Vanmiddag was mijn vriend zo lief om foto's te maken.
Onze instructrice is door omstandigheden al een hele tijd niet meer geweest. We hebben nu wel les van iemand anders, maar ik loop vaak tegen een aantal problemen aan bij hem. Daarom hoop ik paar leuke tips te krijgen

Coberlina is een 6 jarige merrie van Flemmingh x Amulet x Gurioso.
Ons niveau: Licht 1. Zondag is het provinciaal kampioenschap. Daarna gaan we L2 starten. (mocht eigenlijk al vanaf juli L2
)Ze kent de zijgangen al en eenvoudige wissels.
We zijn vooral bezig met de basis. Het moeilijke voor ons is dat Coby "bijeen" blijft en niet lang wordt in de hals. Ze heeft de gewoonte om altijd zo nèt voor de loodlijn te blijven hangen. Ik heb dat vaak niet door

Ik heb gezien op de foto's dat ze - vooral in het begin bij het losrijden, nog met langere teugels- soms nog kantelt. Deze foto's zet ik er ook bij, in de hoop daar nuttige tips voor te krijgen.
Wat er ook gebeurt als Coby voor de loodlijn blijft, is dat ik naar voor getrokken word. Dat zie je ook op de foto's dat ik niet volledig blijf zitten en naar voor val.
Heb ook gezien dat ik af en toe pianohanden heb, en mijn benen leiden ook zowat een eigen leven.
1. losstappen. Ik zou graag zien dat ze nog meer zakt in de hals en de bovenhalsspieren beter gaat gebruiken.

2. een keer halthouden

3. losdraven. Hier kantelt ze. Ik heb m'n handen gelijk, dus vermoed gewoon dat mijn buitenbeen niet was waar het hoort te zijn

4. losdraven al iets meer bij elkaar. Moet echt gaan letten op mijn handen. ik doe vast onbewust teveel

5. pasje voorwaarts rijden.

6. alweer een cirkel, hier doe ik mijn linkerhand naar voor en daarnet naar achter

7. over de hoefslag, best netjes. Alleen moet ik op mijn kont gaan zitten
Ben zodanig bezig met hoe zij loopt, niet hoe ik zit.
8. mooie draf, netjes van de grond af. Ook goed aan de loodlijn, maar ze zou wat meer opgericht mogen

9. galop, hier op een cirkel van 15m. Ze wou blijkbaar niet zo goed draaien (niet moeilijk als ik niet op mijn kont ga zitten), vandaar mijn spastische buitenbeen

10. vanuit de keertvolte terug galopperen naar de hoefslag. Coby maakt zich graag lang als het moeilijk wordt om er vervolgens uit te vallen. Ik ben dan te laat met reageren en ga mee naar voor in plaats van te zitten en eraan te blijven rijden...

11. mooie draf, mooie zit, beter opgericht, maar net dat ietsje voor de loodlijn

12. mooie draf, eindelijk er vooraan volledig door. Maar dan lijkt ze weer sterk?

13. paar passen vooruit in galop, ze valt teveel uit elkaar

14. goed achterbeen in galop, maar nog moeilijk om dat bergopwaartse vast te houden

15. halthouden. ik vroeg net of ze goed stond

misschien ook leuk, paar filmpjes. Zegt toch altijd net iets meer dan foto's.

filmpje 1: door een S van hand veranderen

filmpje 2: stukje galop met eerst een volte 15m en dan verruimen. Hier zie je goed hoe ze langer wordt op die lange zijde

zo ik ben stiekem erg benieuwd
Hou het wel een beetje vriendelijk graag met onderbouwde kritiek en commentaar