Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lovely schreef:Maris, ik snap je probleem wel, maar ik denk dat je een vergissing maakt wanneer je de achterhand laat wijken. Op de volte kun je beter de buitenschouder naar binnen rijden en dan schouderbinnenwaarts openen, dan heb je de schouder erbij. Als je paard al met de buitenschouder eruit loopt, los je dat niet op door de achterhand naar buiten te zetten, ik zou liever even rechtmaken op de volte, contrastelling vragen en zo de schouder weer bij brengen, dan weer neusje er recht voor en van buiten naar binnen zetten. Dit klinkt nu alsof je het van voren regelt, maar het is essentieel dat je paard voorwaarts blijft hierin. let ook op dat je je buitenhand niet over de schoft brengt, je hebt er meer mee te vertellen als je die in lijn met je buitenheup houdt.
Maris schreef:KDS, een rechtbebogen paard heeft een stug maar wel stuwend rechterachterbeen, dat zet hij buiten de massa. Zijn linkerachterbeen is soepel ( zet hij mooi onder zijn lichaam ) maar zwak.
Lovely. Ik denk idd dat ik eerst meer schouderbinnenwaarts op een volte rechtsom moet vragen en dan pas de achterhand naar buiten zetten. Want als ik niets van voren vraag stuwt zijn rechterachterbeen nog meer naar linksvoor met als gevolg nog meer over de buitenschouder vallen.
.