Ten eerste ik wist echt totaal niet waar dit hoorde dus als die verkeerd staat, sorry
Dus..
Zoals de titel zegt : hebben jullie ook een paard waar je je handen aan vol hebt tijdens een buitenrit?
Dus niet dat je een paard hebt dat braafjes zijn drafje en galopje doen achter de anderen aan
Ik heb er dus zo eentje. Ze is zeker en vast niet stout, of koppig.
Ik ben meer moe dan haar na een rit

Bijvoorbeeld als het paard voor mij in draf vertrekt springt de mijne direct aan in galop vanuit de stap.
Soms is het lastig om haar terug te krijgen. Ze blijft wel netjes achter het paard voor mij.
Nadien kan ik haar wel in draf laten gaan, ze reageert niet echt op mijn stem. Wat ze nogthans in de buitenpiste (hebben geen binnenpiste) wel perfect doet. Dus ik zou met manier van spreken met haar in de piste kunnen rijden met niets om. Ik moet maar een zachte 'hooo' zeggen en ze vertraagd of gaat van galop naar draf of van draf naar stap.
Ze maakt soms in de galop zo van die sprongen omdat ze echt vooruit wil. Het is een heel soepel paard dus moet echt stevig zitten
.En dan denk je dat ze na een rit van 2uur op goed tempo toch wat moe-er is, goed verkeerd gedacht 
Ik heb haar nu een jaar, en we gaan heel vaak op buitenrit. Ik heb al lang geaccepteerd dat ze een paard is dat gewoonweg moeilijker is dan het 'doorsnee' paard, maar daarom zie ik ze niet minder liever

We blijven gaan
Zo, hoe zit dat bij jullie ?
Groetjes