Vanaf februari is er iets van 6 keer opgezeten, we zitten dus nog in de fase van zadelmak maken, dus van een nivo is nog geen sprake.
Hij pakt het allemaal heel goed op. Hij is ontzettend cool in het hoofd en absoluut niet onder de indruk van een zadel of ruiter op zijn rug. Af en toe wil ie wel eens bokken of steigeren, maar dat is dan meer omdat ie niet snapt wat de bedoeling is.
Dit weekend was ie best fris met longeren, maar toen sharona erop ging heeft ie geen stap meer verkeerd gedaan. Eerst aan de longe en daarna los. Stap, draf en galop ging goed. Been snapt ie ook al een beetje en de rem ook. Sturen vergt nog enige oefening maar gaat de goeie kant op.
Daarna ben ik er ook nog even op gegaan. Echt fantastisch voor het eerst op mijn eigen paard. hij deed het superbraaf en zit heerlijk. Mijn houding moet ik nog wel aan werken, heb niet veel gereden, mede ook door een hernia.
We oefenen nu nog in de paddock, volgende keer misschien met de trailer naar de bak.
We rijden hem in met een bitloos hoofdstel.
Commentaar is welkom, maar houd er wel rekening mee dat we nog maar net met hem begonnen zijn
Eerst even longeren, net klaar hier

En dan Sharona erop

Drafje

Galopje

Actiefoto

En dan nog los

En daarna ik erop

Ook nog in galop

Tot slot nog zijn mooie hoofdje