Mijn kleine uk in Jade

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Mijn kleine uk in Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:40

Mijn pony is 1.30 hoog, ik ben 1.56 hoog. Hij is acht jaar, en een maandje geleden gecontroleerd door een osteophaat. Deze heeft mij groen licht gegeven, en ook het zadel (als derde proffesional) gecontroleerd, en dit was prima.

Vaak krijg ik commentaar dat ik te groot en te zwaar ben, mijn pony heeft ook te koop gestaan, omdat ik dacht dat men gelijk had.
Echter heeft de osteopaat mij laten weten dat het geen probleem is dat ik mijn pony rij ..

Ook het zadel is door 3!!! proffesionals nagekeken, en ligt goed. Voor mij mag het misschien net een maatje groter, maar dat gaat nu eenmaal niet,

Ons niveau is niets, omdat we geen wedstrijden rijden.

Momenteel zitten we weer in een kleine terugval, (na de rust van de osteopaat) maar met de lessen gaat het nu steeds beter en krijgen we dat er wel weer uit.
Ik was/ben (onbewust) heel streng met mijn binnenhand. Dit probeer ik er uit te krijgen, dus niet ontzettend veel op de aanleuning gelet, maar voornamelijk op mijn handen ..
De foto's zijn van afgelopen zondag, en smaandags tijdens de les ging het al een stuk fijner.

Afbeelding
Hier hangt de binnenteugel te los, maar heb dit liever, dan dat ik hem te strak houd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog even afsluiten met een klein huppeltje

Foto's staan niet op volgorde ..
Mijn huiswerk was overigens, doorzitten, en veeeeeeel voltes rijden ..

-edit- ik zie nu dat ik bijna alleen foto's van dezelfde hand heb, dit houdt natuurlijk niet in dat ik alleen op deze hand rijd. Foutje met uitzoeken ..

Anoniem

Re: Mijn kleine uk in Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:55

wat een super leuk ding!!

en laat je niet gek maken, je bent echt niets te zwaar voor je pony!

vind je zadel overigens niet echt storend hoor, kan nog net Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:57

Inderdaad! Lachen
Heerlijke pony, mooi setje, leuk team Knipoog
Soms zie ik nog wel eventjes die strakke binnenteugel, maar gelukkig merk je dat zelf ook
Laatst bijgewerkt door Joceline op 18-09-08 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:59

Ik vind het er al super netjes uitzien,terwijl je zelf zegt dat er nog aan gewerkt moet worden! Voor een begin na veel rust ziet het er erg goed uit en die kleine dingen kun je nu weer oppakken. Veel plezier nog samen en laat je niet gek maken Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:01

hele leuke pony dat ten eerste; je zadel vind ik op je paard niet goed lggen; het beperkt hem bij zijn schouder.
jouw lengte en gewicht kunnen volgens mij nog prima; maar alsjeblieft; blijf rijden omdat je zelf denkt dat het kan; niet omdat een ostheopaat het zegt(volgens mij heeft niemand hier op bokt in de gaten dat een ostheopaat ook gewoon geld moet verdienen....)
wel zou ik als ik jou was iets meer op lengte proberen te rijden en wellicht je beugels een gaatje korter

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:03

vind het echt een onwijs leuk beestje (welsh?) en het setje staat geweldig leuk. Volgens mij heb je een gewillig en mooi voorwaarts ponytje, het geeft mij een fijn beeld.
Ik vind dat je er prima op kunt rijden, op mijn pony van 1.36 rijden ook mensen van rond de 1.65 en dat past er perfect op dus ik zie geen problemen. Misschien dat je zelfs je beugels nog wel een gaatje korter kunt doen als jij je zorgen maakt om het plaatje, want je hebt ze nu volgens mij ook vrij lang.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:04

anniee hij is 50% welsh en 50% arabier Knipoog
Mijn beugels zijn idd vrij lang ja ..

Over het zadel, ik vind het goed zo, heb er verdorie drie! proffesionals naar laten kijken, lijkt me sterk dat hij dan nog niet past ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:06

ik denk niet dat je zadel slecht ligt. het is een kleine pony en daar liggen de zadels zowiezo wel wat verder naar voren als bij een paard.

volgens mij heeft ze ook niet heel veel schoft of wel?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:07

Wildgirl schreef:
hele leuke pony dat ten eerste; je zadel vind ik op je paard niet goed lggen; het beperkt hem bij zijn schouder.
jouw lengte en gewicht kunnen volgens mij nog prima; maar alsjeblieft; blijf rijden omdat je zelf denkt dat het kan; niet omdat een ostheopaat het zegt(volgens mij heeft niemand hier op bokt in de gaten dat een ostheopaat ook gewoon geld moet verdienen....)
wel zou ik als ik jou was iets meer op lengte proberen te rijden en wellicht je beugels een gaatje korter

Netzoals een dierenarts... een zadelmaker... een lesgever....
Zullen we die dan ook maar niet meer vertrouwen dat ze hun beroep goed uitoefenen? Lachen 'Dat je het soms nieteens bent met een ostheopaat, hoeft nog niet te zeggen dat de ostheopaat het fout heeft.

Ik vind je ook nog prima passen, volgens mij mogen je beugels zelf een gaatje korter...
Let inderdaad op je binnenhand, maar volgens mij komt dat wel goed Lachen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:08

zeg maar gerust geen schoft .. Was een hele zoektocht hoor naar een geschikt zadel!

bedankt iig allemaal Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:15

Hihi nou ben ik wel benieuwd naar wat voor zadel je gevonden hebt Nagelbijten / Gniffelen

En ik zou hem inderdaad iets meer op lengte proberen te rijden en je beugels een gaatje korter doen Knipoog En over lengte ik vind het wel meevallen hoor, mijn pony is 1,36 en ik 1,59 gaat ook prima... En het is zeker een leuk beestje, half welsh half arabier zal het vast een pittig ding zijn Tong uitsteken

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:20

Whitepanther schreef:
Hihi nou ben ik wel benieuwd naar wat voor zadel je gevonden hebt Nagelbijten / Gniffelen

En ik zou hem inderdaad iets meer op lengte proberen te rijden en je beugels een gaatje korter doen Knipoog En over lengte ik vind het wel meevallen hoor, mijn pony is 1,36 en ik 1,59 gaat ook prima... En het is zeker een leuk beestje, half welsh half arabier zal het vast een pittig ding zijn Tong uitsteken

Euroriding Jade, 16.5 inch.

pittig? Noem hem maar een behoorlijke heethoofd Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:21

erg leuke pony!! voor het mooie ben je wel wat aan de langa kant maar ik vind je niet te groot om gewoon lekker te rijden hoor! beugels zou ik niet korter doen wat hierboven wel gezegd wordt. volgens mij zit het lekker zo. misschien moet je zadel wel wat verder naar achetren, het lijkt te ver naar voren te liggen. succes samen!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:39

Hee Laurie! Lachen Ziet er geweldig uit meid, dat reesbeest van jou wordt ook met de dag voller en gespierder. Je weet dat ik je respecteer om de keuzes die je de afgelopen tijd hebt gemaakt. Ik vind het super dat je niet te koppig bent om naar anderen te luisteren, maar wel eigenwijs genoeg om niet meteen de handdoek in de ring te gooien. Ga zo door meid, jullie zijn het helemaal waard Lachen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:20

Wildgirl schreef:

Hier ben ik het mee eens. Je bent niet te zwaar, maar misschien dat je hem net wat hindert met je been bij zijn schouder/been. verder vind ik het er prima uitzien, en inderdaad, zolang JIJ vind dat het kan, moet je lekker blijven rijden.
En ik vind je zadel ook niet echt storend liggen. Misschien ietsje naar voren, maar ik geloof niet dat je pony er last van heeft als ik de foto's bekijk Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:25

Ik vind je dus echt niet te groot en te zwaar.
Vind jullie zelfs een mooie combinatie.

Het enige wat mij opvalt is dat ik zou zeggen dat je beugels een gaatje korter mogen en de hals wat meer op lengte.
Voor de rest, laat je niet gek maken, je doet er genoeg aan om je pony niet te belemmeren.
Ga zo door!

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:54

Je bent heus niet te groot hoor.
Jullie passen echt lief bij elkaar Lachen en lief paardje en leuk gereden
Veel plezier nog met je pony'tje en niks van anderen aantrekken! is niet zo Lachen
Groetjes Doei!

vivke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:21

Je hebt echt een hele mooie pony, en je rijd hem ook netjes! En je bent ook echt niet te zwaar voor je pony hoor!
Veel suc6 verder met rijden.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:28

Ziet er erg netjes uit! Ik vind je eigenlijk helemaal niet te groot voor hem! Qua commentaar ga ik met de rest mee, je beugels zouden idd een gaatje korter mogen. Verder geen commentaar.

is dit niet de mickey uit de horsimo? ja toch? of ben ik nu zo gek?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:51

WildChild schreef:
Hee Laurie! Lachen Ziet er geweldig uit meid, dat reesbeest van jou wordt ook met de dag voller en gespierder. Je weet dat ik je respecteer om de keuzes die je de afgelopen tijd hebt gemaakt. Ik vind het super dat je niet te koppig bent om naar anderen te luisteren, maar wel eigenwijs genoeg om niet meteen de handdoek in de ring te gooien. Ga zo door meid, jullie zijn het helemaal waard Lachen.

Dank je wel meis, dat je steeds zo begripvol bent, je bent een kanjer! Ach gut

lonniejj schreef:
is dit niet de mickey uit de horsimo? ja toch? of ben ik nu zo gek?

Ja de enige echte Haha!

Alllemaal super bedankt voor de leuke reacties, is me nog maar weinig over komen dat ik zoveel leuke reacties in een keer kreeg, kei bedankt! Lachen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:38

laat je neit gek maken meid!! ik vindt dat het er supper goed uitziet!! en ben supper jaloers!! egt een supper mooie pony!! en de binnen hand vindt ik wel mee vallen hoor!! nog heel veel succes met je pony!!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:31

Wat een ontzettend stoere pony! Die heeft een achterbeengebruik waar menig paard jaloers op mag zijn. Vind dat je hem heel netjes rijdt, maar hij mag idd wat meer op lengte. Bij wat meer lengte wordt de rug boller, waardoor hij makkelijker jouw gewicht kan dragen.

Ik vind je voor het mooie wel wat te groot voor deze pony. Jij kan al zat op een paard. (en dan een schattig pennymeisje op de pony. Wat een prijzen gaan die in de wacht slepen!) Knipoog

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:41

Ook ik vind het er super uitzien Haha! En je bent helemaal niet te groot/zwaar voor je pony vind ik, het ziet er niet eens storend uit! Ik vind ook dat je hem erg leuk aan het lopen hebt, ondanks af en toe een te strenge binnenhand van jou, gelukkig werk je hieraan Lachen

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:48

wat een schatje.
ziet er goed uit. nee ik vind je helemaal niet te zwaar of te groot! Knipoog

Succes verder!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:58

En toch, ik zie een fijn beeld. Wat ik persoonlijk nog fijner zou vinden is wat foto's waarbij hij voorwaarts-neerwaarts loopt, voor de bevestiging dat hij je hand volgt en naar beneden gaat. Ik bedoel met vwnw niet in de krul, hoofd zo goed als tussen zijn benen, maar meer richting halsstrekken. Neusje eruit, bijna over de grond. Dat bevestigd alleen maar mijn gevoel bij deze foto's, omdat ik het er gewoon fijn uit vind zien. Ga zo door, ik vind jou niet te zwaar voor deze pony, de lengte kan nog goed, en succes.