_Marinke_ schreef:Ik stap nooit op met krukje, vind dat aan de ene kant ook gevaarlijk. Paard hoeft maar opzij te springen of iets en schrikt zich kapot door dat krukje bv. Maar goed dat terzijde.
Een paard kan altijd schrikken, dat heeft niks met een krukje te maken. Mijn paard vind best veel dingen eng, het krukje de eerste keer ook. Maar je laat ze er gewoon aan wennen. Nu ze doorheeft, dat opstappen met het krukje voor haar ook fijner voelt, blijft ze braaf naast het krukje staan. Laatst liep ze idd wel een keer opzij, tegen het krukje aan. Het krukje schoof gewoon een stukje op, verder gebeurde er niks. Ze weet tenslotte wel dat het krukje er staat hè, het is niet dat ze hem niet ziet
Citaat:
Zou het echt zoveel helpen qua ontlasting op het zadel of de rug? Zowel met krukje als zonder krukje hang je toch even aan het zadel om erop te komen.
Nee natuurlijk niet. Doordat je op een krukje staat, hoef je jezelf niet meer omhoog te hijsen, je hangt dus niet meer aan het zadel, maar kan gelijk je been er overheen gooien.
Citaat:
Ik ben van mening dat je juist zonder krukje moet kunnen opstappen.
En dat terwijl er bewezen is dat opstappen met een krukje beter is?