Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sporter schreef:Ja ik moet zeggen dat zelfs mij dat wel wat ver gaat![]()
En zoals al gezegt is ik ken inderdaad geen enkele prof die er gelijk een martingaal aan hangt. Maar ik ken er genoeg die al vrij snel een spoortje aan trekken.
CleovG schreef:Nee, Sorry hoor maar als ik in een bak, zonder omheining, met een 3 jarig paard zou rijden... En ik hou niet van een martingaal, ik vind een slof fijn omdat je die los kunt laten hangen en erbij kunt pakken.
Adil18 schreef:CleovG schreef:Nee, Sorry hoor maar als ik in een bak, zonder omheining, met een 3 jarig paard zou rijden... En ik hou niet van een martingaal, ik vind een slof fijn omdat je die los kunt laten hangen en erbij kunt pakken.
Dan moet je een andere omgeving uitzoeken en er niet meteen een slof aanhangen, das niet fair ten opzichte van het paard
1eplaatser schreef:anneliesdj schreef:
Dus gebruik je een zweep zoals ik zei in mijn eerdere post. Een spoor is niet om hem actiever aan je been te maken maar om verfijndere hulpen te kunnen geven, is iets heel anders.
een spoor is ook om hem activer te laten lopen hoor!! en betre en duidelijke hulpen
CleovG schreef:Nee, Sorry hoor maar als ik in een bak, zonder omheining, met een 3 jarig paard zou rijden... En ik hou niet van een martingaal, ik vind een slof fijn omdat je die los kunt laten hangen en erbij kunt pakken.
Adil18 schreef:sporter schreef:Ja ik moet zeggen dat zelfs mij dat wel wat ver gaat![]()
En zoals al gezegt is ik ken inderdaad geen enkele prof die er gelijk een martingaal aan hangt. Maar ik ken er genoeg die al vrij snel een spoortje aan trekken.
Vaak is het met zaken als slof, spoor, martingaal etc. dat de profi weet hoe hij ze in moet zetten.
Mensen zien dit en doen dit na, zonder de funtie en de gdachte erachter te kennen, laat staan om kunnen zetten in de praktijk...!
Ik zeg niet dat de TS dit niet weet, daarvoor zou je het in het ECHT moeten zien
CleovG schreef:Als je die mogelijkheid niet hebt? Een slof kun je prima laten afhangen en als hij ervandoor gaat heb je die er zo bijgetrokken hoor.
sporter schreef:Ja klopt helemaal. Maar dat is mijn punt een beetje Je kan aan de hand van de foto's niet zeggen hoe goed de TS kan rijden, teminste niet met zekerheid. Dus kun je denk ik ook niet met zekerheid zeggen dat ze bijvoorbeeld haar sporen wel of neit goed gebruikt.
) CleovG schreef:@ AnneliesDJ: Hoezo een kind van deze leeftijd? Ze is geboren in 1988, dan ben ik nog 4 jaar jonger

Adil18 schreef:CleovG schreef:Dan moet je een andere omgeving uitzoeken en er niet meteen een slof aanhangen, das niet fair ten opzichte van het paard
Als je die mogelijkheid niet hebt? Een slof kun je prima laten afhangen en als hij ervandoor gaat heb je die er zo bijgetrokken hoor.
[/quote]
Ik vind het ook zeker niet verantwoord in deze bak, mij krijg je hier echt niet in met mijn 4-jarige. Maar naar mijn idee heb je aan een martingaal echt niks in deze situatie, of zit ik er nu naast? anneliesdj schreef:CleovG schreef:@ AnneliesDJ: Hoezo een kind van deze leeftijd? Ze is geboren in 1988, dan ben ik nog 4 jaar jonger
Waar zie je dat?![]()
Had haar een stuk jonger geschat, icm het feit dat ze een pony rijd.
sporter schreef:@anneliesd
Ik vind dat je overdrijft. Je kunt net zo makkelijk concequent zijn met je sporen als met je zweep. dat het niet jou manier is weer een ander verhaal.
anneliesdj schreef:sporter schreef:@anneliesd
Ik vind dat je overdrijft. Je kunt net zo makkelijk concequent zijn met je sporen als met je zweep. dat het niet jou manier is weer een ander verhaal.
Sporen gebruik je sneller onbewust en onbedoeld. En nee, het is niet mijn manier
Het is me eigenlijk te min om hier nog verder op in te gaan, maar alleen al de opmerking over 'pianohanden' en 'springschoenen op een jong paard' raken natuurlijk kant noch wal: TS houdt haar handen niet plat en is het nu werkelijk zo`n enigma waarom een jong warmbloedpaard met springschoenen getooid wordt?
CleovG schreef:anneliesdj schreef:Waar zie je dat?![]()
Had haar een stuk jonger geschat, icm het feit dat ze een pony rijd.
Dat staat in haar profiel.
CleovG schreef:Ik ga er een beetje vanuit dat als je zelf nog geen ervaring hebt met een jong paard, dat je sowieso begeleiding hebt van iemand met verstand van zaken...Ik vind het ook zeker niet verantwoord in deze bak, mij krijg je hier echt niet in met mijn 4-jarige. Maar naar mijn idee heb je aan een martingaal echt niks in deze situatie, of zit ik er nu naast?
anneliesdj schreef:Maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iedereen kunt adviseren een slof te pakken en zeker bij zo'n jonge pony zou ik dat niet doen. Er bestaat ook nog zoiets als rijden om problemen op te lossen, lijkt me een beter idee dan er allerlei hulpmiddelen bij te pakken.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik tegen slofgebruik ben, feit is dat het een hulpmiddel voor ervaren ruiters is en je kunt vanachter je pc niet zeggen of TS bij die categorie hoort.
(
)