Mootje is een 11 jarige onwijs lieve en werklustige haflinger! Op deze foto’s rijd ik met een dressuurzadel die ik niet heb gekocht uiteindelijk. Ik vind hem te groot voor mijzelf en hij kiept ietsje achterover op mootje. Ligt dus niet helemaal lekker, maar hij komt ook niet meer op haar rug

We zijn vooral bezig met haar voorwaarts houden en ontspannen, nageeflijk en over dr rug te rijden, wat vrij moeilijk is bij haar want ze is erg lang. Maar het gaat al steeds beter en ze begint lekker te sjouwen en wordt lekker licht in de hand

De galop is nog vrij moeilijk maar gaat al beter en sommige stukken komt ze dan ook nageeflijk

Afgelopen zaterdag had ik een topic geopend, waar het commentaar was dat ik mootje in de krul trok en met m’n sporen prikte. Omdat ik er bewust van ben dat het rijden juist lekker gaat en ik haar ZEKER niet in de krul trek hier een nieuw topic met foto’s. Het bleef namelijk kriebelen dat sommige hier dat commentaar hadden en waarschijnlijk leek het dus ook op de foto’s zo. Hier mijn tegen bewijs
Ik rijd hier inderdaad zonder sporen. Ik moet een meer stillere beenligging krijgen, in de stap heb ik die onderhand sowieso en draf ook, maar vaak draai ik m’n tenen naar buiten of trek ik m’n been erg op bij het drijven. Daar moet ik dus aan werken 
De foto's zijn helaas niet zo scherp, zijn met een kleine camera gemaakt.
As zaterdag hebben wij ons B debuut!
Nou genoeg gepraat, hier de foto’s

1. Stap, hier komt ze te diep. Let niet op m’n hoofd

2. Stap, ben erg blij met deze foto. Hier zie je dat ik een erg fijne aanleuning bij haar heb, van mijn elleboog tot het bit 1 rechte lijn en mijn beenhouding vind ik hier mooi
(beugels wel mogen langer)
3. Halthouden, ze komt hier iets tegen de hand. Wel mooi vierkant!

4. Stap, lekker lange teugel, handen mogen hoger

5. Super fijne draf, ben hier best tevreden over mijn houding

6. Nog een keer halthouden, bijna vierkant, hier bleef ze wel nageeflijk. Handen mogen hier hoger

7. Drafje, voeten dichterbij het paard houden en uiteraard voor me kijken

8. Fijne draf, denk dat ik hier net keek of ik op het goede been licht reed, anders zag ik waarschijnlijk écht geld liggen

9. Draf, handen iets hoger en iets meer ruimte geven met mijn buitenteugel zodat ze wat meer buiging kan aannemen in de bocht

10. Enigste gelukte galopsfoto, ik moet haar nog erg veel ondersteunen met mijn benen in de galop maar dat gaat al steeds beter

11.Draf, binnenteugel hangt hier los, maar ik denk dat dat een momentopname is want verder heb ik op alle foto’s contact. Benen niet optrekken met drijven

12. Draf
Tenen naar binnen
13. Draf, de foto is erg wazig maar vond hem een fijn beeld geven

14. Draf, hier gaat ze wat snel en maakt dan kleine passen. Jammer dat ik wat naar voren zit

15. Als laatste een foto waar ze echt lekker begint te sjouwen, ze komt hier wat opgericht en je ziet hier goed dat ze haar dikke buik kwijt is en lekker gespierd aan het worden is!

Dat waren ze ! Commentaar mag uiteraard! Gelieve niet op het zadel omdat ik die dus niet heb gekocht en gewoon weer met het oude zadel rij (wil een nieuw zadel omdat ik dressuur wil ipv vzh)
En, trek ik mijn pony niet ongelofelijk in de krul?