Adaja du Bois twee keer eerste! (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucifer123

Adaja du Bois twee keer eerste! (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:24

Hoi,

Vorige week hadden [paard] en ik een wedstrijd, onze éénalaatste in de L2. In Oktober gaan we namelijk M1 starten omdat we inmiddels 16 winstpunten verzameld hebben. [paard] is een E-pony (merrie) van 6 jaar oud, haar vader is Danny Gold (voor de geintresseerden ;) )

Ik reed met mijn pony mee tussen de paarden (Nee ik ben nog geen 18, maar dat hadden ze daar zo geregeld). Onze probleempjes zitten vooral nog in de nageefelijkheid, ze wordt sommige stukjes nog stug, of ze gaat wat te diep lopen. Ook het halthouden en achterwaarts gaat nog niet helemaal lekker. En soms springt ze over in de middengalop. Maar, hier zijn we hard op aan het oefenen. Ook mijn houding kan stukken beter: tenen moeten naar binnen, hoofd moet recht en handen moeten hoger. Ook zit ik met een knikje in mijn heup, en mag mijn hand soms wat meer ontspannen Hiervan ben ik mij bewust, dit hoef ik geen 1000 keer te horen!

In de training zijn we ook vooral bezig met overgangen maken, kleine wendindingen maken, verruimen en vertragen en de zijgangen.
Ook probeer ik haar in de galop wat hoger op te richten. We gaan met grote sprongen vooruit!

Maargoed, nu de wedstrijd. Die ging erg fijn. [paard] was goed nageefelijk, soms zelfs wat te diep. Ik kon gewoon heerlijk ontspannen rijden
Mijn beide proefjes gingen dan ook erg goed! Zonder grote fouten erin (Iets scheef met achterwaarts, dat wel) Mijn punten waren 187 en 186, hiermee had ik twee keer de eerste plek gehaald! Ik was tevreden en blij met mijn punten!
De foto's zijn gemaakt door Sabrina (Orion_ @bokt), bedankt!

1. Fijn drafje
*knip*

2. Binnenkomen
*knip*

3. Bocht door
*knip*

4. Galopje
*knip*

5.
*knip*

6.
*knip*

7. Halsstrekken
*knip*

8. Halthouden
*knip*

Tweede proefje:
9.
*knip*

10.
*knip*

11.
*knip*

12. Mooi galopje!
*knip*

13. Iets tegen de hand
*knip*

14. Laatste drafje
*knip*

15. En nog een springfoto!
*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 31-07-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto's verwijderd

FriesWytske

Re: Adaja du Bois twee keer eerste! (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:27

Mooi paardje. Je mag je handen een beetje hoger hebben.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:27

Heey Annemarie Haha! Erg leuke foto's!! Ziet er erg netjes uit gefeliciteerd met je puntjes!!

Probeer alleen je voeten naar binnen te houden. En soms wat meer voor je uit te kijken!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:30

Leuke foto's Annemarie!!

Bij het springen lijkt het of je nog wat meer met je handen mag meegeven. Eigenlijk ben je je van alle punten bewust... Wordt moeilijk dan *LOL*
Bij de galop mag je nog iets rechter op zitten Lachen Succes en nog veel plezier met haar in het M!! Gaat ook vast lukken Ja

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:30

Leuke foto's Lachen.
Ik vindt dat je je benen wel ietsje meer naar achter mag leggen Knipoog
Nog veel succes met je paardje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:31

Zo, hier dan eindelijk het langverwachte topic. Lachen

Ik vind echt dat je al behoorlijk vooruit bent gegaan Annemarie. Adaja gaat echt beter lopen. Je weet zelf je punten goed en ik zie jullie er altijd hard aan werken in de training. Lachen Houding blijft gewoon een puntje waar we allemaal aan moeten blijven werken, we zijn nooit uitgeleerd. Knipoog Verder kan ik weinig rijtechnisch commentaar geven aangezien ik zelf nog lang niet in de L2 zit maar ik vind het er erg ontspannen uitzien en wens jullie veel succes in het M1 straks. Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

Allereerst (nogmaals) gefeliciteerd.
Jullie gaan erg voouit en beginnen steeds meer een combinatie te vormen, super!

Wat betreft je houding, ga ik helemaal met jezelf mee. Wat mij vooral 'opviel' is het 'vastzetten' van je handen. Dit geef je ook zelf al aan, dus dat is 'goed' in de zin, dat je dit weet en ermee aan de slag bent.

Ga lekker zo door, jullie komen er zeker wel. Succes met je M1 debuut!! OK dan!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

Je zit heel erg met je tenen naar buiten, op de meeste foto's is je spoor niet eens meer te zien.. Dus dan ga ik er vanuit dat ie in dr buik zit?! Niet echt prettig voor je paard.
Galop foto's vind ik er ook erg uitzien als verzet, ze probeert zich eruit te drukken, oren in de nek. Volgensmij zit je daar ook gigantisch met je spoor te werken, je trekt daar je knie ook heel erg op.
Ik zou echt werken aan je beenhouding en spoorgebruik want dan krijg je een veel meewerkender paard van en dan komt die ontspanning aan de voorkant ook veel makkelijker.
Jullie zijn echt een hele leuke combinatie, maar nu zie ik echt te veel verzet in galop.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:33

Leuk paard heb je.

Ik vind alleen dat je streng bent in je handen. Dit kan ik vooral zien aan de mond van je paard die geopend is. Bovendien zie ik dat het bit erg naar je hand toe getrokken zit. Probeer daar op te letten. Is wel zo fijn voor je paard.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:35

Hey Annemarie mooie foto's van jouw en Adaja.
Gefeliciteerd met je punten, nu op naar het M1 heel veel succes dat gaat helemaal goed komen.

Toch wat puntjes (verplicht) noemen: probeer je handen rechtop te houden, duimen als hoogste punt. En je zegt zelf al van je tenen die mogen wat meer naar binnen, maar probeer ook je benen lang te maken, hakken goed uit drukken. Vooral in galop trek je je been nogal op.

Al met al ziet het er super goed uit hoor jullie zijn een leuke combinatie!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:38

Lotte1990 schreef:
Je zit heel erg met je tenen naar buiten, op de meeste foto's is je spoor niet eens meer te zien.. Dus dan ga ik er vanuit dat ie in dr buik zit?! Niet echt prettig voor je paard.
Galop foto's vind ik er ook erg uitzien als verzet, ze probeert zich eruit te drukken, oren in de nek. Volgensmij zit je daar ook gigantisch met je spoor te werken, je trekt daar je knie ook heel erg op.
Ik zou echt werken aan je beenhouding en spoorgebruik want dan krijg je een veel meewerkender paard van en dan komt die ontspanning aan de voorkant ook veel makkelijker.
Jullie zijn echt een hele leuke combinatie, maar nu zie ik echt te veel verzet in galop.

Ja, ik snap wat je bedoeld. Dat is ook net het stukje middengalop wat lastig is, waardoor ze een beetje in verzet komt, en ik om dat te verhelpen been geef. Ik weet dat ik mijn tenen daarbij meer naar binnen moet doen, en bovendien zijn mijn sporen heel erg stomp Lachen Ik ben al bezig om haar voor mijn been te krijgen in galop. Ik zit echt niet continue zo hoor Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:41

Mag ik ook nog even vriendelijk melden dat foto's nog altijd momentopnames zijn en IRL het er gewoon goed uitziet? Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:27

Lucifer123 schreef:
Ja, ik snap wat je bedoeld. Dat is ook net het stukje middengalop wat lastig is, waardoor ze een beetje in verzet komt, en ik om dat te verhelpen been geef. Ik weet dat ik mijn tenen daarbij meer naar binnen moet doen, en bovendien zijn mijn sporen heel erg stomp Lachen Ik ben al bezig om haar voor mijn been te krijgen in galop. Ik zit echt niet continue zo hoor Lachen

Mooi dat je er wel mee bezig bent! Lachen Als je spoortjes toch zo stomp zijn, kun je dan niet zonder? En doet ze ook zo als je een middengalopje meepakt terwijl je halsstrekt? Misschien houd je haar net iets te strak van voren, of heeft ze moeite om zo sterk van achter te komen in de middengalop terwijl ze van voren toch opgericht moet blijven?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:53

ik stoor me echt super aan jouw voeten en handen die je ontiegelijk vast zet
probeer te ontspannen en blijf ademen
en je voeten ook echt ontiegelijke kapstokken
ik heb hier nog jassen te veel hangen
mag ik die even langsbrengen ?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:59

onley, probeer hett leuk te verwoorden.
ts: leuke paardje en gefeliciteerd met je punten, ik stoor me in het plaatje ook aan je voeten benen, lijkt een beetje stoelzit, en met je knieen ga je voor het zadel langs

succes!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:00

Waar slaat dat nou weer op Verward

Sorry hoor maar dat kan je ook anders verwoorden. En het is ook niet nodig om in herhaling te vallen. De TS weet zelf heel goed wat haar zwakke punten zijn en er wordt hard aan gewerkt. Ik vind die opmerking nou niet bepaald opbouwend ofzo, ik lees geen tips maar alleen maar negativiteit.

Heb je ook tips dan? Lachen

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:07

En daar is je topic dan!! Haha!
Was leuk om je in het echt te zien rijden, enne, gefeliciteerd met je prijsjes!!
Zelf vind ik wel dat Adaja meer mag ontspannen, het ziet er soms nog geforceerd uit.
Probeer iets meer mee te zijn met je handen, het maakt niet uit als Adaja eens een keer haar neusje niet op de juiste plek heeft Lachen
Ik denk dat als je het voor elkaar krijgt dat ze lekker gaat nageven en goed loslaat, dat ze ook beter kan gaan sluiten en dan gaan er veel dingen vast beter Lachen

Ik moet er wel bij zeggen dat jullie al een heel stuk vooruit zijn gegaan!!
En als je weet waar je verbeter punten liggen, komt het vast helemaal goed in het M1 Lachen
Jullie komen er wel!

Binnekort weer een fotosessie? Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:50

onley schreef:

Ik stoor me echt ontzettend aan jouw manier van reageren.
Hier kan de TS toch niks mee?! Misschien kan je, je commentaar even wat meer onderbouwen?
En kan je de TS tips geven? Ipv in mijn ogen haar 'naar beneden' halen.
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 18-09-08 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:57

Ziet er al netjes uit hoor!

De problemen die je opnoemt kunnen allemaal veroorzaakt worden omdat ze nog niet goed recht is. Probeer hier in de training aan te werken!

Ook vind haar erg vasthouden in de kaak (zie bobbel net achter de kaak). Probeer ernaar toe te rijden dat ze jouw hand mee naar voren gaat nemen (foto 7, halsstrekken), dan laat ze wel los! En van hieruit weer voorwaarts rijden, en iets meer druk nemen, dan zal ze wat minder laag duiken!

Heel veel succes verder!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:02

onley schreef:

Ik kan me hier ontiegelijk aan ergeren.... Verward
Dus ik ga even temmen. Moge deze rare reactie worden weggehaald. Bloos

Ik vind het er leuk uitzien hoor. Je kunt idd wat aan je been- en handhouding doen maar daar ben je mee bezig. Succes en op naar de M!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:35

hey, dit is in leusden-centrum.. Bij manege hagenau.. Haha!

Probeer inderdaad te werken aan een pony die nog net iets fijner in de hand gesteld is, bijv. door heel veel korte tempowisselingen.. Hij lijkt nu soms nog net iets hangerig.. Succes in het M

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:48

Ik heb een tip. Probeer eens te trainen zonder sperriem, zonder beugels en zonder sporen aan je laarzen. Rustig beginnen met stapoefeningen en kleine stukjes draf, niet te veel hooi op je vork ineens. Zonder sperriem krijg je vanzelf een zachtere hand, je kan nl. enkel contact hebben, als je meer druk zet als gewenst gaat de pony zijn mond open doen en het bit ontlopen (en zou iemand je daar dan op moeten wijzen).
Zonder beugels ga je snel leren om meer ontspannen en rechter te zitten, en bovendien ga je vanzelf zien waar je been 'van nature' ligt, en wat dus de voor jou geschikte beugellengte is. Het is moeilijk vanop foto's maar mogelijk past het zadel niet helemaal bij je lichaamsbouw. Als dat wel zo is, zou je zonder beugels zonder veel moeite diep en stabiel moeten kunnen zitten. Zo niet, dan leer je daar weer wat uit.

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:09

Mooie pony, misschien dat je haar op meer ontspanning kan rijden. In heel haar lichaamshouding kan ik zien dat ze er niet veel plezier in heeft. Probeer of je haar wat vrolijker krijgt met rijden door wat minder streng met hand en been te zijn, en lekker de ontspanning erin rijden. Haar mond staat namelijk wijd open en haar oren strak naar achter. Met halstrekken geef je haar ruimte van voor en wat ik kan zien zit je er weinig aan met je been. Hier heeft ze haar oortjes wel lekker naar voren en kan ik duidelijk zien dat ze het lekker vind om even ruimte te krijgen. Jullie zijn een leuke combinatie dus het zou zonde zijn als die spanning blijft! Dit is zeker geen kritiek, ik hoop dat jullie hier beter van worden. Bovendien is het voor een jury ook veel leuker om naar een vrolijke pony te kijken die er plezier in heeft! succes Haha!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:54

Hoi Annemarie,
Wat vreselijk zonde dat er toch altijd weer mensen zijn die zich geroepen voelen om een topic van iemand anders te verzieken. Niets van aantrekken hoor!
Ik vind 't over het algemeen er netjes uitzien, maar let op je tenen, en probeer je benen een stukje naar achter te verplaatsen. Je handen mogen een stukje omhoog en naar voren, blablabla, maar dat was je zelf ook al allemaal duidelijk Knipoog
Foto's 11 & 14 zijn mijn favoriet Lachen
En misschien dat je zadel een stukje naar achter moet, op een aantal foto's ligt hij op de schouder lijkt. Maar dat kan natuurlijk ook de momentopname zijn.

Train lekker door en samen komen jullie er wel! Haha!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:59

Heel leuk paardje!
Ik vind het er alleen totaal niet ontspannen uitzien. Het ziet eruit alsof ze in een krul word getrokken. Ook mag de achterhand er vooral op foto 3 wat meer onder gereden worden.
Verder, suc6 met dat mooie dier!