Haflinger Amigo @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Haflinger Amigo @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:24

Beste bokkers,

Gisteren ben ik weer met Amigo aan de weer geweest. We hebben volgende week een wedstrijdje (onofficieel) en zijn dus bezig met een beetje trainen..
Ik heb erg veel moeite met los te laten op voornamelijk de linkerhand. Doordat ik erg veel bezig was met opgericht rijden, ging ik teveel in zijn mond zitten. Ik ben dus nu weer aan het werken met het los laten en met lager te rijden (dan zit ik minder in zijn mond, helaas wel nog iets teveel). Ook ben ik aan het werken met minder te drijven om voorwaards te houden, dus minder onnodig mijn been eraan te houden.
Het hangen is veel minder geworden (deed hij eerst echt ontiegelijk erg), en gisteren heeft hij het echt niet gedaan. Het kan op de foto's nogsteeds zo lijken, maar op een of andere manier verkramp ik mijn hand. (zie ook bij de loslaatfoto zometeen, dan is mijn hand nogsteeds zo gespannen terwijl de teugel zelf loshangt).
Ook mijn beugels zijn te kort (lijkt nog erger als ik mijn hak optrek, zie uitdraaffoto), dus daar moet ik nog even mee spelen.

Ik weet overigens dat Amigo te dik is. Hij word niet heel veel gereden en staat 24/7 op wei. We (eigenaresse en ik) voeren verder niet bij, hooguit een appeltje of een handje bix na het rijden. We proberen hem zoveel mogelijk beweging te geven als we kunnen.

Ook heb ik sinds kort les (2 achter de rug, tot nu toe voornamelijk met voorwaardse bezig geweest), dus er word sowieso aan het een en ander stevig gesleuteld!

Hier de foto's:

Afbeelding
Lang laten draven op de volte.

Afbeelding
..

Afbeelding
Hier had ik iets meer been mogen geven, zodat hij meer omhoog zou gaan.

Afbeelding
Zie mijn verkrampte hand Nagelbijten / Gniffelen .. Hier had ik meer contact mogen houden, maar was voor mij ook even een bevestiging dat hij lekker op zijn eigen benen loopt en dat ik echt goed losliet met mijn binnenhand.

Afbeelding
Even van hand veranderen.. zit hier erg apart..

Halverwege wilde ik toch weer nog meer oppakken, omdat ik dacht dat ik bewuster reed.. maar toch zie ik achteraf dat ik weer teveel in zijn mond heb gezeten:

Afbeelding
Oef.. te diep.

Afbeelding
Weer die strenge binnenhand..

Afbeelding
Weer.. *zucht

Afbeelding
Galopje. Been mag er wel aan (hij moet meer sprong gaan maken), maar niet zo opgetrokken..(ga ik ook minder diep van zitten)

Afbeelding
Uitdraven..

Hmm.. kom maar op met het commentaar! Lachen

Psst: Thanks to Anouk (Bastin@bokt) voor de foto's!

Megamutsj

Re: Haflinger Amigo @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:37

Cher!
Ik keek eerst niet naar je boktnaam en ik zag dus eerst de foto's, ik dacht meteen; hee, die lijkt op Cher. Clown

Ik vind je er netjes op zitten. Je zit over het algemeen goed rechtop je zo te zien heb je hem lekker aan het lopen. Let goed op je handen dat je niet (onbewust) je ene hand strakker houd dan de ander, en let op je hakken.

Ben je overigens afgevallen? En ik had vandaag een onderlinge wedstrijd met tessa maar dat ging niet zo lekker (vond de mensen aan de kant eng en de auto enzo) dus.. ik ga ook lekker door oefenen. Clown

x_PonyPower

Woonplaats: Lokeren > Oost-Vlaanderen > België > zielig regenlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:40

[Ik heb heel de inleiding niet gelezen, want ik moet meteen gaan.. Dus neem me niet kwalijk als ik dingen zeg die je zelf al had opgemerkt Knipoog ]

Enkele dingetjes:
Amigo ziet er toch redelijk zwaarlijvig uit.. Ik weet het, een haflinger.. Maar toch vind ik hem redelijk *dik*

Je rijdt ook met je tenen erg naar buiten, doe daar iets aan, want door je tenen naar buiten te draaien lossen je knieën je zadel en geef je je paard bij wijze van spreken alle vrijheid Lachen

Je kijkt veel naar beneden, vind ik. Ik noem dat *centen zoeken* Tong uitsteken Probeer gewoon tussen de oren van je paard te kijken, en alles is top Lachen

Verder heeft hij een erg actieve achterhand. Ook loopt'ie mooi rond, maar niet goed rond.. Hij loopt teveel naar beneden met zijn hoofd, maar dat kan natuurlijk ook aan de foto's liggen Knipoog

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:42

Megamutsj schreef:
Cher!
Ik keek eerst niet naar je boktnaam en ik zag dus eerst de foto's, ik dacht meteen; hee, die lijkt op Cher. Clown

Ik vind je er netjes op zitten. Je zit over het algemeen goed rechtop je zo te zien heb je hem lekker aan het lopen. Let goed op je handen dat je niet (onbewust) je ene hand strakker houd dan de ander, en let op je hakken.

Ben je overigens afgevallen? En ik had vandaag een onderlinge wedstrijd met tessa maar dat ging niet zo lekker (vond de mensen aan de kant eng en de auto enzo) dus.. ik ga ook lekker door oefenen. Clown

Heb inderdaad behoorlijk wat moeite met mijn handen, dus daar word aan gewerkt! Haha!
Ook tijdens de les al uitgelegt, dus daar zal de komende lessen ook wel erg goed naar worden gekeken.

Ennnn, ja ik ben afgevallen *LOL*
Met Tess en jou gaat het wel goedkomen joh Knipoog

ilieben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:44

Amigo is zeker fors, maar ook heel mooi!
Let zelf ook op dat je niet kantelt (1 na laatste foto) maar dat kan ook moment opname zijn.
Maar ik vind je wel netjes zitten, misschien gaatje langer nog?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:46

Ziet er goed uit. Commentaar is al gegeven maar probeer wel wat meer naar voren te kijken in plaats van zijn blonde manen haha.

x_PonyPower

Woonplaats: Lokeren > Oost-Vlaanderen > België > zielig regenlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:47

plutolover schreef:
Ziet er goed uit. Commentaar is al gegeven maar probeer wel wat meer naar voren te kijken in plaats van zijn blonde manen haha.

Had ik ook al opgemerkt Knipoog Dat is er bij mij van in den beginnen ingedramd, dat ik het nu nooit meer zou vergeten Tong uitsteken

tatjanalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:49

Ziet er goed uit. Alleen proberen vooruit te kijken (ik had hier ook eerst problemen mee). Verder vind ik het er mooi uitzien.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:50

x_PonyPower schreef:
plutolover schreef:

Had ik ook al opgemerkt Knipoog Dat is er bij mij van in den beginnen ingedramd, dat ik het nu nooit meer zou vergeten Tong uitsteken

Maar hij is zooo mooi.. Haha!
Grapje, nee ik snap het! Stond ook nog een pony even los op het stuk & daar was ik dus ook al bijna tegenop gereden omdat ik niet goed oplette Bloos
Als dat nou eens gebeurd op het begin van het rijden, zal ik me er veel bewuster van zijn. _o-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:56

Nou wijffie, jij kan ook alles tot een dressuurkrack rijden. Haha!
Petje af hoor, mooi totaalplaatje!
En wat zijn jullie toch een heeerlijk stel.

Als ik dan toch braaf commentaar moet geven: voor je uit kijken en handen een beetje meer ontspannen.

Heb je geen voor- en nafoto, want volgens mij heb je hem ingeruild? Haha!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:27

Zo maar dat is even een stoere haflinger Bloos!
Normaal hou ik niet zo van het zwaarlijfige type haflinger, maar deze is wel errrug gaaf hoor!

Voor het mooie zou hij afentoe misschien iets minder diep mogen lopen, en jij moet wat meer vooruit kijken! voor de rest, super combinatie!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:44

Dikke haf hihih, geeft niet hoor die van mij is ook niet slank Haha!

Veel commetaar is hierboven al gegeve, dus vind ik eht niet nodig nog eens te herhalen, wel vind ik het lijken of je beugels te kort zitten (op sommige fotos)
klopt dit? (of je trekt je benen op met aansporen.. )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:04

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen. Denk er ook aan dat het herhalen van rijtechnisch commentaar niet de bedoeling is, zo is het naar voren kijken wel voldoende herhaald nou Knipoog

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:40

Ik heb ook een zware haf, en ik herken jouw problemen zo goed. Ik zat er ook altijd te veel aan met mijn binnenhand, en dat beest bleef maar hangen...
Uiteindelijk heb ik mijn nichtje langs de kant gezet en die riep elke twee minuten dat ik op mijn binnenhand moet letten, en zo ben ik er vanaf gekomen.
Controleer jezelf voortdurend. Teveel gewicht in je handen is bene geven. Dan maar even niet nageeflijk, maar hij moet gelijk naar voren gaan. En hij kan alleen hangen als jij vasthoud, dus ondspannen die handen.

Ik weet het, het is makklijker gezegd dan gedaan. Succes ermee!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:57

PinkyBubble schreef:

Veel commetaar is hierboven al gegeve, dus vind ik eht niet nodig nog eens te herhalen, wel vind ik het lijken of je beugels te kort zitten (op sommige fotos)

Dit staat duidelijk beschreven in de beginpost Bloos
@ Petra_O: Daar ben ik ook continue mee bezig Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:17

Ziet er leuk uit hoor, zeker het voorwaarts-neerwaarts ziet er lekker ontspannen uit! Als je op dat wedstrijdje ook zo rijd, komt het vast helemaal goed! OK dan!

En ik denk dat als jij je beugels een gat of 2 langer doet en Amigo de komende tijd wat afvalt, jullie een supermooie combi zijn!

Tanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:25

mooie haflinger! ligt het nou aan mij of is hij wat kort in de rug? kan ik misschien ook verkeerd zien door zijn wat dikkere lichaam
denk dat als hij afgevallen is het helemaal een mooi plaatje word!
probeer wel die hals erop te behouden Knipoog

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:53

Bedankt voor het commentaar en de complimenten.
Zal deze ook doorgeven aan mijn instructrice zodat zij er tijdens de lessen extra op kan letten & extra tijd aan kan besteden.
Haha!

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:57

misschien is het handig om je beugels wat langer te maken!! je zit erg kort heb ik het idee, hierdoor kun je zelf niet zo goed zitten..
verder vind ik het echt een hele leuk pony!! ziet er verder netjes uit hoor!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:10

Dreamy schreef:
PinkyBubble schreef:

Dit staat duidelijk beschreven in de beginpost Bloos
@ Petra_O: Daar ben ik ook continue mee bezig Knipoog

Dan kom je er wel, want dat ik naar mijn ervaring echt het enige dat helpt. Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Die van mij is ook nog eens giga overbouwd, dus die duikt als een duikboot in je handen. Kontje in de lucht en hangen maar...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:45

Heeyyy Cher en Amigo Lovers
Ondanks het feit dat het een bolletje is ziet hij er wel goed uit. Je rijden gaat echt vooruit en fijn dat je zelf zo bewust bent van je zwakke punten en hieraan werkt.
Ik ben echt heel benieuwd hoe het er straks uitziet als jullie allebei meer toe zijn aan wat meer oprichting!

Enne.. dat wedstrijdje komt vast helemaal goed, ben benieuwd naar de filmpjes die vast wel komen *LOL*

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:09

Wat een lekker bolletje!
Indd lijkt 'ie nogal kort in de rug, maar wel een superhals!
Let op je benen, hakken netjes uitdrukken en tenen wat meer naar binnen.
Veel plezier met je leuke beessie! Lachen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:06

Ja, mijn voeten zijn ook echt een ramp. Maar doordat ik leer ze eraf te houden, willen ze nog wel eens in de juiste positie liggen Haha! Dus dat helpt al een stuk.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:10

Hee, dat is in Breukelen? Of niet?
En is dat "wedstrijdje" niet toevallig de Maarssense paardendagen? Tong uitsteken Doe ik ook aan mee Huilen van het lachen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:14

Teziej schreef:
Hee, dat is in Breukelen? Of niet?
En is dat "wedstrijdje" niet toevallig de Maarssense paardendagen? Tong uitsteken Doe ik ook aan mee Huilen van het lachen

Het is vanuit Maarssendorp richting Breukelen Ja En idd doe ik mee met de Maarssense Paardendagen Haha!
Dus wss zie ik je dan wel! Nog tips?