Hilde begint steeds fijner te lopen en daarom vond ik het tijd voor nieuwe foto's.
De link in mn onderschrift is van het vorige topic, waarin ze duidelijk nog moeite had met het ontspannen, de achterhand was er niet altijd even goed onder en ze werd snel kort in haar hals. Ook liep ze niet zo ruim als ze voorheen wel kon(ik ken en rij haar al ruim 1,5 jaar, gekocht van mn vorige werk)
De galop was erg grof en groot, en ik zat er niet altijd even charmant op

Inmiddels houdt ze veel beter de lengte in haar hals, ze wordt achter steeds sterker, loopt weer veel ruimer en naja mijn houding is niet perfect maar ook daar wordt aan gewerkt

Ik rij Hilde zo'n 2 tot 3x per week, bos en/of bak en daarnaast rijd mn vriend(beginner) er op en mn moeder zit er ook 1/2 keer per week op(beginner/recreatief)
Het zal voor Hilde soms wel latig zijn, al die verschillende ruiters, maar ze is voor ieder van ons echt een fijn paard! Superbraaf maar toch beslist geen slaper en wil graag voor je werken!
Zondag ben ik eerst even op het land gaan rijden, voor de foto's

Daarna thuis nog even in de bak aan het werk gegaan

De galop gaat inmiddels al heel veel beheerster en een stuk langzamer

en weer klaar(verder geen foto's van het laten zakken maar ze durft de hand inmiddels echt te volgen)

We zijn er nog lang niet maar ze is echt al veel verbeterd, er zit veel meer rust in en ze is veel losser in haar lijf en fijner in de hals.
Tips zijn uiteraard welkom, met name van mensen met ervaring met friezen. Vind het nogsteeds erg anders dan mijn bwp'er en kwpn'er!
Wordt vervolgd...