[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:17

Begeleidende teugel idd, maar daar zit geen doorvragen of ophoudingen of wat dan ook bij! Wisselende druk op BEIDE teugels kan een keer voor komen, bijvoorbeeld heel in het begin naar een overgang terug! Nu moet ik zeggen dat ik dat al niet meer nodig heb bij Robijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:00

even off topic....geef je nerootje nog les?
ik was benieuwd naar de vorderingen,omdat ik toen nogal sceptisch was,en nerootje zei dat het helemaal goed ging komen...vandaar.
In het geval van dit paard ben ik(nog)niet sceptisch,het is een jong paard en je pakt het vriendelijk aan,je overpakt hem duidelijk niet.
Maar waar ik erg benieuwd naar ben is over een jaartje....even geduld hebben dus...(ik ben het overigens wel met Wild-girl eens)we zullen zien...Volgens welke methode rijd jij?
Noem eens een naam?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:57

effe reageren , je zit misschien een beetje ver voorover op sommige foto's , maar zoals in das gemnasium des pferdes staat , bestaat er geen vaste zit , de ruiter hoort zich eerst aan het zwaartepunt van het paard aan te passen , bij een groen paard ligt dit logischerwijs verder naar voren als bij een hoog geschoold paard .
ik quotte
om deze reden probeert de ruiter zijn gewicht zo licht mogelijk en voor het paard zo min mogelijk onaangenaam te maken door zijn zit in overeenstemming te maken met het zwaartepunt van het paard .Aangezien dit altijd min of meer richting de schouders is, blijft de ruiter ook voorwaarts geneigd.!!!!!!

ook ik ben er voorstander van het paard eerst sterk te maken opdat het de ruiter verantwoord zal kunnen dragen maar goed.En dat een zadel altijd! goed passend moet zijn weet iedereen(volgens mij).Ook bij een jong paard.
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 13-11-08 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:00

Robijntjah schreef:
Adil18: Ik ben zeker wel bezig met de dingen die jij opnoemt! Beetje moeilijk te bewijzen, maar ik nodig je uit om eens te komen kijken Clown Geld overigens ook voor Wildgirl Clown

Voor de rest galoppeer ik idd (zoals ook al eerder gezegd) gemiddeld 1 keer in de week om het toch ooit mee te pakken Clown

Ze staat 4 dagen in de week in de wei paard te zijn, ik rijd 2 dagen (1 keer bak, 1 keer buiten) en longeer nog een keer!

Dat ze voller mag ben ik mij zeer bewust van, heb ik ook al meerdere keren uitgesproken! In het voorjaar gaat ze 3 maanden de wei op, ga alleen maar wandelen, poetsen, dat soort dingen!

Ze staat op ander voer, voller, en ik hoop dat het snel te zien is!

Nou, dan is het toch helemaal super Haha!

Ik gaf alleen de tips omdat ik niet wist of je er aan werkte, maar helemaal toppie dat je er mee bezig bent Haha!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:15

liberty22 schreef:
effe reageren , je zit misschien een beetje ver voorover op sommige foto's , maar zoals in das gemnasium des pferdes staat , bestaat er geen vaste zit , de ruiter hoort zich eerst aan het zwaartepunt van het paard aan te passen , bij een groen paard ligt dit logischerwijs verder naar voren als bij een hoog geschoold paard .
ik quotte
om deze reden probeert de ruiter zijn gewicht zo licht mogelijk en voor het paard zo min mogelijk onaangenaam te maken door zijn zit in overeenstemming te maken met het zwaartepunt van het paard .Aangezien dit altijd min of meer richting de schouders is, blijft de ruiter ook voorwaarts geneigd.!!!!!!

ook ik ben er voorstander van het paard eerst sterk te maken opdat het de ruiter verantwoord zal kunnen dragen maar goed.En dat een zadel altijd! goed passend moet zijn weet iedereen(volgens mij).Ook bij een jong paard.

Hoe wil je het dan ooit voor elkaar krijgen dat het paard het zwaartepunt naar achteren gaat leggen? Wanneer de ruiter namelijk zijn zwaartepunt naar voren legt, heeft het paard geen andere keuze dan dit ook te doen. Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:30

Robijntjah schreef:
Begeleidende teugel idd, maar daar zit geen doorvragen of ophoudingen of wat dan ook bij! Wisselende druk op BEIDE teugels kan een keer voor komen, bijvoorbeeld heel in het begin naar een overgang terug! Nu moet ik zeggen dat ik dat al niet meer nodig heb bij Robijn!

In ophoudingen zitten ook nuances hè, ik denk dat het hier een beetje een verwarring van begrip is Lachen
Maar welke stroming volg je?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:45

De ruiter zit pas correct te paard wanneer het zwaartepunt, of liever de loodlijn van zijn lichaam samenvalt met die van zijn paard.Pas dan is hij volkomen in harmonie een geworden met zijn paard .Aangezien het zwaartepunt naar gelang zijn houding en stelling op verschillende plaatsen kan liggen , moet ook de positie van de ruiter telkens veranderen.
pas als je de achtebenen van je paard afzonderlijk van elkaar tot dragen hebt gemaakt en versterkt hebt zul je het dier steeds meer tot verzameling kunnen verkrijgen.Dus komt het zwaartepunt verder naar achteren liggen.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

mooie site trouwens in je profiel @dorientje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:51

geerke schreef:
even off topic....geef je nerootje nog les?
ik was benieuwd naar de vorderingen,omdat ik toen nogal sceptisch was,en nerootje zei dat het helemaal goed ging komen...vandaar.
In het geval van dit paard ben ik(nog)niet sceptisch,het is een jong paard en je pakt het vriendelijk aan,je overpakt hem duidelijk niet.
Maar waar ik erg benieuwd naar ben is over een jaartje....even geduld hebben dus...(ik ben het overigens wel met Wild-girl eens)we zullen zien...Volgens welke methode rijd jij?
Noem eens een naam?

Dani is even tijdelijk gestopt geweest met rijden Knipoog

Ik heb les van Hans van Herpen!

Je kent Gustav Steinbrecht vast ook wel?
Nou veel dingen (dus niet alles) van hem, komt wel veel met mijn dingen overeen!
Heino schreef:
Robijntjah schreef:

In ophoudingen zitten ook nuances hè, ik denk dat het hier een beetje een verwarring van begrip is Lachen
Maar welke stroming volg je?

Ophoudingen heb je helemaal niet nodig Clown

Iig op dit niveau nog niet Knipoog

Liberty: Bedankt, dit is nou een nuttige bijdrage Clown

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:00

Thanks liberty! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:12

Ik heb trouwens besloten om Robijn even een tijdje op rust te zetten, tot ze wat voller is.

Ik weet dat ze niet TE mager is, maar er moeten gewoon kilo's aan, en het wil helemaal niet!

Ik ga dus opzoek naar een andere voercombinatie die voor haar wel werkt!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:14

Maar welke stroming doe je dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:15

Duits Knipoog

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:17

haha okee Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:30

wat eet ze nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:33

Een kilo slobber (krijgt ze niet op), een kilo brok, en onbeperkt voordroog!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:37

Robijntjah schreef:
Ik heb trouwens besloten om Robijn even een tijdje op rust te zetten, tot ze wat voller is.

Ik weet dat ze niet TE mager is, maar er moeten gewoon kilo's aan, en het wil helemaal niet!

Ik ga dus opzoek naar een andere voercombinatie die voor haar wel werkt!

hele goede keuze, ik ben blij dat je dat doet!
Ik hoop voor jou en je paardje dat ze snel wat voller wordt Knipoog

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:43

Ja ik lees niet alles word daar een beetje moe van, maar weet zelf al tegoed hoe moelijk het is om je balans tehouden op een jong paard.
ik zou zeggen wacht nog met de galop oefen dit even nog alleen aan de longes en ga pas weer galopperen als je voelt dat ze in draf in belans is.
Nou je paard groeit ook houd daar rekening mee of even de tandarts er bij halen ze kan ook last van haar tanden hebben .
Een kleine tip blijf zelf hoe moelijk in balans en rij haar gewoon alleen naar voren en als ze dan zelf toegeeft is dat mooi meegenomen .
Maar neem de tijd dat is heel belangerijk , heel veel plezier met haar

Gr verlangen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:50

Het ziet er over het algemeen lekker rustig uit, ik vind het wel lekker als je zo'n jong paard rustig oppakt.De tweede foto geeft al een lekkere wakkere en attente indruk van het jonge paard.
Galopje ziet er nog niet geweldig uit, maar jullie zijn zelf wss nog aan het zoeken naar de balans. Probeer rechtop te zitten, maarja, dat commentaar geef je jezelf ook;)
Verder inderdaad opletten dat je je hoofd ook mooi rechtomhoog houdt, jíj hoeft niet aan de teugel te gaan lopen Tong uitsteken Mijn vader heeft ook de neiging, als ik dan zeg "wat loop je mooi aan de teugel, PAP" moet ie altijd lachen Tong uitsteken
Verderop in het topic poste iemand nog een foto van je paard, loslopend in de wei (in een mooie draf) ze deed me daar zo ontzettend aan een manegepaard denken!
Dat is Easter! Dit is een foto die ik recht van de site af heb, dus hij is niet van mij!
http://www.schildknecht.nl/Paarden%20en%20pony%27s/easter.jpg
De hoofden lijken wel op elkaar, en de vorm van het lijf ook. Helaas zie je daarvan geen foto. Vond het geinig om het te laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:53

He, wat grappig, daar lijkt ze idd wel op Ja

Op die foto stapt ze alleen Bloos

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:00

Robijntjah schreef:
He, wat grappig, daar lijkt ze idd wel op Ja

Op die foto stapt ze alleen Bloos

Rolleyes Dat zie ik nu ook ja!

Dit zijn nog wat foto's van haar helemaal. Wederom: Dat is Easter! Dit is een foto die ik recht van de site af heb, dus hij is niet van mij!
Hier is ze het tweede paard
http://schildknecht.nl/foto%27s/Buitenrit/Buitenrit%20006.jpg
en
hier kijkt ze achterom
http://schildknecht.nl/foto%27s/Puzzelrit%202004/hpim0649a.jpg

Jouw paard is alleen een stukkie groter en loopt een stuk fijner!
Je hebt ook een mooie set vindt ik:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:40

Nou bedankt hoor Haha!

Zo groot is ze alleen niet Nagelbijten / Gniffelen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:26

Echt een gaaf paard heb je Jolijn! Lachen

Alleen vind ik je zadel wat ver naar achter liggen, maar dat is in 1 van die 5 pagina's vast al gezegd (die ik niet helemaal door ga lezen Bloos ).

Verder indd beetje meer body krijgen qua spieren, maar dat komt helemaal goed, vooral met zo'n goed baasje als jij! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:28

Dankjewel Lachen
Dat is idd al gezegd Ja

Komt idd helemaal goed Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:35

Wat een lief koppie heeft je paard, haar oortjes altijd naar voren, zo zie ik het graag Lachen Ze loopt lekker actief, maar je ziet dat ze nog bespiering mist. Op de galopfoto’s valt het op dat ze nog moeite heeft met haar balans. Verder op je eigen houding letten: schouders naar achter, voor je kijken en benen mooi lang houden. Veel succes nog met haar, komt vast en zeker goed met jullie! Knipoog