Armani @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Armani @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:13

Gewoon grotere sporen aantrekken dan Haha!

UltimOo

okee ik heb maar even getemd aangezien niemand dit doet.. Haha!

Adil

sporter schreef:
Ja ik moet zeggen dat zelfs mij dat wel wat ver gaat Haha!
En zoals al gezegt is ik ken inderdaad geen enkele prof die er gelijk een martingaal aan hangt. Maar ik ken er genoeg die al vrij snel een spoortje aan trekken.

Vaak is het met zaken als slof, spoor, martingaal etc. dat de profi weet hoe hij ze in moet zetten.

Mensen zien dit en doen dit na, zonder de funtie en de gdachte erachter te kennen, laat staan om kunnen zetten in de praktijk...!

Ik zeg niet dat de TS dit niet weet, daarvoor zou je het in het ECHT moeten zien Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:14

CleovG schreef:
Nee, Sorry hoor maar als ik in een bak, zonder omheining, met een 3 jarig paard zou rijden... En ik hou niet van een martingaal, ik vind een slof fijn omdat je die los kunt laten hangen en erbij kunt pakken.

Dan moet je een andere omgeving uitzoeken en er niet meteen een slof aanhangen, das niet fair ten opzichte van het paard Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:16

Adil18 schreef:
CleovG schreef:
Nee, Sorry hoor maar als ik in een bak, zonder omheining, met een 3 jarig paard zou rijden... En ik hou niet van een martingaal, ik vind een slof fijn omdat je die los kunt laten hangen en erbij kunt pakken.

Dan moet je een andere omgeving uitzoeken en er niet meteen een slof aanhangen, das niet fair ten opzichte van het paard Lachen

Als je die mogelijkheid niet hebt? Een slof kun je prima laten afhangen en als hij ervandoor gaat heb je die er zo bijgetrokken hoor.

anneliesdj

1eplaatser schreef:
anneliesdj schreef:

Dus gebruik je een zweep zoals ik zei in mijn eerdere post. Een spoor is niet om hem actiever aan je been te maken maar om verfijndere hulpen te kunnen geven, is iets heel anders.

een spoor is ook om hem activer te laten lopen hoor!! en betre en duidelijke hulpen

Nee, spoor is puur ter verfijning van de hulpen.

Ik vind het uit den boze om er een spoor aan te hangen als je paard niet actief genoeg is, daar stompen ze meestal nog meer vanaf. Traagheid is heel simpel op te lossen door consequent te zijn.

CleovG schreef:

Je gaat toch een kind van deze leeftijd niet adviseren een slof te gebruiken?? Doe even normaal.

sporter

Adil18 schreef:
sporter schreef:
Ja ik moet zeggen dat zelfs mij dat wel wat ver gaat Haha!
En zoals al gezegt is ik ken inderdaad geen enkele prof die er gelijk een martingaal aan hangt. Maar ik ken er genoeg die al vrij snel een spoortje aan trekken.

Vaak is het met zaken als slof, spoor, martingaal etc. dat de profi weet hoe hij ze in moet zetten.

Mensen zien dit en doen dit na, zonder de funtie en de gdachte erachter te kennen, laat staan om kunnen zetten in de praktijk...!

Ik zeg niet dat de TS dit niet weet, daarvoor zou je het in het ECHT moeten zien Lachen

Ja klopt helemaal. Maar dat is mijn punt een beetje Je kan aan de hand van de foto's niet zeggen hoe goed de TS kan rijden, teminste niet met zekerheid. Dus kun je denk ik ook niet met zekerheid zeggen dat ze bijvoorbeeld haar sporen wel of neit goed gebruikt.

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:17

ik ga niet overal in mee en tegen hoor! ik geef gewoon wat tips daar is het toch voor en niet om een soort van ruzie te maken over dingen zoals bontjes

tips: geen piano handjes
tenen naar binnen en dat overdreven zitten daar zit je juist goed laat zien wat je (in huis) hebt

en het bontje kan ook goed zijn als het zadel niet goed past en zo voort maar ik zal niet zo vroeg met sporen beginnen te rijden wand zoals ik zie prik je hem vaak omdat je je tenen naar buiten hebt gedraait en dan went die eraan en dan i s hij helemaal niet goed aan het been maar verder leuke combinatie veel succes verder!!

groetjes

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:18

@ AnneliesDJ: Hoezo een kind van deze leeftijd? Ze is geboren in 1988, dan ben ik nog 4 jaar jonger Verward

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:19

CleovG schreef:
Als je die mogelijkheid niet hebt? Een slof kun je prima laten afhangen en als hij ervandoor gaat heb je die er zo bijgetrokken hoor.

Die mogelijkheid moet je dan opzoeken. Ook met een slof eraan vind ik het onverantwoord een 3-jarig paard in een niet-fatsoenlijke rijbak zonder fatsoenlijke omheining in te rijden...

En Cleo, jij steekt qua kwaliteit met kop en schouders boven veel Bokkers uit, dat jij weet hoe jij een slof moet hanteren zegt (helaas) niet dat elk simpel paardrijdend zieltje dat snapt... Knipoog

Dan moet het onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft Lachen
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-10-08 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:19

@anneliesd

Ik vind dat je overdrijft. Je kunt net zo makkelijk concequent zijn met je sporen als met je zweep. dat het niet jou manier is weer een ander verhaal.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:20

sporter schreef:
Ja klopt helemaal. Maar dat is mijn punt een beetje Je kan aan de hand van de foto's niet zeggen hoe goed de TS kan rijden, teminste niet met zekerheid. Dus kun je denk ik ook niet met zekerheid zeggen dat ze bijvoorbeeld haar sporen wel of neit goed gebruikt.

Eens!

(eh....waar discussieren we eigenlijk ook alweer over...? Tong uitsteken )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:21

CleovG schreef:
@ AnneliesDJ: Hoezo een kind van deze leeftijd? Ze is geboren in 1988, dan ben ik nog 4 jaar jonger Verward

Waar zie je dat? Verward

Had haar een stuk jonger geschat, icm het feit dat ze een pony rijd.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:21

okee als we het nou gewoon even over de foto's hebben, en OPBOUWEND commentaar geven aan de ts..
ipv onderling een discussie gaan houden wat je wel of niet aan/op een jong paard kan hangen..

teminste daar is HAW ook voor bedoeld lijkt me.. Knipoog

anders kun je beter een discussie topic aan gaan maken en daar verder er over praten, dan dat je dit topic verpest Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:22

Adil18 schreef:
CleovG schreef:

Die mogelijkheid moet je dan opzoeken. Ook met een slof eraan vind ik het onverantwoord een 3-jarig paard in een niet-fatsoenlijke rijbak zonder fatsoenlijke omheining in te rijden...

En Cleo, jij steekt qua kwaliteit met kop en schouders boven veel Bokkers uit, dat jij weet hoe jij een slof moet ahnteren zegt (helaas) niet dat elk simpel paardrijdend zieltje dat snapt... Knipoog

Dan moet het onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft Lachen[/quote]

Ik ga er een beetje vanuit dat als je zelf nog geen ervaring hebt met een jong paard, dat je sowieso begeleiding hebt van iemand met verstand van zaken... Bloos Ik vind het ook zeker niet verantwoord in deze bak, mij krijg je hier echt niet in met mijn 4-jarige. Maar naar mijn idee heb je aan een martingaal echt niks in deze situatie, of zit ik er nu naast?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:22

anneliesdj schreef:
CleovG schreef:

Waar zie je dat? Verward

Dat staat in haar profiel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:23

sporter schreef:
@anneliesd

Ik vind dat je overdrijft. Je kunt net zo makkelijk concequent zijn met je sporen als met je zweep. dat het niet jou manier is weer een ander verhaal.

Sporen gebruik je sneller onbewust en onbedoeld. En nee, het is niet mijn manier Haha!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:24

een slof ?? minder erg dan een martingaal sorry ???????

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:26

anneliesdj schreef:
sporter schreef:
@anneliesd

Sporen gebruik je sneller onbewust en onbedoeld. En nee, het is niet mijn manier Haha!

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik persoonlijk werk ook liever met de zweep, maar dat betekend niet dat het niet mogenlijk is. Knipoog
Laatst bijgewerkt door sporter op 26-10-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Dit is toch weer werkelijk Bokt op z`n smalst... makkelijk hoor, de TS met een hele kliek in een hoekje dwingen met moraliserend vingerwijzen Het is me eigenlijk te min om hier nog verder op in te gaan, maar alleen al de opmerking over 'pianohanden' en 'springschoenen op een jong paard' raken natuurlijk kant noch wal: TS houdt haar handen niet plat en is het nu werkelijk zo`n enigma waarom een jong warmbloedpaard met springschoenen getooid wordt? Rolleyes

En niemand die er even aan denkt te TEM`en ivm de minimumeis van 5 duidelijke rijfoto`s. Bij dezen dan maar Scheve mond

anneliesdj

CleovG schreef:
anneliesdj schreef:
Waar zie je dat? Verward

Dat staat in haar profiel.

Daar had ik nog niet gekeken, ik houd niet van profielen.
Sorry TS dat ik je zo jong ingeschat heb Ach gut

Maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iedereen kunt adviseren een slof te pakken en zeker bij zo'n jonge pony zou ik dat niet doen. Er bestaat ook nog zoiets als rijden om problemen op te lossen, lijkt me een beter idee dan er allerlei hulpmiddelen bij te pakken.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik tegen slofgebruik ben, feit is dat het een hulpmiddel voor ervaren ruiters is en je kunt vanachter je pc niet zeggen of TS bij die categorie hoort.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:27

CleovG schreef:
Ik ga er een beetje vanuit dat als je zelf nog geen ervaring hebt met een jong paard, dat je sowieso begeleiding hebt van iemand met verstand van zaken... Bloos Ik vind het ook zeker niet verantwoord in deze bak, mij krijg je hier echt niet in met mijn 4-jarige. Maar naar mijn idee heb je aan een martingaal echt niks in deze situatie, of zit ik er nu naast?

Was de wereld maar zo mooi! Helaas stappen veel mensen vaak op een paard zonder begeleiding, terwijl ze die wel nodig zouden hebben. Ik loop ook wel eens aan mijn ego voorbij, gelukkig heb ik een vriend die me dan op mijn plaats zet Knipoog

Ik denk ook niet dat een martingaal veel nut heeft, maar aan de andere kant: Als een paard echt wil vluchten, welk hulpmiddel heeft dan nog wel nut....?

Ik snap dus je punt wel van: Neem een slof, dit is vriendelijker. Maar dit zijn zo gevaarlijke uitspraken op bokt! Een slof kan een gewelidg hulpmiddel zijn, maar ik heb het in handen van bepaalde ruiters ook al eens als martelwerktuig gezien...

Het allermooiste zou zijn je te bedenken: Waarom wil mijn paard vluchten en wat kan ik hieraan doen?

en dan lekker los, zonder slof of martingaal Lachen
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-10-08 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:28

Toch ken ik heel wat mensen die wanneer ze het paard een blauwe maandag onder het zadel hebben gewoon samen met een ander paard lekkere stukken rechtdoor op zandpad of bospad rijden.... zonder hulpteugels.
Mijn gebrek aan rijvaardige kwaliteiten waar het jonge paarden inrijden betreft (althans, ik zal het niet snel zelf doen) maakt dat ik het niet zou aandurven. Maar het pleit voor de kwaliteiten van die mensen dat ze het paard in de hand hebben in 'niet afgesloten' ruimten zonder hulpteugels.

Adil

anneliesdj schreef:
Maar dat neemt niet weg dat je niet zomaar iedereen kunt adviseren een slof te pakken en zeker bij zo'n jonge pony zou ik dat niet doen. Er bestaat ook nog zoiets als rijden om problemen op te lossen, lijkt me een beter idee dan er allerlei hulpmiddelen bij te pakken.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik tegen slofgebruik ben, feit is dat het een hulpmiddel voor ervaren ruiters is en je kunt vanachter je pc niet zeggen of TS bij die categorie hoort.

Ik hou van Annelies Bloos ( Knipoog )

CleovG

Dat is wel waar, maar ik ging meer van mijn eigen idee uit. Ik zou dus zelf echt nooit met een martingaal gaan rijden. Daarintegen rijd ik mijn jonge paard regelmatig met slof.