Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) is ook lui.
). 
Goed aan de teugel rijden is namelijk heel moeilijk maar tegenwoordig willen de mensen dat direckt kunnen. Maak het paard eerst voorwaarts voor het been. Zorgt dat hij zijn achterhand goed gebruikt, dat hij rechtgericht is en dat hij ontspannen en los in zijn lijf zit. Daarna zal het paard zich vanzelf wel geven. Aan de teugel rijden is namelijk een gevolg van goed rijden en mag geen doel op zich zijn.Citaat:aan de teugel lopen kan ik echt gewoon wel vergeten dat lukt helemaal niet..
leniejj schreef:Vanmiddag weer wezen rijden op me bijrijdpaardje..
maar op de 1 of andere manier wil het gewoon niet lukken..
als we naar de bak lopen is die echt al heel sloom..
Lielle schreef:leniejj schreef:Vanmiddag weer wezen rijden op me bijrijdpaardje..
maar op de 1 of andere manier wil het gewoon niet lukken..
als we naar de bak lopen is die echt al heel sloom..
hier begint het al, eerst zorgen dat hij ook aan de hand vlot is en snel reageert. Wat zegt je instructie?
leniejj schreef:@ lindake.. het is idd zo wat jij zegt.. stiekem weet ik dat ook wel.. maar als ik dan de eigenaar zo zie rijden dan denk ik dat wil ik ook.. heel af en toe heb ik ook les en dan kijken we helemaal niet zo erg naar het aan de teugel lopen en dan op het laatst gaat het gewoon vanzelf..
.
. leniejj schreef:heb heerlijk gereden gister.. hij was echt super voorwaarts.. hopen dat het zo blijft gaan..
. 
leniejj schreef:heb heerlijk gereden gister.. hij was echt super voorwaarts.. hopen dat het zo blijft gaan..