Cleo en Zaline @ Training L/M

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Cleo en Zaline @ Training L/M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:36

Zaline is een 4 jarige merrie van Jet-set D X El rosso. Ik heb haar nu zo'n 6 weken en het gaat eigenlijk super goed. Ze was vandaag wel hengstig dus we gingen een paar keer erg hard Clown Ik train haar op L/M niveau maar ik breng haar nog niet op wedstrijd uit, maar dat zal in het indoor seizoen wel zijn, in de L1 of L2 want lager en hoger mag niet. Het probleem bij haar is soms de aanleuning nog, zeker op links, dan wil ze nog wel eens wat kantelen. Ik ben nu vooral bezig om de aanleuning beter te krijgen en haar te laten wennen aan de proefjes, want de oefeningen beheerst ze prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vadalma

Re: Cleo en Zaline @ Training L/M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:46

Heerlijk een Jet-Set, die paarden spreken me altijd aan. Heb er ooit vroeger zelf eentje gehad (nou ja mn stiefvader), maar heb er toen niet van kunnen genieten (was te jong en te onervaren om met zo'n paard overweg te kunnen).
Het rijden ziet er goed uit (hier en daar nog wel wat diep?). Wat gebeurde er op foto 5, weet je dat nog?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:52

Leuk ding is het toch Cleo! Was ze aan het spoken of iets in die richting op foto 5? Huilen van het lachen Haha zo ziet het er in ieder geval uit. Je hebt haar volgens mij fijn aan het lopen! Veel succes met haar op de wedstrijden in het indoorseizoen en succes met het opbouwen van het rijden met Maiko.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:03

Wat een super mooi paard Kwijl
Ik heb eigenlijk geen commentaar .. Lachen
Alleen in de galop op je kont zitten (als ik het goed zie Tong uitsteken)
Veel succes met de wedstrijden !

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:08

Bedankt voor de leuke reacties, op foto 5 ging ze er vandoor, dat doet ze wel vaker als ze hengstig is, haha. De eerste keer vond ik het niet echt grappig maar nu vind ik het niet zo erg meer Clown

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:48

handen bij elkaar houden;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:59

ladylay schreef:
blijft echt een super dier
ziet er netjes uit Lachen

dat is het nadeel van vele merrie's Clown

Dankje Lachen Ja inderdaad, verder doet ze eigenlijk niet anders, alleen beeginst ze ineens heel zachtjes te hinniken en een paar seconden later gaat ze rennen Clown

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:15

Wat een leuke combinatie zijn jullie *LOL* Ziet er goed uit!

Nog volgens de nieuwe regels commentaar geven Clown Niet teveel proberen terug te werken met je hand als ze er vandoor gaat ROFL

Veel succes samen!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:19

annepanne schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie *LOL* Ziet er goed uit!

Nog volgens de nieuwe regels commentaar geven Clown Niet teveel proberen terug te werken met je hand als ze er vandoor gaat ROFL

Veel succes samen!!

Dankjewel! Haha ja ik zal haar voortaan wat meer ruimte geven om te rennen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:49

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:32

Ziet er fijn uit hoor! Probeer je hand laag te houden als ze aan de ren gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het! Succes met starten!

Hoe gaat het met Maiko?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:56

heel mooi beest, ook een hele mooie combi!!!

je heb hem lekker over de rug lopen! tegen het kantelen: meestal is dat het gevolg van 1 iets te strenge hand, laat hem zelf de aanleuning opbouwen, (met jouw hulp natuurlijk) maar het is echt mens eigen om te willen pakken (ken ik ook goed hoor) veel recht maken en vanuit die rechte staat, van je binnen been naar je buiten hand zetten. Gewoon er voor zorgen dat hij echt op twee teugels is, dan za het kantelen veeeeeel minder worden! verder niets op aan te merken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:18

Kit_for_ever schreef:
Ziet er fijn uit hoor! Probeer je hand laag te houden als ze aan de ren gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het! Succes met starten!

Hoe gaat het met Maiko?

Ik doe alleen mijn hand omhoog als ze begint met rennen, dat is omdat ze ineens heel hard gaat Clown Daarna laat ik haar maar even rennen zonder al te veel tegen te werken.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:19

Met Maik gaat het super! Ik hoop in oktober weer een wedstrijdje te kunnen rijden Lachen (Z2)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:20

Rana schreef:
heel mooi beest, ook een hele mooie combi!!!

je heb hem lekker over de rug lopen! tegen het kantelen: meestal is dat het gevolg van 1 iets te strenge hand, laat hem zelf de aanleuning opbouwen, (met jouw hulp natuurlijk) maar het is echt mens eigen om te willen pakken (ken ik ook goed hoor) veel recht maken en vanuit die rechte staat, van je binnen been naar je buiten hand zetten. Gewoon er voor zorgen dat hij echt op twee teugels is, dan za het kantelen veeeeeel minder worden! verder niets op aan te merken

Bedankt voor de tip Lachen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:39

Ik vind haar nog erg recht, zou persoonlijk wat meer lengtebuiging willen zien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:19

Ik zie het paard anders op meerdere foto's keurig in de lengtebuiging lopen.

Leuk paard Cleo, succes ermee!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:22

Ziet er keurig uit! Je mag alleen je handen wat meer dragen, dus je handen wat hoger en dichter bij elkaar.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:34

Allereerst: Een heel leuk paard Knipoog Ik heb ook een Jetset-D merrie en lijkt best wel op die van jou zo te zien! Knipoog (zie profiel)
Ik lees hierboven reacties van ' handen dichter bijelkaar' maar het valt me juist op dat je je ellebogen van je lichaam plaatst. Ik denk wanneer je er op let dat je je ellebogen dichter bij je lichaam blijft plaatsen je handen vanzelf meekomen. Heel veel succes samen!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:30

Ik heb eigenlijk ook weinig te klagen over haar lengte buiging.

Mijn handen moeten inderdaad hoger en dichter bij elkaar maar dat is bij Zaline nog wat moeilijk, bij Maik gaat dat een stuk makkelijker.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:53

Wat een prachtig paard en een leuke combi! Ik kwam bij je topic doordat ik op zoek was naar Jetsetjes, ik heb zelf namelijk sinds 2 weken een 10 jarige ruin Jetset-D x Zeoliet. Ze hebben dezelfde ruime gangen en mijn paard Rufusch heeft exact hetzelfde: maakt zich wat sterker op links en verkantelt dan een beetje. Maar zijn tante (ook een zeoliet) bij ons op stal, doet hetzelfde, dus het kan ook van zn opa komen.

Veel succes in de toekomst!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:36

Ziet er fijn uit Cleo!!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:49

Hey cleo

Ja weer super foto's e. wat dat kantelen betreft moet je ff n paar stappen terug. rechtrichten, gelijke druk op beide teugels, veel twee of derde hoefslagen rijden en ze hierbij tussen hand en been houden en mooi recht er tussen zetten.
En verder mooi actief uit haar eigen laten lopen, werk op buigingen door voltes te vergroten en te verkleinen en daarbij ook op stelling te werken. Verder denk ik dat je zelf wel al weet wat je moet doen om de meeste problemen op te lossen.

groetjes

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 14:44

bulck schreef:
Hey cleo

Ja weer super foto's e. wat dat kantelen betreft moet je ff n paar stappen terug. rechtrichten, gelijke druk op beide teugels, veel twee of derde hoefslagen rijden en ze hierbij tussen hand en been houden en mooi recht er tussen zetten.
En verder mooi actief uit haar eigen laten lopen, werk op buigingen door voltes te vergroten en te verkleinen en daarbij ook op stelling te werken. Verder denk ik dat je zelf wel al weet wat je moet doen om de meeste problemen op te lossen.

groetjes

Hey! Bedankt. Ik heb inderdaad veel tweede hoefslag etc. gereden, Ze kantelt al een stuk minder, alleen nog als ik te weinig buiten been heb op een volte. Dus dat is al weer een hele verbetering! Het helpt ook wel om haar wat extra aan het werk te zetten met wat nieuwe dingen, dan blijft ze er een stuk beter bij Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:29

Heel mooi Cleo, ziet er goed uit!
En om maar even heeul goed rijtechnisch commentaar te geven, op foto 7 niet naar beneden kijken. Huilen van het lachen