Ik dacht laat ik weer eens een topic openen, dus bij deze. Eerst wat informatie natuurlijk.
De foto's zijn dinsdag 16 september gemaakt. Toen ben ik voor de 2de keer met Ayla de groepsles in geweest.
Maar wel de eerste keer samen in de buitenbak met andere paarden erbij.
Ze was erg kijkerig, en zoekerig en ze wilde nog wel eens omhoog komen of bokken en ze was ook erg voorwaarts.
Voor de rest Ayla is mijn bijrijdpony, ze is 6 jaar. We rijden nog geen wedstrijden maar we trainen gewoon op B/L niveau.
We zijn nu op dit moment gewoon lekker aan het rijden en we proberen van alles wat mee te pakken. Zelf loopt ze iets te diep. Ook loopt ze op de voorhand.
Dus als iemand daar tips voor heeft graag. En voor de rest werk ik erg hard aan mijn houding maar die is in de les een beetje verloren gegaan.
Omdat ik meer was met Ayla bezig te houden, en haar bij me te houden dat ik mijn eigen houding helemaal vergat.
Maar hopen dat volgende keer de ontspanning er meer is zodat ik me goed op het verbeteren van mijn houding kan sleutelen.
Voor mezelf heb ik de volgende puntjes: vooruit kijken, recht/trotser zitten, tenen naar binnen en mijn handen bij elkaar en meer dragen.
En onthou wel dat Ayla de laatste maanden weinig wordt bereden door zwangerschap van de eigenaar en ik ben de enige die haar echt rijd.
En dat is nu 2 keer in de week en voor de rest wordt ze gelongeert etc.

Hieronder een filmpje van mij en Ayla, en zoals je kunt zien was ze erg zoekerig en loopt ze een pasje onregelmatig.
Maar dit kwam doordat de bak erg zwaar is vooral in het midden. En we moesten buiten rijden want binnen zijn ze bezig met de bodem.
http://www.youtube.com/watch?v=DQZAQZSDFI0
En een paar weken terug heeft Ayla voor het eerst gesprongen, maar ze deed het super!

Groetjes Melissa & Ayla.
Foto's by Manon_S bedank wijfie!
Succes met je schimpie