Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Robijntjah schreef:Adil18: Ik ben zeker wel bezig met de dingen die jij opnoemt! Beetje moeilijk te bewijzen, maar ik nodig je uit om eens te komen kijkenGeld overigens ook voor Wildgirl
Voor de rest galoppeer ik idd (zoals ook al eerder gezegd) gemiddeld 1 keer in de week om het toch ooit mee te pakken
Ze staat 4 dagen in de week in de wei paard te zijn, ik rijd 2 dagen (1 keer bak, 1 keer buiten) en longeer nog een keer!
Dat ze voller mag ben ik mij zeer bewust van, heb ik ook al meerdere keren uitgesproken! In het voorjaar gaat ze 3 maanden de wei op, ga alleen maar wandelen, poetsen, dat soort dingen!
Ze staat op ander voer, voller, en ik hoop dat het snel te zien is!
liberty22 schreef:effe reageren , je zit misschien een beetje ver voorover op sommige foto's , maar zoals in das gemnasium des pferdes staat , bestaat er geen vaste zit , de ruiter hoort zich eerst aan het zwaartepunt van het paard aan te passen , bij een groen paard ligt dit logischerwijs verder naar voren als bij een hoog geschoold paard .
ik quotte
om deze reden probeert de ruiter zijn gewicht zo licht mogelijk en voor het paard zo min mogelijk onaangenaam te maken door zijn zit in overeenstemming te maken met het zwaartepunt van het paard .Aangezien dit altijd min of meer richting de schouders is, blijft de ruiter ook voorwaarts geneigd.!!!!!!
ook ik ben er voorstander van het paard eerst sterk te maken opdat het de ruiter verantwoord zal kunnen dragen maar goed.En dat een zadel altijd! goed passend moet zijn weet iedereen(volgens mij).Ook bij een jong paard.
Robijntjah schreef:Begeleidende teugel idd, maar daar zit geen doorvragen of ophoudingen of wat dan ook bij! Wisselende druk op BEIDE teugels kan een keer voor komen, bijvoorbeeld heel in het begin naar een overgang terug! Nu moet ik zeggen dat ik dat al niet meer nodig heb bij Robijn!
geerke schreef:even off topic....geef je nerootje nog les?
ik was benieuwd naar de vorderingen,omdat ik toen nogal sceptisch was,en nerootje zei dat het helemaal goed ging komen...vandaar.
In het geval van dit paard ben ik(nog)niet sceptisch,het is een jong paard en je pakt het vriendelijk aan,je overpakt hem duidelijk niet.
Maar waar ik erg benieuwd naar ben is over een jaartje....even geduld hebben dus...(ik ben het overigens wel met Wild-girl eens)we zullen zien...Volgens welke methode rijd jij?
Noem eens een naam?
Heino schreef:Robijntjah schreef:Begeleidende teugel idd, maar daar zit geen doorvragen of ophoudingen of wat dan ook bij! Wisselende druk op BEIDE teugels kan een keer voor komen, bijvoorbeeld heel in het begin naar een overgang terug! Nu moet ik zeggen dat ik dat al niet meer nodig heb bij Robijn!
In ophoudingen zitten ook nuances hè, ik denk dat het hier een beetje een verwarring van begrip is
Maar welke stroming volg je?
Robijntjah schreef:Ik heb trouwens besloten om Robijn even een tijdje op rust te zetten, tot ze wat voller is.
Ik weet dat ze niet TE mager is, maar er moeten gewoon kilo's aan, en het wil helemaal niet!
Ik ga dus opzoek naar een andere voercombinatie die voor haar wel werkt!
Robijntjah schreef:He, wat grappig, daar lijkt ze idd wel op
Op die foto stapt ze alleen