Hopeloos geval...of toch niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Hopeloos geval...of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:59

Gaaf paard! Ik heb alleen het gevoel dat ze gigantisch onder je uitloopt. Wat gebeurt er als je haar heel klein, tegen de stap aan laat draven? Beetje sukkelen? Ze loopt nu steeds van het achterbeen af naar je hand toe waarmee je haar braaf opvangt naar mijn idee. Ik weet niet of je altijd zo rijdt of dat dit voor het filmpje was, maar ik zou veel meer afwisselen met dit dier, overgangen, vooral heel klein laten bewegen, zo klein dat je geen druk meer naar voren hebt (en dus geen gewicht in je hand) en dan linksom en rechtsom afwisselen.

Snap je wat ik bedoel? Nogaals, érg leuk paard!

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:19

Je paard kan alleen maar aan je hand trekken als er hand is
Dus hand naar voor en been.
Wordt ze sterk is je hand niet genoeg voor
Klinkt simpel en is ook simpel als je maar hand voor houd

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:03

ik vind ook dat ze een beetje over de top loopt. zou beginnen met een heel duidelijke gas en rem erop te zetten. en dan niet remmen met je hand, maar puur op zit. knijpen met je knieën, ietsjes verlicht zitten. en wat wowamigo zegt. een heel rustig drafje, misschien dat ze dan wat makkelijker ontspant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:42

een paard moet eerst evenwicht en zelfvertrouwen (en vertrouwen in de ruiterhand) hebben voor het kan ontspannen en pas als het ontspannen is kan het "verzamelen". De manier die dit paard er op na houd is omdat hij simpelweg nog niet klaar is voor verzameling, dus mag je dat ook niet vragen vind ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:48

Knap paard, dat als eerste!

Mijn paard had een ander 'probleem'; ze blééf stelling naar links houden, welke kant we ook op gingen. De tandarts was erbij geweest, heeft gevijld en een wolfskiesje getrokken, heb een ander zadel gekocht, ander bit erin gehangen, les genomen, osteopaat erbij laten komen, kraker (die tevens ook met magnetische dingen werkte oid) en uiteindelijk is het opgelost doordat ik bij een andere instructrice ben gaan lessen. 3 jaar aanklooien was na 1 les opgelost, wat een verademing :D

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:50

Ik ben trouwens nog wat vergeten bij mij vorige reactie te zetten. Voordat ik er achter kwam dat mijn paard spat had heb ik er eerst een osteopaat bij gehad, deze kwam toch al voor een ander paard en heb dit eens geprobeerd. Er bleken dus wel een paar wervels vast te zitten (in de hals en net achter het zadel). Na twee behandelingen liep mijn paard echt super! Zo los in haar lijf en nageeflijk was ze nog nooit geweest. Behalve het ene achterbeen, dat bleef stijf en bleek spat.

Het is soms erg moeilijk om achter de precieze oorzaak te komen, of het zijn meerdere factoren bijelkaar die het probleem veroorzaken (medisch, manier van rijden etc.). Ik zou toch ook zeker het paard laten nakijken om uit te sluiten dat het medisch is (wat je zelf ook al aangaf). Want je kan wel wat aan je houding doen en lessen nemen van een andere instructeur, maar als er een medisch probleem is dan zal dat het zeker niet oplossen.
Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat Quellians reactie niet waar kan zijn, want instructie kan in sommige gevallen wel een heel verschil maken.