik niet op foto's vast leggen!
Er word egzegt dat ik tips in de wind sla, maar alles wat ik zeg word ook in de wind geslagen, en dan lopen de pagimna's we; vol helaas ja!
Er word mega overdreven en sommige reacties doelen al nie eens meer op de foto's, ik heb daar geen zin meer in, dit was t laatste haw topic voor mij en mijn pony, helaas, vind t erg jammer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:20

Cinnepin:
Hij is te dik, als je dat niet ziet, is het tijd voor een brilletje, aan jou de keuze: je laat hem zo en het dier sterft vroeger vanwege te grote belasting en zal nooit correct lopen daar het gewicht hem ronduit in de weg zit of je doet er wat aan.

Mensen kijken naar de foto's, als die iets anders tonen dan jij zegt dan is het normaal dat je tegenreacties krijgt. ;) Dat er geen foto's meer zullen komen verbaast me niet.

Bokkers reageren heftig omdat jij meteen in de aanval gaat van het moment dat iemand ook maar iets van kritiek durft te geven. Het is heel simpel; wil je enkel dingen die in jouw perfecte beeld van paardrijden passen, dan moet je de foto's niet op een forum plaatsen maar naar dinnetjes zenden.

Als je je manier van rijden nooit wil aanpassen. Zal je het ook nooit leren, en zal dit paard, helaas, ook nooit correct gaan lopen. Ik vraag me af hoe deze er over een jaar of drie uit ziet....

Je slaat nu eenmaal ook alles in de wind, als jij iedereen af kapt en aanvalt die goed bedoelt (en onderbouwd!) commentaar geeft, waarom verwacht je dan dat zij naar jou luisteren? Jij vraagt naar commentaar door dit topic op HAW te plaatsen, niet andersom. Paarden kunnen overigens prima de buikspieren opspannen en toch niet correct ruggebruik tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:22

Ik wil nog even benadrukken dat niemand de TS voor leugenaar heeft uitgemaakt ;)
Verder is er meer dan genoeg rijtechnisch commentaar gegeven waar ook niet echt altijd even positief op gereageerd wordt en wat, sterker nog, volledig in de wind wordt geslagen.
I rest my case.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:29

Paharagirlke ze is wat aan de dikke kant dat klopt! Maar om dan te zeggen dat de aangespannen buikspier een vetrol is dat is toch niet leuk? ik zie dat meer als persoonlijke vete
ook datz e niet voorwaarts is, ik heb mn pc op z'n kop gezet en heb een film[pie gevnden ( is al wat ouder ) ik rijd daar nog met fenders wat mijn benen iets meer deed wiebelen dan nu ok zit daar nog vel te veel te drijven wat me nu al minder is maar hier gaat t om dat je duidelijk ziet dat ze haar buispieren aanspant EN niet sloom is! Nu nog ff kijkenw aar ik m kan uploaden :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:31

Die spier zal misschien geen vetrol zijn. Maar "wat aan de dikke kant" vind ik wel heel erg relativeren.... :o (het spijt me meid, maar ik denk dat hier echt minimum 100kg van af mag)

Ben benieuwd naar het filmpje. Maar vrees dat we daar hetzelfde zullen zien als op deze foto's..... die zeggen nl allemaal hetzelfde, dan zou ik het al erg sterk vinden als het "een momentopname" was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:32

gevonden hijs aan t uploaden als t allemaal goed gaat! Kunnen we dat ze half slaapt en sloom is iig uit de wereld helpen, want ook daar word ik nie op geloofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:33

Nog even een laatste reactie dan, ik zie ook geen aangespannen buikspier, maar echt wel een vetrol en dat is geen persoonlijke aanval, verder is er wel wat te doen aan die vetrol overigens, minder voeren en meer aan het werk zetten, dan krijg je een heel ander dier wat veel minder hoeft mee te slepen. Beetje jammer dat je dergelijke opmerkingen meteen moet te vertalen in persoonlijke vetes. Weet je, als je je pony 75 kilo laat afvallen zal dat de conditie en ook de souplesse van het beessie ook nog eens erg positief beinvloeden.

Oh je gaat nog een filmpje laten zien, wil je dat ik daar nog een blik op ga werpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:36

ik zeg voor de laatste keer en dan zeg ik t niet nog een keer het is geen vetrol! Vetrollen bewegen op n neer, zal je zo wel zien op t filmpje dat dat niet t geval is, maar dat t gewoon een aangespannen s[pier is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:40

Alsnog maakt het niet uit. Kijk meid, die merrie van mij zag ook zo uit toen ze kwam. Zo heeft ze vijf jaar gestaan zonder belast te worden, en die heeft op dit moment lichte artrose in haar voorbenen. Na een maand bij mij, met het juiste voerschema en de juiste hoeveelheid beweging was ze op gewicht. En die heb ik week een maar een kwartier per dag kunnen rijden omdat ze niks geen conditie had... Op het einde van de maand reed ik max een 40tal minuten. :+ Dus het is echt niet dat ik zwaar (kon) doortrain(d)e(n) met haar. Doe dat dit paard niet aan omdat je denkt dat het niet kan.....

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:42

Het ziet er wel vriendelijk uit TS, en je bent ook zeker goed ingesteld op paardvriendelijkheid. Maar..helaas vind ik ook dat het gewicht het paard in de weg zit en jou dus eigenlijk ook in je training. Verder kan het niet zijn dat je paardje echt goed actief is want hij hangt verschrikkelijk in je handen. Ga extra veel overgangen rijden en je paardje veel actiever maken. Geen sukkeldraf, maar een lekkere actieve draf en ook zo de galop en stap. Ook veel in galop werken en ook hierin schakelen, hierdoor wordt ze lekker wakker en gaat ze zichzelf tillen en de achterhand zal er nog actiever onder komen. Dit rijden is helaas erg slecht voor de rug. Natuurlijk heb ik het filmpje nog niet gezien..dus deze bekijk ik strakjes en dan zal ik even kijken of mijn mening veranderd is.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:43

Dus die ene spier is de reden dat jij vind dat je paard wel goed loopt... en al die andere spieren in zijn lichaam die doen er effe niet toe??

En gedrag is wel degelijk op de foto te zien, jou pony gedraagt zich hier als een pony die het allemaal zelf wel uitmaakt, En lekker op zn voorhand sjokt...

Ik blijf bij veel tempo wisselingen, (schijn) overgangen en heel heel heel veel zit en houding les en oefeningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:44

http://www.youtube.com/watch?v=fbFWL7cg2Gk

ik zete r zelf bij : mijn benen zijn hier iets wiebeliger dan dat ze nu zijn, ze liggen niet op de goede plek! Dus dat WEET ik al :)
Fender zijn nu een week vervangen door normale stijgbeugels wat beter gaat! ( fenders konden ook niet korter )
Ze is te dik i know en ze is nog veel dikker geweest dus ze valt al wel af hoor! Maar van mij hoeft dat niet in 1 week maar gelijdelijk aan.
De buikspier is een spier die ze aanspant waardoor ze haar rug los laat en GEEN vetrol ( op dit stompzinnige opmerkingen ga ik ook niet meer in )

@ Linda tuurlijk is die spier geen reden dat ik dr goed vind lopen staat dat dan? ik vind t alleen niet leuk dat er gezegt word dat het een vetrol is! Verder is dit geen discussie topic dus ga ik ook niet in discussie! En zoals ik al zei vervolg topics komen er niet!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:49

Ik heb het filmpje bekeken, vond de draf te braaf en in bijvoorbeeld de volte die je draait en in de hoeken zakt hij terug in draf en vergeet je consequent te zijn daarmee. De volte die je indraait is niet netjes voorbereid waardoor hij eigenlijk overrompeld werd. Ik zou nog meer gaan werken aan het tempo, het mag nog veel actiever. Verder je benen inderdaad mooier stil en op de goede plaats houden, geef haar liever afentoe een flinke schop waarna je je benen weer rustig houdt. Zo wordt ze niet gevoelloos voor het been en houd je haar een beetje wakker. Verder zou ik haar meer bezig worden, op deze manier vindt ze het saai en heeft ze tijd om te gaan hangen. Dus benen eraan, en oefening na oefening inzetten..meer rijden. Goed stelling vragen in de hoeken en voltes en veel inbuigen en schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:50

Sorry maar het beeld is te vaag om nou echt te kunnen zien of je een buikspier ziet of niet, ik zie hem niet in elk geval, maar ik zie nog wel iets anders. En dat is dat het paardje een te traag achterbeen heeft, waardoor je die tactfouten krijgt in de draf, die op het filmpje duidelijk te zien zijn. Ze moet van achteren echt actiever, dan zal ze ook minder op de voorhand vallen en niet met een bijna horizontaal gestrekt hoofd blijven lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:52

klopt mijn instructrise is me dat constant drijven ook aan t afleren, en als ik been geef en ze luisterd niet krijgt ze een tik met de zweep :) Ze schiet dan een stukje door,w aardoor ik haar beloon en haar op t juiste tempo terug pak :) ( het IS reactie en dat beloon ik )
Voltes zijn we mee bezig om die mooi rond te maken, ze pleurt gauw op de schouder maar ik weet nie helemaal zeker maar volgens mij was ik hier vierkantjes aan t rijden en zodra ze zich door de bocht liet *vallen * zette ik haar op de andere kant zodat ze recht naar de overkant bleef lopen 9 volgens mij was ik dat daar aan t doen ) vandaar ook het ineens omstellen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:52

Eerlijk gezegd vind ik haar op dit filmpje zelfs onregelmatig lopen := Ze loopt snel maar niet actief, da's nog een verschil.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:54

mooie fjord!
ik zie alleen geen pony die zijn rug loslaat,wel een pony die op de voorhand loopt,en hangt aan de teugels....misschien dat het wel beter word na verloop van tijd...
ik moet even kwijt dat ik helemaal niets heb met deze zogenaamde methode....naar mijn idee rijd je je paard zo naar de kl*te....teveel op de voorhand...
Maar dat is mijn mening...dat wil nog niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:55

Nog even een tipje tegen het wat je noemt door de bocht vallen, consequent binnenbeen en buitenteugel, dit kun je voor 99% op die manier opvangen...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:56

Dat viel mij ook al op het onregelmatige, er zit een constante ''haal'' in dr hoofd.
Verder zoals je zelf al zei je beenligging, Daarnaast je handen zijn vastgezet en je binnenhand vind ik op veel momenten strens, je haalt hem naar achteren ipv opzij.
En zoals ik al eerder zei: je zit op je verkeerde lichaamsdeel.

Om terug te komen op je weerwoord op mijn reactie over die spier: je blijft zelf elke keer hameren op het feit dat je een buikspier ziet dus dat ie goed loopt en rug niet wegdrukt.. Maar 1 spier die ''te zien'' is zegt mij helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:57

pharagirlke schreef:
Eerlijk gezegd vind ik haar op dit filmpje zelfs onregelmatig lopen := Ze loopt snel maar niet actief, da's nog een verschil.

onregelmatig? waar zie je dat aan dan?
Snel ja, dus niet sukkelig en slaperig wat wel gemeld word! Zeloopt voorwaarts zat!
Activiteit van de achterhand heb ik ook al MEERDERE malen gezegt daar zijn we mee bezig en dat is veel beroerder geweest en ja het kan beter!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:58

Cinnepin schreef:
klopt mijn instructrise is me dat constant drijven ook aan t afleren, en als ik been geef en ze luisterd niet krijgt ze een tik met de zweep :) Ze schiet dan een stukje door,w aardoor ik haar beloon en haar op t juiste tempo terug pak :) ( het IS reactie en dat beloon ik )
Voltes zijn we mee bezig om die mooi rond te maken, ze pleurt gauw op de schouder maar ik weet nie helemaal zeker maar volgens mij was ik hier vierkantjes aan t rijden en zodra ze zich door de bocht liet *vallen * zette ik haar op de andere kant zodat ze recht naar de overkant bleef lopen 9 volgens mij was ik dat daar aan t doen ) vandaar ook het ineens omstellen

Oke, als je haar daar even aanpakt, laat haar dan zeker niet doorschieten maar houdt haar van de voorkant tegen zodat het geen ren en vliegwerk wordt. Ook als je een vierkantje rijdt eerst goed voorbereiden zodat je je paard niet zomaar voor het blok zet. Ook in die hoek is er geen buiging in de hoek en valt hij zo als je zelf ook al zegt door de hoek heen. Maar eigenlijk valt hij door de hoek heen en loopt over de schouder, omdat jij het hem laat doen..dus eigenlijk is heel heel braaf.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:59

en daarbij draai je nog altijd op 2 teugels en niet op 1... Mijn lesgeefmens zegt altijd: denk maar aan fietsen daar werkt het ook niet als je met je ene hand de ene kant op stuurt en met je andere de andere kant.. Het is of beide naar links of beide naar rechts.
Je Binnenbeen op de singel, niet op zn kont en je buitenbeen achter de singel.
Benen lang houden
En kan nog uren doortypen zo

geerke

ik heb ook even het filmpje gekeken...ze loopt inderdaad af en toe onregelmatig...ik denk dat dat te maken heeft met jouw teugel contact....en ze heeft een plank in haar nek...de ontspanning is ver te zoeken in de hals....verder vind ik wel dat je er netjes op zit.
Hoe loopt ze met bit?

onregelmatigheid zie je als je op het hoofd let....

Anoniem

19LindA83 schreef:
Dat viel mij ook al op het onregelmatige, er zit een constante ''haal'' in dr hoofd.
Verder zoals je zelf al zei je beenligging, Daarnaast je handen zijn vastgezet en je binnenhand vind ik op veel momenten strens, je haalt hem naar achteren ipv opzij.
En zoals ik al eerder zei: je zit op je verkeerde lichaamsdeel.

Om terug te komen op je weerwoord op mijn reactie over die spier: je blijft zelf elke keer hameren op het feit dat je een buikspier ziet dus dat ie goed loopt en rug niet wegdrukt.. Maar 1 spier die ''te zien'' is zegt mij helemaal niks

zowel van antoine als mijn instructrice moest ik fiets bewegingen maken vanauit mijn ellebogen! dat is dus naar achteren, dit om haar grover te sturen. Dus als jij kan zien dat ik dat doe heb ik mn huiswerk goed gedaan :D